• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • SigneSE
    Evelina; plussat 
    16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet. Plussat
    6/9 Sophiee92, 12e försöket, första barnet
    6/9 LJM91, 9e försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet 
    11/9 Rewner, 14e försöket, 1 tidigt missfall och 1 utomkvedshavandeskap, första barnet.
    4/10 dalarna91. 12e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet. 
    - Chilins, 1 X, 2 missfall, 9e försöket, första barnet
    15/10 Fyrklöverns, 12e försöket, 1 tidigt missfall, 1 utomkveds, första barnet
    - 8/9 SigneSE, 11:e försöket, andra barnet.
  • elin1989
    Evelina; plussat 
    16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet. Plussat
    6/9 Sophiee92, 12e försöket, första barnet
    6/9 LJM91, 9e försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet 
    8/9 SigneSE, 11:e försöket, andra barnet
    11/9 Rewner, 14e försöket, 1 tidigt missfall och 1 utomkvedshavandeskap, första barnet.
    25/9 Elin89, 4e försöket, 1 utomkveds, andra barnet 
    4/10 dalarna91. 12e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet. 
    15/10 Fyrklöverns, 12e försöket, 1 tidigt missfall, 1 utomkveds, första barnet
    - Chilins, 1 X, 2 missfall, 9e försöket, första barnet

    La till mig själv på listan (och ändrade ordningen lite efter datum, hoppas det var okej!)

    Chilins, jättetråkigt att höra :(

    Och jättetråkigt för er andra som inte har fått nyheterna ni ville ha den här månaden. Jag var jättenere de första dagarna efter mitt negativa test och mens men nu är det okej igen och känner mig hyfsat hoppfull igen. 
  • Sophiee92

    Vi är så glada att äntligen ha dig tillbaka i BIM-listorna Fyrklövern! Förhoppningsvis blir det den sista för oss alla.

  • Fyrklöverns

    Tack tjejer! Så glad att det är dags snart igen. Ja nu känns det som att tiden gick jättefort :)

    Chilins det är tur att vi inte visste vad som väntade, tror inte man hade påbörjat resan ens haha. 

  • LJM91


    Tempen fortfarande relativt låg jämfört med de andra, men inte under linjen än. Återstår att se om mensen kommer idag, vågade inte titta på pappret nu på morgonen utan stoppade in menskoppen så får jag ta mod till mig och titta efter jobb xD helt galet hur jobbigt det är att invänta mensen..
  • Rewner

    Välkommen tillbaka in i matchen så att säga, Fyrklövern!

    Håller tummar och tår för att mensen håller sig borta, LJM!

    Jag har varit så himla instabil i humöret senaste dagarna. Ena stunden chill, andra stunden så tror jag aldrig att jag kommer att kunna vänta tills på lördag med att testa. Dessutom så lättirriterad framför allt på sambon och så grät jag till slutet på "Ur spår" igår kväll. I natt drömde jag om negativa test och var superledsen. Brukar inte vara ledsen i drömmar vad jag vet. Allt gör ju att jag verkligen fruktar min reaktion om mensen kommer på söndag vilket jag sakta försöker inställa mig på att den kommer att göra.

  • Dalarna91
    Rewner skrev 2022-09-06 08:46:50 följande:

    Välkommen tillbaka in i matchen så att säga, Fyrklövern!

    Håller tummar och tår för att mensen håller sig borta, LJM!

    Jag har varit så himla instabil i humöret senaste dagarna. Ena stunden chill, andra stunden så tror jag aldrig att jag kommer att kunna vänta tills på lördag med att testa. Dessutom så lättirriterad framför allt på sambon och så grät jag till slutet på "Ur spår" igår kväll. I natt drömde jag om negativa test och var superledsen. Brukar inte vara ledsen i drömmar vad jag vet. Allt gör ju att jag verkligen fruktar min reaktion om mensen kommer på söndag vilket jag sakta försöker inställa mig på att den kommer att göra.


    Hatar att drömma barn drömmar. Känner jag tänker på det tillräckligt under dagen, behöver int drömma om det. 
    De är så tråkigt att allt detta ska gå ut över sambon, man vill inte men tyvärr så gör det ibland. 
  • LJM91

    Idag ömmar brösten och känner av lite mer molvärk från och till, så mensen har alldeles säkert satt igång :( bävar redan för att komma hem och ta ut menskoppen.. Är ovanpå allt på sjukt dåligt humör och det påverkar mitt jobb tyvärr. Är så ptroligt less på mitt jobb just nu och hade hoppats på att en kommande föräldraledighet skulle ge mig lite styrka att stå ut ett tag till. Det känns allt mer som en avlägsen dröm och inte som något som faktiskt kan bli verklighet.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?