• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Melsson
    MalinJ skrev 2023-01-20 06:47:05 följande:

Ja se där! Heja heja 🤣

Godmorgon i övrigt tjejer!
    Hos mig händer något väldigt knasigt, från väldigt låg temp till en skjutning som ah, den oroar mig. Jag borde inte ha haft äl eftersom min monitor inte ska kunna missa det, men den sköt iväg med hästlängder idag.

Dock väldigt halkigt när jag torkade mig idag! och monitorn visar hög fortfarande. 

Vi får se vad som händer imorgon eller söndag helt enkelt! Men känner att det behövs mysa lite nu 🤣 

Hur ser det ut för er andra? 

Slänger med grafen

Jäklar vad den sköt i höjden ja :P Men du känner dig inte lite sjuk eller förkyld eller så? Tänker det är ju verkligen såna tider...Jag hade en dag förra veckan min temp stack till 38.3 (tog bort den från mätningen sen) men jag var förkyld då så antar jag fick en liten febertopp!!

För mig är det mensens sista dag..Så jag inväntar ÄL nästa v :D 
  • MalinJ
    Melsson skrev 2023-01-20 07:32:51 följande:
    Jäklar vad den sköt i höjden ja :P Men du känner dig inte lite sjuk eller förkyld eller så? Tänker det är ju verkligen såna tider...Jag hade en dag förra veckan min temp stack till 38.3 (tog bort den från mätningen sen) men jag var förkyld då så antar jag fick en liten febertopp!!

För mig är det mensens sista dag..Så jag inväntar ÄL nästa v :D 
    Men eller hur? haha inte lite heller.

Jag känner mig inte alls sjuk men trött, otroligt trött. Som jag skrev igår så har jag under två dagar blivit svimfärdig, helt yrslig och svag. 
    Vi får se vad som händer, alltid lite spännande detta alltså 🤣

Åh se där! Ja då är det en lite seg väntan nu då, förhoppningsvis går det snabbt, när brukade du få äl sa du? 🙈
  • Melsson

Åhh segt, då kanske du är lite på G att bli sjuk?? SÅ typiskt...Du får lägga dig tidigt ikväll så du är pigg till imorgon och söndag hehe ;) 

Jag brukar få ÄL typ CD13-15 och är på dag 4 idag, så lite väntan kvar :P 

• MalinJ
    Melsson skrev 2023-01-20 15:31:49 följande:

Åhh segt, då kanske du är lite på G att bli sjuk?? SÅ typiskt...Du får lägga dig tidigt ikväll så du är pigg till imorgon och söndag hehe ;) 

Jag brukar få ÄL typ CD13-15 och är på dag 4 idag, så lite väntan kvar :P 

Jag har ingen aning, mår bra annars. Idag har jag bara varit lite trött. 

Okej, ja men lite drygt 10 dagar det går fort 😉 och nu är du laddad med lite nya saker också. 

Alltså mitt sekret blir jag inte klok på. Varit halkigt idag, så ew har jag fyllt i. Men nu när jag var på toa förut så hade det kommit som en liten klump sekret som dessutom var kletig/trådig. VAD HÄNDER??? 🙈
    Kan sekret förändra sig så snabbt under en och samma dag?
    Jag menar, hur fyller man i detta i ff liksom, haha 

Sen har jag inte haft nå mer älsmärtor som jag alltid har innan äl. Börjar bli orolig men samtidigt ska inte monitorn kunna missa en ökning heller. 

• Melsson

@Malin) och @Vickan31 hur har det gått för er i helgen? Har ni fått till det ordentligt och hur kändes allt med bisolvon? Någon skillnad?

@Mirabilis hur går det för dig med lilla fröt i magen? Känt något? 

• Mirabilis89

Naeh, det gick inte vägen den här gången tyvärr. Testat negativt tre dagar i rad nu, och även om BIM är nu på onsdag och testdag är den 30/1 så förstår vi ju att det är ?kört?. Jaja under sker och hej och hå men nä, realistiskt får vi ställa in oss på nästa omgång.

Jag tänker dock vilja försöka prata med läkaren OM det är något vi kan göra annorlunda för nästa FET (har en kvar i frysen nu). Har de cyklerna som varit efter missfallet haft en del spottings (som jag aldrig innan IVF haft) så funderar på om det kanske vore bra att prova tex extra progesteron nästa gång iallafall, trots ?naturlig? cykel. Är ju inte alls säkert det hjälper men skadar ju inte ta utifall att liksom? Och så har jag ?läst? att man kan göra en halv-stimulerad cykel ungefär och ge en extra ovitrelle/ägglossningsspruta i samband med positivt äl-test för att boosta och verkligen säkerställa ägglossningen ungefär. 

?eller så är det så att den här ?batchen? av embryon inte var bra så vi får göra en ny sprutomgång senare iallafall. Vill jag ju helst inte förstås men är det så så är det? Blir det så kommer jag vilja vänta till mitten av aprils mens iallafall så att jag hinner åka på min födelsedagsresa till Paris och få äta och dricka gott ?fritt? isåfall. 😁

• MalinJ

Melsson Jag vet inte om det hjälpt faktiskt, så jag vet inte. Men tänker testa även nästa cykel. 

Min ägglossning kom igår men jag vet inte om det ägglossat helt för min temp steg igår och idag sjönk den, den går upp och ner och inte alls lika stabilt som förra månaden, sen har jag haft mindre älsmärtor än jag brukar ha. 

Så tror tyvärr denna omgång inte blir något av. Väldigt tråkigt isåfall eftersom jag även boostat med D-vitamin och q10.

Och fortfarande ingen kallelse, känns så hopplöst allt just Nu.

Åkte på ryggskott i lördags morse också i samband med äl, och idag är det värre än igår som jag tyckte det började kännas bättre. Men här ligger jag och har smärtor från helvetet, hugger till så fort jag rör en muskel. 

Meeeen!! Jag hoppas det är bättre med er alla andra, spännande och se vad Vickan tycker om bisolvonet. 

• MalinJ

Mirabilis Vad tråkigt att det inte gick vägen denna gången heller :( 

Förstår alla dina tankar och funderingar, men ja som du säger. Prata med läkaren och bolla idéer och se vad hen tycker.
    Du verkar påläst bra och var någorlunda koll så kör. 

Och det där med vänta in din födelsedag och resa, ja jag förstår det. Ibland kan en vila vara bra också men åter igen, prata över allt med din läkare :) 

• Melsson

@Mirabilis har du haft spottings efter ÄL? Jag har haft problem med det också och läst mig till att det nog är progestoronbrist. Tänker det skadar ju inte med extra progestoron. Det finns ju krämen från Matriarch med om man tycker vagitorerna är sega...Men känns som vagitorerna ger bäst effekt? 

Så ledsen för er skull att det inte gick vägen denna gång <3 Men så skönt att ni har ett till ägg i frysen som ligger och väntar på er!! En resa till Paris låter ju helt magiskt, tror det är bra med lite pauser ibland om det känns rätt!!

@MalinJ Du märkte ingen skillnad på sekretet? Åhh kanske blev en svagare ÄL denna cykel då? :( Fick du utslag på ÄL-stickorna? Ibland tycker jag tempen lever sitt eget liv också? Är du fortfarande lite sjuk??  Gud vad segt med kallelsen, men ni har gjort era prov? 

• Mirabilis89
    Melsson skrev 2023-01-23 07:36:04 följande:

@Mirabilis har du haft spottings efter ÄL? Jag har haft problem med det också och läst mig till att det nog är progestoronbrist. Tänker det skadar ju inte med extra progestoron. Det finns ju krämen från Matriarch med om man tycker vagitorerna är sega...Men känns som vagitorerna ger bäst effekt? 

Så ledsen för er skull att det inte gick vägen denna gång <3 Men så skönt att ni har ett till ägg i frysen som ligger och väntar på er!! En resa till Paris låter ju helt magiskt, tror det är bra med lite pauser ibland om det känns rätt!!

@MalinJ Du märkte ingen skillnad på sekretet? Åhh kanske blev en svagare ÄL denna cykel då? :( Fick du utslag på ÄL-stickorna? Ibland tycker jag tempen lever sitt eget liv också? Är du fortfarande lite sjuk??  Gud vad segt med kallelsen, men ni har gjort era prov? 

Precis, spottings efter ÄL och så var det aldrig innan IVFen, men vore ju nästan konstigt om det inte blir lite vajsing i hormonsystemet efter att ha hållit på med alla sprutor och tjohej. 
    Ja nej jag tänker inte mixtra med krämer och sånt själv, läkaren får avgöra vad som är bäst där. Glad
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet