• Anonym (.)

    Vill bli politisk aktiv inom SD - Oerhört rädd för konsekvenser

    Jag har röstat på partiet två gånger. Jag har övervägt tanken många gånger om att bli medlem i partiet. Jag har varit med på deras mötena ett par gånger och träffat själva Jimmie Åkesson en gång, både lyssnat och köpt hans böcker + fått dessa två böckerna signerade.

    Fortfarande tycker jag att partiet är just ett parti för mig. Ett samhälle som jag vill ha.

    Jag är inte rasist och ser inte heller partiet som ett rasistisk parti. Jag älskar Sverige! Därför blir alternativet för mig Sverigdemokraterna och inte parti som Alternativ för Sverige.

    Min stora rädsla är dock att människor kommer se mig som rasist. Givetvis kan jag förklara om jag får frågor. Men människor/vänner som inte vågar säga saker  och pratar bakom min rygg, då är jag maktlös.

    Jag är rädd för att förlora vänner och även min jobbkarriär. Jag vill jobba som KBT-Behandlare. Men om jag sticker ut som politisk aktiv och syns och hörs, så lär kanske folk minnas mig i den lilla staden jag bor i = Min framtida arbetsgivare kanske inte ger mig jobb.

    Jag tänkte på KD:s, som ett säkert ''kort''. Problemet är att KD, vad jag har förstått inte vill lämna EU, inte heller är de emot anhöringsinvandringen. KD skulle kunna vara ett parti för mig, men de verkar tycka att invandringen är bra, till skillnad från SD som vill begränsa antalet.

    Dessutom ligger SD ganska högt upp. Så jag förstår inte varför man fortfarande inte fått folk att förstå att det inte är ett rasistisk parti.

    JAG ÄR INGEN RASIST.

  • Svar på tråden Vill bli politisk aktiv inom SD - Oerhört rädd för konsekvenser
  • Anonym (Oscar)
    Saicko skrev 2021-07-17 14:24:49 följande:

    Misstänkte att du gjorde det, med tanke på hur du debatterar. Riktiga jävla översittare hela bunten. Vill ofta inte bli kallad för något taskigt utav andra, men helt jävla hänsynslös när det kommer till hur man behandlar andra brukar ni vara.

    Hur ser du på att det finns många inom HBTQ kretsen som är sexuellt predatoriska? 
    Ett exempel utav många, är ju den där som gömmer det faktum att han är pedofil rakt ut och dömnd, bakom det faktum att han är transa? 


    Lite mickael jacksson vibbar går det o få utav många där.


    Wow, du skulle få stora dåndimpen om jag berättade för mig om min familj. Du skulle inte klara av det och gå under av förtvivlan.
  • Flash Gordon
    Anonym (.) skrev 2021-07-17 17:04:11 följande:
    Du fick mig att tänka till ordentligt! Jag har faktiskt tänkt rejält på varför jag bryr mig så mycket om vad andra tycker och tänker. Varför kan jag bara inte köra mitt egna race, så får väl mina vänner lämna mig bäst de vill.

    Jag antar att jag är rädd för...Jag vet inte riktigt...

    Tack för ditt inlägg!!!! Jag vaknade till, tror jag!
    Vad andra tycker och tänker kan man ju strunta i. Det som är allvarligt är om ens jobbsituation påverkas. Det är ett konkret hot mot demokratin.

    Kolla med de redan lokala SD-politikerna. Vad jobbar de med? Hur har de behandlats efter att de blivit offentliga? SD-politiker där jag bor jobbar inom vård och omsorg. Jag antar att kommun och region inte får ge dem sparken hur som helst.

    Har man en privat firma för KBT kan det kanske vara känsligare. Kommer klienterna att vägra gå dit?

    Eller så får du rösta på SD tills vidare och sedan bli aktiv när du går i pension.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (problematiskt)
    Anonym (.) skrev 2021-07-17 11:28:46 följande:

    Jag är inte rasist och ser inte heller partiet som ett rasistisk parti. Jag älskar Sverige! Därför blir alternativet för mig Sverigdemokraterna och inte parti som Alternativ för Sverige.

    JAG ÄR INGEN RASIST.


    Om du inte kan stå för partiets mest grundläggande värdering - rasism - känns det ohederligt mot väljarna att kandidera. De förväntar sig att rösta på rasister, och har all rätt att känna sig svikna om företrädarna inte ställer upp på partiets grundprincip.

    Ett råd är att avstå från att engagera dig politiskt till du antingen hittar ett parti som passar dig bättre, eller har blivit mer rasistisk. Har du funderat på att hänga lite mer på Flashback?
  • mari123

    Jag röstar på SD och är INTE rasist. Jag tycker bara det är en usel idé att ta emot folk, stapla dem på hög i ghettona utan chans till jobb och framtid. Det är inhumant. VISST de har ju bidrag......................men hur kul är det att leva ett helt liv på "soc"?

  • klyban
    Anonym (Q) skrev 2021-07-17 22:32:46 följande:
    Tänk att man inte ens kan säga att man inte vågar yttra sig.

    Men är man en quacknon, så är man inte längre med oss andra i verkligheten.
    DU är anonym, din kommentar finns ingen logik i, men det vet du redan.


     


    Och yttrat dig har du inte gjort, vilket det gör som vanligt med quacknons.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Q)
    klyban skrev 2021-07-18 06:24:47 följande:

    Men är man en quacknon, så är man inte längre med oss andra i verkligheten.

    DU är anonym, din kommentar finns ingen logik i, men det vet du redan.

     

    Och yttrat dig har du inte gjort, vilket det gör som vanligt med quacknons.


    Du lever i din egen tankesnurra. De som befinner sig utanför den har du ingen sympati för. Det är just den typen som, när de blir ledare med makt, blir farliga. Det är lite obehagligt.
  • Anonym (Kd)

    Det är inte farligt att vara sverigedemokrat på kommunnivå idag. Ingen kommer kasta ägg på dig. Men självklart får du ta konsekvenserna av att engagera dig i ett parti med kriminella företrädare. Uppenbarligen märker du att det är någon skit med partier annars hade du inte varit så orolig.

    Jag är kristdemokrat men jag är inte ett dugg orolig för vad folk tycker om mig för jag är trygg med partiets grundläggande värderingar. Jag vet att många inte gillar partiet men det blir inte ett problem.

  • Anonym (Inskränkta idioter)

    Som företagare skulle jag inte tveka på att ej anställa människor som är emot demokrati vilket konstigt synsätt man löser om i tråden man blir faktiskt rädd på denna trångsynthet och flummighet.

    TS stå upp för dina värderingar du är värd respekt för din insikt om sanningen och vill dom inte inse det så är det deras problem.

    Kom bara ihåg sanningen och förståndet växer så dessa värderingar som spyr ut osanningar blir mindre och mindre snart är du i majoritet inom 1 år nästa val visar trenden att fördärvet är slut och folket slipper lidandet

  • Anonym (.)
    Anonym (Inskränkta idioter) skrev 2021-07-18 09:40:50 följande:

    Som företagare skulle jag inte tveka på att ej anställa människor som är emot demokrati vilket konstigt synsätt man löser om i tråden man blir faktiskt rädd på denna trångsynthet och flummighet.

    TS stå upp för dina värderingar du är värd respekt för din insikt om sanningen och vill dom inte inse det så är det deras problem.

    Kom bara ihåg sanningen och förståndet växer så dessa värderingar som spyr ut osanningar blir mindre och mindre snart är du i majoritet inom 1 år nästa val visar trenden att fördärvet är slut och folket slipper lidandet


    Jag tänker också att SD är en mycket sund parti. Vi är väl ändå i majoriteten redan? Vi ligger väl precis under Socialdemokraterna?
  • nihka
    Anonym (Inskränkta idioter) skrev 2021-07-18 09:40:50 följande:

    Som företagare skulle jag inte tveka på att ej anställa människor som är emot demokrati vilket konstigt synsätt man löser om i tråden man blir faktiskt rädd på denna trångsynthet och flummighet.

    TS stå upp för dina värderingar du är värd respekt för din insikt om sanningen och vill dom inte inse det så är det deras problem.

    Kom bara ihåg sanningen och förståndet växer så dessa värderingar som spyr ut osanningar blir mindre och mindre snart är du i majoritet inom 1 år nästa val visar trenden att fördärvet är slut och folket slipper lidandet


    Ja, för en antidemokrat och utpräglad rasist blir det svårt att få ett jobb - eller iaf att behålla det om hen ska ventilera sina åsikter om olika folkgruppers olika värde utifrån den egna uppfattningen om sådant som moral, renlighet, intelligens och genernas duglighet på gruppnivå.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Vill bli politisk aktiv inom SD - Oerhört rädd för konsekvenser