• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • LJM91

    Håller med dig Dalarna, hur kan barn bli till under hemska omständigheter om stress är en orsak liksom? Tycker också det låter orimligt egentligen.

  • Dalarna91

    Evelina; varsågod :) 
    Hoppas dom kan ge dig tips och hjälpa dig. 

    Ljm91; har du fortsatt blinkande gubbe? Använder du bara cb tester? 

    Själv tog jag precis äl test nu. Ser ut att vara nästan positiv nu. Ska ta ett på eftermiddagen om den är starkare då. Litar inte på testerna nu när strecket va svagare på kvällen. 
    Börjar bli lite smått galen. Vill helst bara skrika och kasta saker nu xD 

  • evelinagra1

    Alltså jag kan inte släppa tanken om att jag kanske är gravid trots att jag blöder mycket och har mensvärk.. så jäkla irriterande :/ jaja.. hoppas ni alla får en fin midsommar <3

  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-06-24 11:40:36 följande:

    Alltså jag kan inte släppa tanken om att jag kanske är gravid trots att jag blöder mycket och har mensvärk.. så jäkla irriterande :/ jaja.. hoppas ni alla får en fin midsommar <3


    Jag brukar också ha den tanken. Men så tänker jag på tempen som är låg. 
    Min midsommar blir att vara hemma och inte göra något speciellt. Men hoppas ni får en fin midsommar <3
  • Fyrklöverns

    Evelina: Så ledsen för din skull, vet hur det känns vissa månader då gör det extra ont att det inte blev av. Jag är likadan att hoppet lämnade mig aldrig fram till nästa ägglossning i princip. Min temp brukar studsa upp och ner när jag fått mens, ibland väldigt högt också så det gör en extra förvirrad och samtidigt hoppfull. Det låter bra att du testar progesteronkräm eftersom du har kort lutealfas. Hoppas det kan göra susen nu :).


    LJM: Ingen aning faktiskt haha, på sjukhuset kunde de heller inte riktigt svara. Det känns som att mensen borde komma kanske när allt graviditetshormon är ute ur kroppen. Jag har haft småblödningar nu i flera veckor som förvirrar mig mer. Men det brukar vara så vid utomkveds vad jag förstått. 


    Sjukt lång cykel du fick! Hoppas du ägglossar snart :)


    Dalarna: Håller med om att det är skitsnack att stress skulle orsaka att ägglossningen är sen. Folk ägglossar, mensar och får barn i de mest extrema situationerna så att våra normala liv i Sverige skulle vara en faktor köper inte jag heller riktigt. Då säger jag hellre att det är slumpen. 


    Tror inte att ett glas vin om dagen påverkar ägglossningen heller, det skulle vara om man dricker större mängder alkohol dagligen under en längre tid. Hoppas att du lyckas få ägglossning snart. 

  • Fyrklöverns
    Rewner skrev 2022-06-23 18:10:18 följande:

    Beklagar mensen, Evelinagra! Så surt! 

    Och beklagar att det krävdes en spruta till, Fyrklövern! 6 månader måste kännas som en väldigt lång tid. 


    Tack <3 Drygt som bara den men känns som att man vant sig vid att vänta på barn vid detta laget. Tror att allting kommer kännas självklart att det var just det barnet man väntade på när det väl kommer :)
  • LJM91

    Tempen hög idag också så, en dag till med hög temp så är väl ägglossningen bekräftad.

    Dalarna, jag slutade med cb när tempen var så hög igår, var en enorm lättnad att slippa krångla med att kissa på stickan direkt på morgonen, har varit så nära på att kissa på mig när jag har behövt krångla med att packa upp stickor eller plastmuggar först xD men ja jag använde bara clear blue advanced. Ska dock inte köpa fler, min långa cykel gör det egentligen helt orimligt med tanke på vad testen kostar.

  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-06-25 09:03:40 följande:

    Tempen hög idag också så, en dag till med hög temp så är väl ägglossningen bekräftad.

    Dalarna, jag slutade med cb när tempen var så hög igår, var en enorm lättnad att slippa krångla med att kissa på stickan direkt på morgonen, har varit så nära på att kissa på mig när jag har behövt krångla med att packa upp stickor eller plastmuggar först xD men ja jag använde bara clear blue advanced. Ska dock inte köpa fler, min långa cykel gör det egentligen helt orimligt med tanke på vad testen kostar.


    Håller verkligen tummen för hög temp imorgon. Jag borde ha ägglossning idag. Ska ta äl test senare. 
    Kan tänka mig det är dyrt. Vet inte hur mycket pengar jag slösat på allt...
  • evelinagra1

    Hur funkar det med pogrestronkrämen? när kan jag börja med den? Den lär ju inte hinna komma tills min mens har slutat men gör det något om jag börjar med den lite senare? 


    hur lång tid tog det innan din kom dalarna? Jag beställde den du länkade nu för jag orkade inte vänta på deras svar haha, men läste lite om dom och den såg ju mest passande ut 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?