• Anonym (RockF)

    Kär i min arbetskamrat

    Började jobba med min kvinnliga kollega ca 2015, då jobbade vi i samma projekt ca 1 år. Tyckte då att hon var söt och trevlig och trivdes i hennes sällskap men inte mer än så. Vid det tillfället så var jag gift och hon hade pojkvän. Har träffat henne då och då på olika tillställningar på jobbet mellan 2016-2020. Visst har jag tänkt på henne nån gång, men inget mer än så.
    Nu är jag skild sen något år och hon är gift och har två små barn. Nu jobbar vi tillsammans igen sen ca ett halvår tillbaks, jag har också i samband med detta blivit hennes chef. Vi kommer väldigt bra överens och tycker om att prata med varandra. I slutet på juni minns jag att jag tänkte att jag skulle sakna henne under de 5 veckor vi inte skulle ses under sommaren. Senaste månaden har det exploderat, jag är så förälskad i henne att jag inte kan sluta tänka på henne. 
    Hon har naturligtvis märkt att jag är intresserad/kär och hon agerar likadant, men inget är uttalat. Tror inte hon är beredd att lämna sin man och då jag är hennes chef vill jag inte ta något initiativ.
    Jag kommer jag bli tvungen att på något sätt berätta för henne hur jag känner, kan inte minns att jag någonsin varit så förälskad. Var(lyckligt) gift i nästan 20 år, men vi växte ifrån varandra men kan som sagt inte minnas att jag varit så här förälskad förut.
    Ville bara skriva ner det här då jag inte har nån direkt att prata med om detta.

  • Svar på tråden Kär i min arbetskamrat
  • Anonym (RockF)
    Anonym (Outset) skrev 2021-11-07 17:17:53 följande:
    Jag är ju svag för komplimanger och dramatiska uttalanden. Som t ex "jag kan inte sluta tänka på dig". Men jag vet att det är svårt för man löper linan ut och det finns ingen återvändo.

    Jag kan också tycka om när en man tar för sig. En kille en gång följde mig till dörren efter en dejt, han sa godnatt men kysste inte mig utan gick iväg. Jag stod kvar och tittade på honom, då vände han 180 och tog några bestämda kliv mot mig och kysste mig rätt hårt. Det var bland det hetaste jag vart med om.

    Men för din del och den tjejen du gillar. Dra bort håret är en klassiker. Reaktionen hon ger är samma som du kommer få om du kysser henne en annan gång. Eller direkt efter om du får bra gensvar. Så om hon ser glad ut, generad men står kvar utan att rygga tillbaka, tittar ner eller stänger ögonen- alla dem är tecken på att du har fri landningsbana. Om hon rycker till det allra minsta, backar eller har en min som visar det minsta avsmak- då kan du lägga ner hela projektet .

    Men annars, stryk hennes kind. Låter hon dig göra det (samma mönster som ovan), då vet du att hon skulle vara på.

    Mildare grejer, ta på hennes axel men släpp inte den utan låt handen vila. Se lite vad hennes minspel visar då. Lägg en arm om hennes axlar om du berömmer henne - lutar hon in sig och gör sig bekväm? Eller börjar hon undvika dig?

    Och för guds skull, blås inte varmt och kallt - undvik inte henne plötsligt en hel dag. Varje dag ska hon gå hem och veta att du finns där och att det inte är hon som inbillar sig. Såklart behöver det inte vara mer än en gång per dag.
    Dra undan håret i ansiktet eller stryka henne på kinden är väldigt tydliga signaler.
    Som du skriver så får man feedback direkt, är jag fel ute så kommer det bli tydligt. Men det känns som för tydligt för att jag ska våga mig på det, men det beror förstås på hur det blir imorgon när vi ses. :)
  • Anonym (Eva)
    Anonym (RockF) skrev 2021-11-07 17:59:45 följande:
    Dra undan håret i ansiktet eller stryka henne på kinden är väldigt tydliga signaler.
    Som du skriver så får man feedback direkt, är jag fel ute så kommer det bli tydligt. Men det känns som för tydligt för att jag ska våga mig på det, men det beror förstås på hur det blir imorgon när vi ses. :)
    Ett försiktighetens ord, gör inga fysiska närmanden (stryka på kinden, dra bort hår) om du inte är säker på att hon är intresserad. Att be om kramen du beskrivit tidigare var inte heller särskilt smart med tanke på att du är hennes överordnade. Hon skulle lätt kunna ta det till HR och säga att du har utsatt henne för sexuella trakasserier.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Eva) skrev 2021-11-07 18:12:52 följande:
    Ett försiktighetens ord, gör inga fysiska närmanden (stryka på kinden, dra bort hår) om du inte är säker på att hon är intresserad. Att be om kramen du beskrivit tidigare var inte heller särskilt smart med tanke på att du är hennes överordnade. Hon skulle lätt kunna ta det till HR och säga att du har utsatt henne för sexuella trakasserier.
    Ja, jag tycker inte att män ska göra såna närmanden alls på jobbet.
    Jag har varit kär i fyra kvinnor på jobbet och jag var en perfekt gentleman.
    Den senaste tjejen var 20 år yngre och många här trodde att jag planerade att tafsa på henne. Det hade jag inte en tanke på.
    Jag är inte jättesmart, men jag förstår åtminstone att man håller fingrarna i styr på jobbet.
  • Anonym (RockF)
    Anonym (Eva) skrev 2021-11-07 18:12:52 följande:
    Ett försiktighetens ord, gör inga fysiska närmanden (stryka på kinden, dra bort hår) om du inte är säker på att hon är intresserad. Att be om kramen du beskrivit tidigare var inte heller särskilt smart med tanke på att du är hennes överordnade. Hon skulle lätt kunna ta det till HR och säga att du har utsatt henne för sexuella trakasserier.
    Kommer givetvis inte göra något överilat.
    Det finns ingen risk att hon skulle anse sig utsatt för sexuella trakasserier, det oroar mig inte. Så pass bra känner vi varandra. 
  • Anonym (jury)
    Anonym (RockF) skrev 2021-11-07 18:26:08 följande:
    Kommer givetvis inte göra något överilat.
    Det finns ingen risk att hon skulle anse sig utsatt för sexuella trakasserier, det oroar mig inte. Så pass bra känner vi varandra. 
    Du leker med elden, när du som hennes överordnade ber om en kram från henne. Hon vill kanske inte kalla det sexuella trakasserier inför HR, men kan ändå kalla det för saker som kan få dig ut i problem. 

    Du verkar helt blind i dina försök att trappa upp dina närmanden för att hon skall ¨förstå¨. Om hon reagerar som du önskar så bekräftar det bara dina ideer om hennes romantiska känslor för dig, och om hon inte gör det bekräftar det bara dina ideer om att du måste vara mer tydlig för att hon skall förstå. Kommer nog att sluta illa i en snar framtid om du inte besinnar dig.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (RockF) skrev 2021-11-07 18:26:08 följande:
    Kommer givetvis inte göra något överilat.
    Det finns ingen risk att hon skulle anse sig utsatt för sexuella trakasserier, det oroar mig inte. Så pass bra känner vi varandra. 
    Var inte så säker på det, i en pressad situation kan vad som helst hända, exempelvis om hennes man får reda på ditt intresse och påverkar henne till att anmäla dig till HR. Kanske låter dramatiskt men om jag vore du så skulle jag inte sätta mig själv i en sådan sits.
  • Anonym (Jag med)

    Jo det är ett riskabelt spel när det kommer till beröring/kroppskontakt. Min chef gjorde ju så med mig för inte så länge sedan, inte kramade men ?nuddade? mig flera gånger vid ett tillfälle. Blev mycket förvirrad av det, hade inte råkat ut för det förrut. Blev både glad men förvirrad. Känns nu som att jag bara inbillat mig allt. Eller att det kansler var så att han inte menade det men upptäckte det och då märkte att jag inte vek undan och därför nu kanske han känner sig obekväm.

    Förvirrat inlägg men själva grejjen är att det ledde till massa motstridiga känslor i mig. Var det meningen? Vad låg bakom? Har jag inbillat mig? Känner han sig obekväm nu och tror att jag är intresserad?

    Kanske din kärlek oxå känner sig förvirrad. Kanske hon tar avstånd från dig nu i veckan för att hon är rädd att vara påstridig, opassande eller ha missförstått.

  • Anonym (Jag med)
    Anonym (jury) skrev 2021-11-07 19:33:07 följande:

    Du leker med elden, när du som hennes överordnade ber om en kram från henne. Hon vill kanske inte kalla det sexuella trakasserier inför HR, men kan ändå kalla det för saker som kan få dig ut i problem. 

    Du verkar helt blind i dina försök att trappa upp dina närmanden för att hon skall ¨förstå¨. Om hon reagerar som du önskar så bekräftar det bara dina ideer om hennes romantiska känslor för dig, och om hon inte gör det bekräftar det bara dina ideer om att du måste vara mer tydlig för att hon skall förstå. Kommer nog att sluta illa i en snar framtid om du inte besinnar dig.


    Ja tyvärr är jag benägen att hålla med. Du kan få problem.

    Nä ts ta det lite lugnt i veckan rår jag dig.
  • Anonym (RockF)
    Anonym (Outset) skrev 2021-11-09 21:27:18 följande:

    Hur går det?


    Jag ligger lågt, känns som att det är bäst. Just nu så får det vara hon som tar initiativet om något sådant skall tas. 

    Men i övrigt så är läget samma som tidigare. 

    Hur går det för dig?
Svar på tråden Kär i min arbetskamrat