• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-17 15:41:07 följande:

    6/12 är kub, mindre än 3 veckor vilket känns överkomligt snart är den känsligaste tiden över!


    Haha ja jag har två veckor en dag idag och jag hade gärna haft en vecka och en dag istället hahaha
  • SaLi91

    Hej alla!

    Har läst om alla en stund och känner att det är dags att dra mig ur kulisserna. Jag är 29år och väntar mitt första barn som har BF 21/6.

    Tycker allt är så spännande och sjukt otroligt, orimligt läskigt på samma gång. Vill att tiden ska gå snabbare men har ändå haft lyckan att se pyrets hjärta ticka vid två olika tillfällen <3

  • hurtänktedunu
    SaLi91 skrev 2021-11-18 15:03:59 följande:

    Hej alla!

    Har läst om alla en stund och känner att det är dags att dra mig ur kulisserna. Jag är 29år och väntar mitt första barn som har BF 21/6.

    Tycker allt är så spännande och sjukt otroligt, orimligt läskigt på samma gång. Vill att tiden ska gå snabbare men har ändå haft lyckan att se pyrets hjärta ticka vid två olika tillfällen <3


    Grattis vad roligt
  • hurtänktedunu

    Usch. Idag har jag en sån där jobbig dag. Då det känns som att det kommer gå åt helvete. Oron gnager och man vill bara snabbspola. För tidigt att hitta hjärtljud och ul först om 2 veckor och 5 dagar. Tiden sniglar fram. Bebis mådde jätte bra på ultraljudet I måndags men ändå är oron där. Snälla kan vi spola fram till jul.

  • svansmamman
    hurtänktedunu skrev 2021-11-19 13:27:15 följande:

    Usch. Idag har jag en sån där jobbig dag. Då det känns som att det kommer gå åt helvete. Oron gnager och man vill bara snabbspola. För tidigt att hitta hjärtljud och ul först om 2 veckor och 5 dagar. Tiden sniglar fram. Bebis mådde jätte bra på ultraljudet I måndags men ändå är oron där. Snälla kan vi spola fram till jul.


    Fy vad jag lider med dig! Det kanske är jag som missförstår men du skriver att det är för tidigt att hitta hjärtljud men att allt såg bra ut på UL i måndags. Såg de inte hjärtat då? Jag har för mig att jag sett att vi är nästan exakt lika långt gångna så det är lite extra kul att följa dig därför. 

    Jag är övertygad om att allt är bra och att det bara är hjärnspöken som förstör för dig nu. Jag hoppas verkligen att du kan få en fin helg utan för mycket oro. Hjärta
  • EIJ90
    hurtänktedunu skrev 2021-11-19 13:27:15 följande:

    Usch. Idag har jag en sån där jobbig dag. Då det känns som att det kommer gå åt helvete. Oron gnager och man vill bara snabbspola. För tidigt att hitta hjärtljud och ul först om 2 veckor och 5 dagar. Tiden sniglar fram. Bebis mådde jätte bra på ultraljudet I måndags men ändå är oron där. Snälla kan vi spola fram till jul.


    Första tiden är verkligen jobbig! Både psykiskt och fysiskt. Men värsta är att inte veta om man går igenom det i onödan. Håller tummarna att det går vägen för oss. De flesta graviditer går ju i regel bra och speciellt om man sett hjärtljud på tidigt ul. Finns ju inga garantier. Var också på vul i måndags och allt såg bra ut. Men man nojar direkt om något känns annorlunda eller det gör ont på ett annat sätt i magen eller det känns för lite etc.

    Jag berättade iaf för min chef om graviditeten igår och det känns bättre nu än tidigare. Lättare att förklara om man är trött eller mår dåligt och kan även jobba hemifrån. Lite som en sten som lyfts från ens axlar. Och skulle något hända så vet han ju om det.

    Hoppas tiden flyger fram till jul och att vi kan slappna av mer efter det!
  • xnfsm

    Vecka 11 idag! Hur mår ni? Jag har fortfarande den där helt overkliga tröttheten (nästan hela tiden), lätt illamående, kissnödigkänsla och fryser så mycket. Lukter är oerhört jobbigt, mår illa i duschen av min egen tvål, fick byta schampo och balsam pga detta.

  • MrsXy

    Heej ! Hur går det för er? 
    Jag är som så många andra enormt orolig för missfall, hade ma i våras i v. 13, och är nu igen i v. 13!
    Är det någon av er, som varit på ul och sett hjärtat m.m, haft massor av symtom men där det ändå gått dåligt? Eller borde jag slappna av?
    Jag mår fortfarande illa varje dag, trött, flytningar osv, men är så himla rädd att det ska bli som förra gången. 

  • Vicktoria88
    xnfsm skrev 2021-11-16 22:14:07 följande:

    Åh det är ju bara 3 veckor då! Håll ut jag har också UL (kub) bokat, 6 december! Sen kan vi förhoppningsvis slappna av lite ja.

    Kub-test är ultraljudet där dom kollar om det finns risk för kromosomavvikelser. Man kan ju ha gjort UL innan dess också tror jag. Jag har gjort det iaf, via barnmorskan.


    Ja 3 veckor låter inte så länge men känns som en evighet ju. Jag kollade med barnmorska nu och tydligen så gör man inte KUB om man är under 35 här, så måste boka privat isåfall. Så kluven hur man ska göra, är 33 år. Har du bokat KUB privat? Hur gammal är du? :)
  • hurtänktedunu
    svansmamman skrev 2021-11-19 13:51:57 följande:

    Fy vad jag lider med dig! Det kanske är jag som missförstår men du skriver att det är för tidigt att hitta hjärtljud men att allt såg bra ut på UL i måndags. Såg de inte hjärtat då? Jag har för mig att jag sett att vi är nästan exakt lika långt gångna så det är lite extra kul att följa dig därför. 

    Jag är övertygad om att allt är bra och att det bara är hjärnspöken som förstör för dig nu. Jag hoppas verkligen att du kan få en fin helg utan för mycket oro. 


    Alltså hitta hjärtljud med doppler hemma menade jag. Var nog inte så tydlig haha.

    Men vet du jag testade faktiskt med dopplern igår kväll och jag hittade bebisen. Kändes helt fantastiskt och nu kan jag vara lugn en stund. Ska kolla igen på onsdag tänkte jag.
Svar på tråden BF juni 2022