• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • evelinagra1

    Dalarna : har tyvärr inget bra förslag hur man ska göra för att få till det mer har själv problem med det emellanåt.. men lite mysiga sms under dagen låter ju bra! 

  • LJM91

    Åh äntligen evelinagra! Håller tummarna för att det snart är helt och hållet positivt!

    Håller tummarna för er båda Sophiee92 och Fyrklöverns <3

    Har tyvärr inte heller några tips till dig Dalarna.. Har du frågat din sambo rakt ut varför han inte är så sugen? Han kanske känner press att prestera? Förstår att det är riktigt tufft när han inte är intresserad och man vet att det är just nu det gäller liksom :(

  • Fyrklöverns

    Tack för peppen tjejer! <3 Väldigt starkt streck, jag har inte haft starkare tidigare än så, så jag hoppas det är nya hormoner och inte gamla.


    Men gud vad pirrigt Sofie! :D
    Jag testade positivt med CB vanliga på äl +11 fast med kvällsurin, men tyckte inte strecket var övertygande. Två dagar senare var det jättetydligt och positivt med CB digital :) Förra graviditeten testade jag positivt med digitalt (morgonurin) på äl +9. Jag är testarkoman dock och har varit hela detta året sedan vi började, på gott och ont verkligen. 

  • Sophiee92

    Tack för er pepp tjejer! Är så nervös nu men vill samtidigt inte få upp förhoppningarna för mycket, kan verkligen inte tro att det skulle ha lyckats denna 9:e gång... <3

    Fyrklövern, Oj redan ÄL +9 :O vilken lyx att kunna testa så tidigt! Jag är också lite av en testoman men brukar börja vid ÄL+12/+13, känns inte som att jag är en sån som kan få sådär super tidiga pluss. Har egentligen inte så starka referenser själv men enda gången jag fått ett pluss var i november förra året på ÄL+16 nånting och då var det jäääätte svagt, hade tidigare på ÄL +14 fått blankt (fick dock ett missfall då så vet inte om det var pga missfallet eller för att jag är låg-hormonare)

  • evelinagra1


    alltså denna stressen med sex.. hur mycket behöver man ha sex egentligen? Vi hade sex i lördags och igår och fick positivt igår kväll.. funderar på om man ska hoppa över idag och ha sex imorgon? man blir galen av detta planerandet Tungan ute
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-06-13 14:55:49 följande:
    alltså denna stressen med sex.. hur mycket behöver man ha sex egentligen? Vi hade sex i lördags och igår och fick positivt igår kväll.. funderar på om man ska hoppa över idag och ha sex imorgon? man blir galen av detta planerandet Tungan ute
    De är verkligen hel tids arbete med att skaffa barn. Jag skulle satsa på sex idag och imorgon xD 
    Men så skönt att ägglossningen är tillbaka! 
  • LJM91

    Härligt att testen blev positiva evelina! Jag är också lika rådvill varje gång jag har ägglossning, ska man köra varje eller varannan dag för att maxa spermiernas chanser liksom.. Jag vågar varken säga bu eller bä haha.

    Mina ägglossningstest är fortfarande negativa, så himla less.

  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-06-13 15:37:31 följande:
    De är verkligen hel tids arbete med att skaffa barn. Jag skulle satsa på sex idag och imorgon xD 
    Men så skönt att ägglossningen är tillbaka! 
     Haha ska försöka få till det idag också, kan kanske bli lite mycket med fyra dagar i rad men kan ju alltid försöka xD 

    jaa så skönt!! Nu ska bara tempen höjas också
  • Fyrklöverns

    Skönt att kunna hejda sig till äl +13 Sofie! :D Det blir billigare också så grymt tålamod :) håller nu tummar och tår för dig!!! <3

    Jag hade också satsat på att ha sex idag evelina, sen kan man skippa imorgon om du inte orkar. Hur jobbigt som helst att ligga på beställning! Totalt osexigt också haha. Vi har börjat köra varannan dag nu runt ägglossning för jag orkar inte mer helt enkelt. Det tog sig senaste två gångerna så kanske det hjälpte till, men det har ju däremot inte varit bra kvalitet uppenbarligen då vi haft missfall. Mannen har annars resten av månaderna i uppdrag att tömma sig själv varannan eller var tredje dag ifall vi inte har sex, så att vi alltid har någotsånär färska spermier haha!

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?