• Tussilago86

    BIM November 2021

    Ny tråd för oss som väntar på plus!

    3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

  • Svar på tråden BIM November 2021
  • LJM91
    Fyrklöverns skrev 2021-11-06 12:10:37 följande:

    Det låter lovande med rosa flytningar! :D

    Jag är också äl +7 eller 8, hade två dagar med positiv äl test och min app kan inte riktigt bestämma sig.

    Tycker också det är konstigt att jag inte har PMS, brukar också ha det annars från 10 dagar innan mens. Brukar få ömma bröst direkt efter ägglossning men har inte haft det heller. Känns så ovanligt. Undrar om man ändå kan vara gravid fast att man inte känner något i brösten eller PMS.


    Jag har varit oplanerat gravid en gång för flera är sedan, och mitt allra första symtom var helt enkelt inga PMS-symtom, kände absolut ingenting förrän mensen var flera dagar sen. Så håller tummarna för att avsaknaden av symtom är positivt för dig också!
  • Viicviic
    Sötpöl skrev 2021-11-06 08:52:47 följande:

    Idag är jag på ÄL+7. Har haft rosa flytningar nu på morgonen. Hoppas såå mycket på att det ska vara en nidblödning! :) Har 8 dagar kvar till BIM och absolut inga PMS symptom som jag alltid brukar ha innan mens.

    Åh kan tiden bara gå nu så att man får vetaaaa! :D


    Hej! Hoppar in här och jag planerar barn också. Jag är också på ÄL + 7 och har 8 dagar kvar till BIM. kul och följa här också :D

    Detta är så sjukt jobbigt att vänta! Försöker inte tänka på det men det är så svårt!! jag har fått lite pms symtom, ömma/spända bröst och mensvärk! Känner du också lite mensvärk?
  • Ollebollen

    Snälla hjälp. Har någon av er haft en genombrottsblödning när ni varit gravid ungefär när mensen skulle komma? Hur länge varade den och hur mycket var det?

  • Anonym (Börjar)
    Ollebollen skrev 2021-11-06 15:27:28 följande:

    Snälla hjälp. Har någon av er haft en genombrottsblödning när ni varit gravid ungefär när mensen skulle komma? Hur länge varade den och hur mycket var det?


    2 dagar efter bim blev det mf.

    Blödde sporadiskt under första dagen

    Eskalerade dag 2 och kom då klumpar i blodet

    Väldigt lite smärta eftersom det var så tidigt

    Dag 3 idag och knappt något blod
  • Ollebollen
    Anonym (Börjar) skrev 2021-11-06 17:40:53 följande:

    2 dagar efter bim blev det mf.

    Blödde sporadiskt under första dagen

    Eskalerade dag 2 och kom då klumpar i blodet

    Väldigt lite smärta eftersom det var så tidigt

    Dag 3 idag och knappt något blod


    Är det bekräftat missfall? Nu googlar ju jag som en tok och läser om folk som haft mens-liknande blödning där det ändå gått bra. Klumpar är ju dock inte mens-liknande. Men verkar ju som att det är ett missfall på g för mig också. Hade jag inte plussat tidigare hade jag tolkat detta som en vanlig mens. Men jag får helt enkelt vänta och se antar jag?..? Mitt är klarrött och som sagt verkar det som en vanlig mens?
  • Anonym (Börjar)
    Ollebollen skrev 2021-11-06 17:52:34 följande:

    Är det bekräftat missfall? Nu googlar ju jag som en tok och läser om folk som haft mens-liknande blödning där det ändå gått bra. Klumpar är ju dock inte mens-liknande. Men verkar ju som att det är ett missfall på g för mig också. Hade jag inte plussat tidigare hade jag tolkat detta som en vanlig mens. Men jag får helt enkelt vänta och se antar jag?..? Mitt är klarrött och som sagt verkar det som en vanlig mens?


    Upplevde mitt som stor skillnad.

    Dag 2 dvs igår gick inte att missta för mens. Det kom klumpar och slem. Det rann heller inget i bindan utan mer när jag satt på toaletten. Blodet var klarrött när det rann och klumparna var mörka.

    Dag 1 däremot googlade jag det här med genombrottsblödning och då trodde jag det var det jag hade. Det var klarrött och sporadiskt.

    Jag tönker att du inte vet förrän imorgon, ett missfall tar längre tid än vad man tror
  • Lillis85

    Hade blödningar vid tiden för mens i vecka 7+1 och 11+2. De blödningarns var sparsamma och nästan bara ea brunt ljus blod. Är drygt 10 år sedan nu så kommer inte ihåg exakt...

    Detta var min andra graviditet. Vid min första hade jag exakt liknande blödningar, men då slutade det tyvärr i ett ma...

    Så två helt olika utgångar från samma typ av blödning liksom. Man vet aldrig hur det kan gå

  • Lillis85
    Ollebollen skrev 2021-11-06 17:52:34 följande:

    Är det bekräftat missfall? Nu googlar ju jag som en tok och läser om folk som haft mens-liknande blödning där det ändå gått bra. Klumpar är ju dock inte mens-liknande. Men verkar ju som att det är ett missfall på g för mig också. Hade jag inte plussat tidigare hade jag tolkat detta som en vanlig mens. Men jag får helt enkelt vänta och se antar jag?..? Mitt är klarrött och som sagt verkar det som en vanlig mens?


    När plussade du? Såg att du hade bim först om en vecka.... Kan du haft en tidigare mens än beräknat??
  • evelinagra1

    Jag fick positivt äl test 2/11 tror ni det är för tidigt att ta ett testa tidigt 10/11, åker nämligen utomlands på kvällen 10/11 så hade velat veta innan..

  • Beckizen

    Mensen kom nu så jag skuttar ur den här gruppen :) håller alla tummar och tår att alla som är kvar plussar!!

Svar på tråden BIM November 2021