• Sun 6 Jun 2021 15:21
    362676 visningar
    3955 svar
    -2 +10
    3955
    362676

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Fri 27 Jan 2023 13:59
    Melsson skrev 2023-01-27 12:51:09 följande:

    Ahh kul då är du här ibland ändå ju :D Kul med Gbg, lite bättre än Örebro skulle jag säga hehe ;) Hur länge har du och din sambo varit tillsammans?

    Jaa jag tror du sa det? Hoppas det är så denna gång med!! Håller alla tummar jag kan :D Skriv upp alla frågor du med så du inte glömmer dom att fråga om såna grejer - men hur var det, ni hade fortfarande inte fått någon tid va? 

    Själv går jag och väntar på ÄL-symptom, tyckte jag hade ÄL-flytningar en morgon men sen försvann dom :P Är på CD 11 idag så lite tidigt ändå kanske :) Blir galen på min temp också haha. Ska börja testa med stickor nu och se när jag får stegring!


    Langa din graf 😉
    Du ska se att det kommer igång, Minns inte när du brukar få
    äl? 

    Ja det är en betydligt större stad än lilla Falun men också givetvis större än Örebro! Haha
    Mwn jag trivdes i Örebro också. 


    Ca 1.5år så är ändå tacksam för att han är okej med barndelen såhär tidigt, men jag känner mig stressad över min ålder också. men han och jag är bra, så det känns väldigt bra. Känns rätt.

  • Fri 27 Jan 2023 23:38

    Brukar få ÄL typ CD14, CD15, så är lite tidigt än så länge - man blir så peppad bara och rädd att missa om ÄL skulle komma tidigare haha. Langar grafen här nedanför som jag inte blir klok på! 


    Ja men Dalarna är ju himla fint med, min sambo vill faktiskt flytta uppåt dit för att få lite mer vinter osv:) 

    Ahh ja men bara köra på ju!! då har ni ju ändå varit ihop ett tag! känns det rätt tänker jag det bara är att köra på, speciellt när man är över 30! Jag och min sambo har varit ihop i snart tre år i vår:) hur gammal var du nu igen? Jag börjar med få lite stress över min ålder?. Fyller 35 detta året som är nu..

  • Sat 28 Jan 2023 06:45
    Melsson skrev 2023-01-27 23:38:13 följande:

    Brukar få ÄL typ CD14, CD15, så är lite tidigt än så länge - man blir så peppad bara och rädd att missa om ÄL skulle komma tidigare haha. Langar grafen här nedanför som jag inte blir klok på! 


    Ja men Dalarna är ju himla fint med, min sambo vill faktiskt flytta uppåt dit för att få lite mer vinter osv:) 

    Ahh ja men bara köra på ju!! då har ni ju ändå varit ihop ett tag! känns det rätt tänker jag det bara är att köra på, speciellt när man är över 30! Jag och min sambo har varit ihop i snart tre år i vår:) hur gammal var du nu igen? Jag börjar med få lite stress över min ålder?. Fyller 35 detta året som är nu..


    Du ska se att det Kommer igång snart eller så blir det samma för dig med mindre symtom som för oss? mig iaf. 


    Ja men precis, det känns bra och han förstår och vill ha barn också. Han säger ju det att det händer när det händer så sluta tänka för mycket på det.

    Ja Dalarna är fint men saknar inte den kalla vintern ändå, men hatar samtidigt allt regn som det är mycket här nere 🤣
    Örebro är lagom på det 😉

    Jag fyller 37 i år och min sambo blir 35. Så ja man har lite stress. Jag har aldrig velat ha barn förens för typ 7-8 år sedan när jag gjorde en hel omvändning och min dåvarande sambo sa att vi kan avvakta lite för han var inte så sugen men det rann ut i sanden och vi växte ifrån varandra eftersom jag fick mer sug efter barn och han ville inte till slut vilket han inte sa något om. 


    Sånt som händer!

    Din graf skulle såklart vara enklare och tyda om du tempar mer dagligt och räknar om fel tidtemp osv.
    Men det går ju mycket upp och ner, min graf var ju helt knas denna månaden. Mycket lägre än förra månaden tex.

    Här är min idag

  • Mon 30 Jan 2023 07:29

    Godmorgon tjejer!

    Idag är jag på äl+7 ochdet har varit lite jobbiga dagar nu då jag haft mycket tjockare och mer sekret än vanligt och utav det tror jag att jag dragit på mig svamp, inte helt klart med det svider/kliar och igår även lite svullet där nere.

    I morse vaknade jag med klåda från helvetet men det är lugnt igen nu.
    Igår fick jag dessutom lägga mig och vila på eftermiddag/kvällen för jag blev så sjukt illamående och tanken på mat gjorde att jag nästan kräktes. Men det går magsjuka här runt om så vem vet, har jobbat i helgen också.

    Det försvann dock efter lite vila så det var skönt. Ingenting mer efter det. 


    Men förutom det kaoset så är det lugnt här, förra månaden dippade det idag men nu var det en förhöjning istället. Så verkar inte gå denna gång heller. Lite tråkigt :( 

    Jag vet, det är dagar kvar för ägget och fastna om det är så men jag tror inte det händer något. 🙈
    Men annars, jag vaknade med lite känningar i ?tjej?magen idag men det försvann lika snabbt så var väl inbillning haha

    Är inte helt säker men tror mina bröst kanske börjar bli ömma, ibland när jag stött till dom så har det känts något men vet inte. Skulle vara så skönt om jag får tillbaka den känslan, får junqllris ömma bröst någon dag efter äl, men det har ju inte riktigt varit så sen missfallet. 


    Här är min graf och slänger även med en över 3 sista månaderna. Nu har jag iof bara tempat i 2 månader och en halv äl. Men ändå lite kul och se tycker jag!

  • Mon 30 Jan 2023 07:45

    Åhh Malin! Jag är så himla dålig "familjelivare" på helgen :P Önskar så att det fanns en bra app för familjeliv så det var lite enklare skriva från mobilen :) 

    Ja ert regn i GBG är man ju inte avis på :P Ja alltså åldern är ju självklart en stressfaktor - dock hör man ju om folk hela tiden so blir gravida efter 40 så man borde ju inte känna sig stressad men det ligger ju lite i bakhuvudet ändå :/ 

    SVAMP?????Men fy vad segt hoppas verkligen du slipper det!!! Jag har aldrig haft svamp - dock när jag haft lite obalans brukar jag ta en sån kur med laktal balans..Det har hjälpt då! Kanske kan vara något så länge det inte fullt utvecklat sig till svamp?

    Men du, ser inte tempen jättebra ut? Tänker den ligger ju högre än alla andra månader??? 

  • Mon 30 Jan 2023 09:32
    Melsson skrev 2023-01-26 14:28:23 följande:

    @Vickan Då är vi två - jag glömde ju fråga om typ ALLT på vårt besök för jag var så nervös haha :P. Kanske kan skicka med en frågelista till dig haha ;) Förstår inte varför man blir helt ställd men känns så seriöst när man sitter i det där lilla rummet :P Sen var vår läkare så himla stel med, hoppas ni får en som är lätt att prata med!


    Melsson: Haha, ja du får absolut skicka en frågelista till mig Flört Och nä, det hjälper såklart inte om läkaren är så stel som eran, men jag hoppas att vi ska få träffa en varm och bra läkare. Spännande att höra sen om bisolvonet gjorde någon skillnad för dig! Hur ser det ut med temp och ÄL-tester? Jag tyckte att din graf såg lovande ut att den började sjunka!
    P.S. Jag fyller 34 i år så vi är väldigt nära i ålder Glad
    MalinJ skrev 2023-01-30 07:29:04 följande:

    Godmorgon tjejer!

    Idag är jag på äl+7 ochdet har varit lite jobbiga dagar nu då jag haft mycket tjockare och mer sekret än vanligt och utav det tror jag att jag dragit på mig svamp, inte helt klart med det svider/kliar och igår även lite svullet där nere.

    I morse vaknade jag med klåda från helvetet men det är lugnt igen nu.
    Igår fick jag dessutom lägga mig och vila på eftermiddag/kvällen för jag blev så sjukt illamående och tanken på mat gjorde att jag nästan kräktes. Men det går magsjuka här runt om så vem vet, har jobbat i helgen också.

    Det försvann dock efter lite vila så det var skönt. Ingenting mer efter det. 


    Men förutom det kaoset så är det lugnt här, förra månaden dippade det idag men nu var det en förhöjning istället. Så verkar inte gå denna gång heller. Lite tråkigt :( 

    Jag vet, det är dagar kvar för ägget och fastna om det är så men jag tror inte det händer något. 🙈
    Men annars, jag vaknade med lite känningar i ?tjej?magen idag men det försvann lika snabbt så var väl inbillning haha

    Är inte helt säker men tror mina bröst kanske börjar bli ömma, ibland när jag stött till dom så har det känts något men vet inte. Skulle vara så skönt om jag får tillbaka den känslan, får junqllris ömma bröst någon dag efter äl, men det har ju inte riktigt varit så sen missfallet. 


    Här är min graf och slänger även med en över 3 sista månaderna. Nu har jag iof bara tempat i 2 månader och en halv äl. Men ändå lite kul och se tycker jag!


    Malin: Näää, fy vad jobbigt om det är svamp! Och så illamående på det, men det kan ju såklart vara ett bra tecken också! Och din temp ser ju jättebra ut än så länge, väldigt lovande skulle jag säga! Glad Vad fint att din kille vill ha barn så att du inte behöver vänta och vänta som med ditt ex. Nu hoppas vi att dina känningar och temp fortsätter att utvecklas positivt! Själv är jag på ÄL+8 tror jag, men inga känningar alls åt något håll. Tycker tempen är rätt stabil men låg:



  • Mon 30 Jan 2023 10:00
    Vickan31 skrev 2023-01-30 09:32:12 följande:
    Melsson: Haha, ja du får absolut skicka en frågelista till mig Flört Och nä, det hjälper såklart inte om läkaren är så stel som eran, men jag hoppas att vi ska få träffa en varm och bra läkare. Spännande att höra sen om bisolvonet gjorde någon skillnad för dig! Hur ser det ut med temp och ÄL-tester? Jag tyckte att din graf såg lovande ut att den började sjunka!
    P.S. Jag fyller 34 i år så vi är väldigt nära i ålder Glad
    MalinJ skrev 2023-01-30 07:29:04 följande:

    Godmorgon tjejer!

    Idag är jag på äl+7 ochdet har varit lite jobbiga dagar nu då jag haft mycket tjockare och mer sekret än vanligt och utav det tror jag att jag dragit på mig svamp, inte helt klart med det svider/kliar och igår även lite svullet där nere.

    I morse vaknade jag med klåda från helvetet men det är lugnt igen nu.
    Igår fick jag dessutom lägga mig och vila på eftermiddag/kvällen för jag blev så sjukt illamående och tanken på mat gjorde att jag nästan kräktes. Men det går magsjuka här runt om så vem vet, har jobbat i helgen också.

    Det försvann dock efter lite vila så det var skönt. Ingenting mer efter det. 


    Men förutom det kaoset så är det lugnt här, förra månaden dippade det idag men nu var det en förhöjning istället. Så verkar inte gå denna gång heller. Lite tråkigt :( 

    Jag vet, det är dagar kvar för ägget och fastna om det är så men jag tror inte det händer något. 🙈
    Men annars, jag vaknade med lite känningar i ?tjej?magen idag men det försvann lika snabbt så var väl inbillning haha

    Är inte helt säker men tror mina bröst kanske börjar bli ömma, ibland när jag stött till dom så har det känts något men vet inte. Skulle vara så skönt om jag får tillbaka den känslan, får junqllris ömma bröst någon dag efter äl, men det har ju inte riktigt varit så sen missfallet. 


    Här är min graf och slänger även med en över 3 sista månaderna. Nu har jag iof bara tempat i 2 månader och en halv äl. Men ändå lite kul och se tycker jag!


    Malin: Näää, fy vad jobbigt om det är svamp! Och så illamående på det, men det kan ju såklart vara ett bra tecken också! Och din temp ser ju jättebra ut än så länge, väldigt lovande skulle jag säga! Glad Vad fint att din kille vill ha barn så att du inte behöver vänta och vänta som med ditt ex. Nu hoppas vi att dina känningar och temp fortsätter att utvecklas positivt! Själv är jag på ÄL+8 tror jag, men inga känningar alls åt något håll. Tycker tempen är rätt stabil men låg:


    Tack tack! Ja mensen började uvi och nu ev svamp, känns som kroppen försöker säga något?
    För jag håller mig då ren iaf 🙈🤣🤣

    Ja riktigt kul med min temp som skiljer sig så enormt mot förra månaden ändå. Det är kul!

    Och jag tycker din ser riktigt fin ut!
    Den är ju väldigt hög om man jämför med din linje, man behöver inte vara uppe och nosa på 37 hela tiden som många gör och dom som gör det tempar oftast där nere och det skiljer ca 0.5 genom det. Så din ser fin ut! 


    Håller tummarna för att det går bra för dig 😃😃

  • Mon 30 Jan 2023 10:06

    Melsson Fattar inte varför jag inte kan citera ditt inlägg men Vickan gick bra. Irriterande! 


    Jag skriver alltid från mobilen så det är garanterat det som krånglar. Haha

    Kan man ta laktal trots att man försöker lr ev är med barn? Så tänker jag om allt för jag försöker undvika sånt som kan störa lr som inte är bra om man är med barn.

    Ja nej, regnet är jag inte glad över men sen har jag sagt i hela mitt liv att jag aldrig ska flytta till Göteborg lr stockholm för det är för stora städer lr skit väder hahaha
    Men här hamna jag för kärleken ❤️ iof en bit utanför.

    Tur jag träffat denna kille, han är en riktigt stjärna 🥰

    Jo men visst är min temp hög, det är sjukt. Min brukar ligga lägre men med något uppåt men inte såhär, det är kul. Hoppas det betyder något också 😍

  • Mon 30 Jan 2023 16:56
    MalinJ skrev 2023-01-30 10:00:43 följande:

    Tack tack! Ja mensen började uvi och nu ev svamp, känns som kroppen försöker säga något?
    För jag håller mig då ren iaf 🙈🤣🤣

    Ja riktigt kul med min temp som skiljer sig så enormt mot förra månaden ändå. Det är kul!

    Och jag tycker din ser riktigt fin ut!
    Den är ju väldigt hög om man jämför med din linje, man behöver inte vara uppe och nosa på 37 hela tiden som många gör och dom som gör det tempar oftast där nere och det skiljer ca 0.5 genom det. Så din ser fin ut! 


    Håller tummarna för att det går bra för dig 😃😃


    Nää fy, så himla taskigt att du ska behöva drabbas av det! Hoppas att det bara går över av sig självt, men det är banne mig jobbigt att stå ut när det kliar och har sig! Ja så himla spännande att din temp är högre än tidigare cykler, det känns ju extra lovande då! Skrattande Jaa, nu när du säger det så är den ju högt ovanför min linje! Jag har inte tänkt på det så, utan bara tänkt att den är lite lägre än vad den kanske brukar vara efter ÄL. Tack för att du sa så och påminde mig om att den inte behöver vara så hög som 37 grader Hjärta Nu vill jag bara att dagarna ska gå snabbt till BIM och läkarbesöket som är dagen efter det! Fortsätter att hålla tummarna sååå hårt för dig och ser fram emot uppdatering imorgon!
  • Mon 30 Jan 2023 17:48
    Vickan31 skrev 2023-01-30 16:56:48 följande:
    Nää fy, så himla taskigt att du ska behöva drabbas av det! Hoppas att det bara går över av sig självt, men det är banne mig jobbigt att stå ut när det kliar och har sig! Ja så himla spännande att din temp är högre än tidigare cykler, det känns ju extra lovande då! Skrattande Jaa, nu när du säger det så är den ju högt ovanför min linje! Jag har inte tänkt på det så, utan bara tänkt att den är lite lägre än vad den kanske brukar vara efter ÄL. Tack för att du sa så och påminde mig om att den inte behöver vara så hög som 37 grader Hjärta Nu vill jag bara att dagarna ska gå snabbt till BIM och läkarbesöket som är dagen efter det! Fortsätter att hålla tummarna sååå hårt för dig och ser fram emot uppdatering imorgon!

    Ja det försvann faktiskt, men vågar inte hoppas hahaha

    Jag har haft känningar i ?tjej? magen till Och från under dagen idag ibland mer än en annan gång. Jag hoppas det betyder något!
    Men jag har fortfarande inte köpt hem några test då jag faktiskt inte tänker göra det förens jag tror att det ev kan vara något. Äl+7 är alldeles för tidigt och tempen går väl alltid ner när ägget fäster?
    Och något sådant har ju inte hänt än. 


    Hihii ja jag gillar min temp nu faktiskt. Så himla kul,

    Ja precis, din ser väldigt fin ut. Bara uppåt dör i början dessutom. Så jag hoppas innerligt. Men du känner inte av något? När har du bim? Minns fan inte när du hade tiden bara att det var i början av februari 🙈

    Du ör duktig som inte tagit något test än. 


    Jag slänger ut en update imorgonbitti jag 😃 får se hur det lyder. Hoppas den sjunker 🙈🤣

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet