• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff
    Ericky skrev 2021-10-10 18:13:37 följande:

    Hej på er,

    Vi börjar bli några som plussat nu från tråden här <3 6 stycken får jag oss till hittills :)

    Vore så himla roligt att få följas åt i en gemensam FB-grupp med de härifrån som vill <3

    Har skapat en privat grupp på FB med hittills 2 medlemmar. Jag och Emmalucy. Hoppas att ni som plussat, och ni som kommer att plussa snart, vill ansluta <3

    Precis som innan fortsätter jag följa er här i väntan på fler plus <3

    Länk till gruppen:

    www.facebook.com/groups/282399060413225/


    Får jag ett plus någon gång framöver så går jag gärna med <3 skulle liksom kännas lite sorgligt att bara "lämna er" efter att man lyckats liksom. Känns fint att vi kan följa varandra hela denna resan <3 ni som förstår vad det innebär att kämpa med detta. 
  • Msofie
    Ericky skrev 2021-10-10 18:13:37 följande:

    Hej på er,

    Vi börjar bli några som plussat nu från tråden här <3 6 stycken får jag oss till hittills :)

    Vore så himla roligt att få följas åt i en gemensam FB-grupp med de härifrån som vill <3

    Har skapat en privat grupp på FB med hittills 2 medlemmar. Jag och Emmalucy. Hoppas att ni som plussat, och ni som kommer att plussa snart, vill ansluta <3

    Precis som innan fortsätter jag följa er här i väntan på fler plus <3

    Länk till gruppen:

    www.facebook.com/groups/282399060413225/


    Har faktiskt ansökt om att få gå med, känns lite läskigt att göra det så officiellt och inte vara anonym men så spännande!
  • Längtartillvår
    Soff skrev 2021-10-10 20:32:00 följande:

    Får jag ett plus någon gång framöver så går jag gärna med <3 skulle liksom kännas lite sorgligt att bara "lämna er" efter att man lyckats liksom. Känns fint att vi kan följa varandra hela denna resan <3 ni som förstår vad det innebär att kämpa med detta. 


    Samma här, vill hellre följa alla härliga från den här gruppen, där alla har gått igenom samma. Hoppas vi alla ses där <3
  • Längtartillvår
    Soff skrev 2021-10-10 20:29:56 följande:

    Eller hur!?? Så himla goda nyheter <3 

    Jag hoppas verkligen att det blir positiva nyheter för dig också snart <3 


    Tack <3 hoppas samma för dig och att krämen funkar så du slipper ivf!
  • Bx3

    GRATTIS MSofie och apan95!!! Sååå kul att se!

    Och va bra idé med fb-gruppen! Hoppas verkligen på ett plus så man kan följas åt där framöver.

    Detta bättrade genast min dag som varit kass. Har tagit gonal-f i 7 dagar nu och fyremadel 2 dagar och idag har jag varit extremt trött och känslig, inte orkat resa mig och gråter för allt. Insåg tidigare idag att jag råkade ta för stor dos av gonal-f i lördags. Jag antog att den första sprutan var slut för den skulle innehålla 900 och tog därför resterande från nästa spruta.. jag hade läst bruksanvisningen lite för snabbt förra veckan och glömt/missat att det kan finnas mer än 900 laddat i den. Så nu har jag gråtit hela kvällen av rädsla att jag kanske förstört mitt första ivf-försök och kan inte fråga läkaren då det är helg. Ska på ultraljud imorgon kl 9 så hoppas dom säger att det inte gjorde något! Har jag förstört 1/3 försök pga slarv så vet jag inte vad.. blir så sjukt trött på mig själv!

    Hoppas ni andra haft en mycket bättre helg! Mitt fokus har legat hela helgen på att försöka bli okej med tanken på ÄP, att det är tillfällig smärta och värt det. Börjar kännas bättre! Är det någon annan som känner extrem rädsla över ÄP?

  • Msofie
    Bx3 skrev 2021-10-11 01:14:31 följande:

    GRATTIS MSofie och apan95!!! Sååå kul att se!

    Och va bra idé med fb-gruppen! Hoppas verkligen på ett plus så man kan följas åt där framöver.

    Detta bättrade genast min dag som varit kass. Har tagit gonal-f i 7 dagar nu och fyremadel 2 dagar och idag har jag varit extremt trött och känslig, inte orkat resa mig och gråter för allt. Insåg tidigare idag att jag råkade ta för stor dos av gonal-f i lördags. Jag antog att den första sprutan var slut för den skulle innehålla 900 och tog därför resterande från nästa spruta.. jag hade läst bruksanvisningen lite för snabbt förra veckan och glömt/missat att det kan finnas mer än 900 laddat i den. Så nu har jag gråtit hela kvällen av rädsla att jag kanske förstört mitt första ivf-försök och kan inte fråga läkaren då det är helg. Ska på ultraljud imorgon kl 9 så hoppas dom säger att det inte gjorde något! Har jag förstört 1/3 försök pga slarv så vet jag inte vad.. blir så sjukt trött på mig själv!

    Hoppas ni andra haft en mycket bättre helg! Mitt fokus har legat hela helgen på att försöka bli okej med tanken på ÄP, att det är tillfällig smärta och värt det. Börjar kännas bättre! Är det någon annan som känner extrem rädsla över ÄP?


    Känner igen mig i de biverkningarna du beskriver från vår första IVF, usch det var tungt. Kanske är trög här men hur mycket mer råkade du ta? Kan ju inte vara den första gången, hoppas det löser sig.

    Jag kände också en ganska stor rädsla för ÄP. Men så här, hur ont det kanske än gör, så kommer du klara det på något sätt. Man har ju överlevt allt fram tills nu. Ofta är saker värre inför i ens huvud än vad de faktiskt är. Hoppas de kommer kännas okej för dig, håller tummarna!
  • Steeph

    Så fint att se plus här i tråden och att ni inger hopp till oss som är inne eller ska in i IVF svängen.

    Jag är på sprutdag 4 idag med menopur och har lite lite känningar i äggstockarna (tror jag haha). Ska på VUL på torsdag för att se om något hänt där inne. Sprutorna går bra och det är mannen som tar dom på mig. Imorgon ska jag lägga till den lite mer läskiga Fyremadelen, men det ska nog gå fint. Angående ÄP så känner jag mig lite nervös över det men är så glad att min man får vara med <3

  • Gulgja

    Vilka härliga trådar att vakna upp till en måndag morgon. Jag kan uppdatera er om att vi valde Eliva Clinic i Stockholm då samtalet med dem kändes bäst och även att de hade snabbast lediga tid, redan nu på torsdag. Resterande kliniker hade tid i slutet av november och dessutom stängt över jul och nyår så vi skulle nog inte få börja med första IVF förrän efter nyår. Kändes lite snopet. Jag har läst mycket om Eliva Clinic både ris och ros men min läkare Karin Ehn som jag ska få träffa känns väldigt vettig och kunnig så vi får helt enkelt hoppas på det bästa. Uppdaterar er mer på torsdag efter första besöket. Önskar er alls en fantastisk måndag och vecka. Miljoner kramar <3

  • Soff
    Längtartillvår skrev 2021-10-10 22:48:14 följande:
    Tack <3 hoppas samma för dig och att krämen funkar så du slipper ivf!
    Tack <3 <3 <3 
  • Vickan31
    apan95 skrev 2021-10-10 07:47:20 följande:

    Godmorgon tjejer!

    Kan säga att även jag vaknade till en chock idag. Var såå inställd på att ta ett negativt test idag på RD8 men efter 3 minuter visade mitt testa tidigt test 2 ganska starka test så jag tog ett CB digital och ett CB plus.

    Kan inte fatta! JAG ÄR GRAVID!!!!


    Åååh men wow - ÄNTLIGEN!!! Det här är ju helt fantastiska -och sååå välförtjänta - nyheter!! :D Jag är så oerhört glad för din skull och tycker att det är helt fantastiskt att du och Msofie båda plussat inom loppet av bara några dagar tack vare IVF! Det ger hopp, och jag känner hur jag sitter här och fånler över att ni båda nu är gravida <3 Stort grattis och all lycka till! <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet