• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    EIJ90 skrev 2021-11-15 12:55:32 följande:

    Grattis till att allt såg bra ut! Det blir lite mer verkligt även om det är flera månader kvar.

    Jag har inskrivning 1 december. Första var bara hälsosamtal. Känns viktigt att man trivs med sin bm. I värsta fall får man väl bara byta. Denna verkar bra. Hon som jag hade sist hade bytt till annan mvc.

    Händer ändå mycket på 2 veckor :) Man ser din lilla böna mycket tydligare. Min var mer en liten klump där man kunde ana armar, huvud och rumpa. Den rörde på sig vid ett tillfälle men annars stilla. Så glad att det bara var en där inne!


    Ja nu kan man kanske andas ut lite i alla fall. Ja precis man kan ju byta. Inga problem. Vi har inte haft något regelrätt hälsosamtal mer än att hon ställde lite frågor och tipsade om läsning men eftersom detta är tredje barnet känns det som man har rätt bra koll ändå. Ja jag gjorde ju ul för 12 dagar sen också och det händer ju så mycket på den korta tiden. Bebis var 12mm då och nästan 25mm nu. Så den här ju mer än blivit dubbel så stor.

    Vid kub/nipt så minns jag att dom rör sig betydligt mer
  • hurtänktedunu
    Vicktoria88 skrev 2021-11-15 13:13:41 följande:

    Åh vad roligt! Grattis! Sån lättnad när man får se det!

    Såg att du skrev att du bor i Strängnäs, jag bor också typ 15 min utanför Strängnäs, undrar vart du hittat gyn som gör privat VUL? För visst skrev du att du gick privat tidigare? :) Eller har du bokat i Stockholm?


    Tack. Jätte stor lättnad. Dom öppnade en ny klinik i somras i löt i strängnäs. Gamla sjukhuset där.

    Kvinnohälsan samma som i Eskilstuna som utökat hitåt. Går att boka tider på deras hemsida och kostar bara 400kr.

    Först tänkte vi åka till Västerås och göra men det kostade 1200 så detta blev mycket lättare. Så skönt. Har vart där två gånger nu. Nipt gör vi dock i stockholm
  • TheSwedishKiwi

    Idag har mina hormoner verkligen tyckt att jag ska känna ångest, panikkänslor och gråta hela dagen. Fy så jag mår. Vill bara hem och dra täcket över huvudet i princip. Är så orolig att denna ångest ska ha påverkan på fostret, men jag vet inte vad jag kan göra för att minska den. Får panikkänslor av att behöva sitta på jobbet och försöka vara produktiv.

    Är det någon annan som har berg-och-dalbanekänslor just nu? Är i V8+2.

  • Anna33333

    Hej,

    Så kul att lösa om allas ultraljud som gått bra!!

    Längesen jag skrev här nu men kände för att dela med mig av nyheten till någon då vi inte gått ut med graviditeten till någon annan än!

    Vi var på ett tidigt ultraljud (bokat privat) igår och fick då reda på att det är tvillingar! Jag blev extremt chockad eftersom det inte alls går i släkten och jag va nästan inställd på att hon inte skulle se något på skärmen pga en del blödningar/bruna flytningar. Men det visa sig alltså vara heelt tvärtom, det är två små filurer med dunkande fina små hjärtan ??

    Mycket nya funderingar som uppstår då såklart, varför har jag inte mått sämre än jag ändå gjort, kommer vi behöva flytta då vi har för liten hiss för att få in en tvillingvagn + hunden, köpa en ny bil då vi inte kommer att få plats med hunden och två barn i den vi har, hur ska jag lyckas slutföra mina studier då det inkluderar praktik i 11 veckor från mars-maj och iom tvillinggraviditet så kommer jag troligtvis föda en månad tidigare än beräknad (beräknad va 15/6 från början). Ja ni förstår ju, mycket som jag absolut inte planerat inför kommer kunna bli aktuellt ????

    Är det någon mer som väntar tvillingar? Något som isf vet någon gravid-app man kan anpassa till tvillinggraviditet? Någon som har information om hur stor risken för missfall är på ett eller båda barnen efter man sett hjärtljud i v 9+2?

    Stort lycka till alla!

  • xnfsm
    hurtänktedunu skrev 2021-11-15 12:16:35 följande:

    Bebisen mådde super bra och växer som hen ska. Lyckan nu alltså


    Underbart!
  • Saima17
    Anna33333 skrev 2021-11-15 16:23:41 följande:

    Hej,

    Så kul att lösa om allas ultraljud som gått bra!!

    Längesen jag skrev här nu men kände för att dela med mig av nyheten till någon då vi inte gått ut med graviditeten till någon annan än!

    Vi var på ett tidigt ultraljud (bokat privat) igår och fick då reda på att det är tvillingar! Jag blev extremt chockad eftersom det inte alls går i släkten och jag va nästan inställd på att hon inte skulle se något på skärmen pga en del blödningar/bruna flytningar. Men det visa sig alltså vara heelt tvärtom, det är två små filurer med dunkande fina små hjärtan ??

    Mycket nya funderingar som uppstår då såklart, varför har jag inte mått sämre än jag ändå gjort, kommer vi behöva flytta då vi har för liten hiss för att få in en tvillingvagn + hunden, köpa en ny bil då vi inte kommer att få plats med hunden och två barn i den vi har, hur ska jag lyckas slutföra mina studier då det inkluderar praktik i 11 veckor från mars-maj och iom tvillinggraviditet så kommer jag troligtvis föda en månad tidigare än beräknad (beräknad va 15/6 från början). Ja ni förstår ju, mycket som jag absolut inte planerat inför kommer kunna bli aktuellt ????

    Är det någon mer som väntar tvillingar? Något som isf vet någon gravid-app man kan anpassa till tvillinggraviditet? Någon som har information om hur stor risken för missfall är på ett eller båda barnen efter man sett hjärtljud i v 9+2?

    Stort lycka till alla!


    Åh va spännande! Hur ha du mått? Ja ska på tidigt ul imorron. Min en kompis tror d e tvillingar. Mådde såå skit me båda barn förut å nu känner ja inget så d känns så konstigt. Har pojke å flicka från förut så ska bli kul å se :)
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-15 17:07:57 följande:

    UL gick bra, det såg ut som det skulle. Bebis på 2,5 cm med hjärtslag :?-) tacksam!


    Grattis vad roligt för dig.
  • Anna33333
    Saima17 skrev 2021-11-15 18:04:18 följande:

    Åh va spännande! Hur ha du mått? Ja ska på tidigt ul imorron. Min en kompis tror d e tvillingar. Mådde såå skit me båda barn förut å nu känner ja inget så d känns så konstigt. Har pojke å flicka från förut så ska bli kul å se :)


    Ja det känns riktigt spännande och riktigt läskigt på samma gång!

    Jag känner väl egentligen att jag mått ganska ?bra?, absolut att jag varit illamående större delar av dagarna från typ v 7 men det har varit hanterbart. Har tex inte spytt någon gång än *peppar, peppar*. Har även varit väldigt trött och känt en del yrsel. Men jag hade aldrig kunnat gissa att det va tvillingar då det känns som att jag borde ha mått så mycket sämre och varit så mycket tröttare, haha! Iom att det är första barnet så har jag inte något att jämföra med.

    Åh spännande att se för dig imorgon då om din kompis kanske har rätt :D Väldigt skönt för dig i vilket fall att du mått/mått så bra i denna graviditet :) Lycka till!
  • Lita89

    Ngn mer med spökveckor? Trodde jag skulle njuta av att slippa kräkas men fan vad man nojar nu. V 11 så kanske lite tidigt för spökveckor? Illamåendet har klingat av mer o mer och är nästan borta nu.

Svar på tråden BF juni 2022