• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • molly50
    klyban skrev 2022-01-05 17:44:54 följande:

     


     


    Blir konstigt när man ska prata om en sak, så måste man börja förklara hela jordens skapelse för en del som inte vill delta, före man kommer till poängen.


    EnAnonumius skrev 2022-01-05 13:15:05 följande:
    Om det är så jävla viktigt för dig att EpicF skall svara på en viss sak så kan du faktiskt sluta att tramsa och ge henne inläggs numret istället och vad du vill ha svar på.

    Just nu beter du dig som en tjurig treåring i trotsåldern när du håller på så som du gör emot henne, genom att skrika och gapa på att hon skall "trycka på visa endast" och kräva att hon själv lista ut vilket inlägg du menar.
    Hur svårt skall det vara när EpicF har frågat dig vänligt nu flera gånger efter vilket inlägg det rör sig om.

    Eller kan du inte egentligen svara på det själv, är det därför du håller på som du gör emot henne? Beter din som en trotsig 3-åring emot henne?

     


    Då är det lika bra att lägga ner diskussionen istället.
  • broderbob
    Omikron sprids snabbare än mässling

    PUBLICERAD: I GÅR 17.44


    Omikron-varianten har runt om i världen lett till nya restriktioner och larm. Det som utmärker omikron är att den är betydligt mer smittsam än tidigare varianter.


    Det är, enligt experter, det virus med snabbast spridning någonsin.


    Innan omikron dök upp var mässlingviruset mest smittsamt.


    Det berättar Roby Bhattacharyya, infektionsläkare på Massachusetts General Hospital, för nyhetsbyrån AP.


    En person med mässling orsakar i snitt 15 nya fall på 12 dagar. Omikron orsakar i snitt sex infektioner på fyra dagar. På åtta dagar orsakar viruset 36 nya fall och efter 12 dagar är siffran 216, skriver AP.


    ?Det är oöverträffat. Det sprids otroligt snabbt, säger Roby Bhattacharyya.


     


    Omikron sprids snabbare än mässling (aftonbladet.se)

  • klyban
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-06 12:41:07 följande:
    Haha, alltid med glimten i ögat!

    Jag tyckte det var rätt roligt.  Tungan ute

    Du gjorde min dag, och hur kan jag missat den i 20år är en stor gåta.


    molly50 skrev 2022-01-06 12:49:52 följande:
    Då är det lika bra att lägga ner diskussionen istället.

    Ja, där har du rätt, dock väljer jag störa dessa antivetenskaps försök ända, eller om de börja prata om annat.
    För jag att sånt inte kan stå oemotsagt, sen korta ned det en del hade nog en del gillat.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    broderbob skrev 2022-01-06 12:57:50 följande:
    Omikron sprids snabbare än mässling

    PUBLICERAD: I GÅR 17.44


    Omikron-varianten har runt om i världen lett till nya restriktioner och larm. Det som utmärker omikron är att den är betydligt mer smittsam än tidigare varianter.


    Det är, enligt experter, det virus med snabbast spridning någonsin.


    Innan omikron dök upp var mässlingviruset mest smittsamt.


    Det berättar Roby Bhattacharyya, infektionsläkare på Massachusetts General Hospital, för nyhetsbyrån AP.


    En person med mässling orsakar i snitt 15 nya fall på 12 dagar. Omikron orsakar i snitt sex infektioner på fyra dagar. På åtta dagar orsakar viruset 36 nya fall och efter 12 dagar är siffran 216, skriver AP.


    Det är oöverträffat. Det sprids otroligt snabbt, säger Roby Bhattacharyya.


     


    Omikron sprids snabbare än mässling (aftonbladet.se)


    Man tvistar fortfarande om Omikrons R0-tal, så än vet vi inte riktigt.
    Den säger högre, andra säger lägre, men det är definitivt betydande.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-06 12:02:50 följande:
    Oregelbunden mens påverkar fertiliteten och ffa barna-göranden i allra högsta grad eftersom man inte vet när man har ägglossning. Och ägglossning är själva limet i graviditeten. Utan ägglossning och spermier kan det aldrig bli barn. Lite märkligt att du inte förstår det?
    Lite märkligt snarare att du som påstår dig vara utbildad sjuksköterska inte förstår att det är en himla stor skillnad mellan att INTE VETA när man har ägglossning och att inte ha ägglossning. De flesta HAR ägglossning, så då kan de få barn. Så vad spammar du om? 
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    klyban skrev 2022-01-06 13:11:50 följande:

    Du gjorde min dag, och hur kan jag missat den i 20år är en stor gåta.


    molly50 skrev 2022-01-06 12:49:52 följande:
    Då är det lika bra att lägga ner diskussionen istället.

     


    Haha, ja det är kan man undra!
    Kanske hör till saken att jag är en sån där kuf som bygger ord på t ex reg.nr på bilar, eller för den delen skapar bostäverna till en kul förkortning av vad som helst. Sånt jag roar mig med när jag är ensam i bilen. Glad

    Har en massa annat knas för mig också men det vore för ot att ta upp här. Tungan ute

    Utöver det så saknar jag en funktion att sortera bort vissa skribenter i specifika trådar som har en förmåga att med sin (förhoppningsvis påhittade) dumhet inte kan ta åt sig fakta utan fortsätta att idissla, dag ut och dag in, på samma visa.


  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-06 12:02:50 följande:
    Oregelbunden mens påverkar fertiliteten och ffa barna-göranden i allra högsta grad eftersom man inte vet när man har ägglossning. Och ägglossning är själva limet i graviditeten. Utan ägglossning och spermier kan det aldrig bli barn. Lite märkligt att du inte förstår det?
    Förresten - har du en länk på att oregelbunden mens SOM REGEL påverkar fertiliteten?  Du säger ju inte "ibland", utan du påstår att det generellt är så. Och det betvivlar jag. 
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    AndreaBD skrev 2022-01-06 13:19:54 följande:
    Lite märkligt snarare att du som påstår dig vara utbildad sjuksköterska inte förstår att det är en himla stor skillnad mellan att INTE VETA när man har ägglossning och att inte ha ägglossning. De flesta HAR ägglossning, så då kan de få barn. Så vad spammar du om? 
    Med tanke på alla nick vår "sjuksköterska" haft här i forumet så är jag ytterst tveksam till sanningshalten angående hennes yrke.
  • AndreaBD
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-06 13:23:23 följande:
    Med tanke på alla nick vår "sjuksköterska" haft här i forumet så är jag ytterst tveksam till sanningshalten angående hennes yrke.
    Nja, den delen är säkert åtminstone nära sanningen. Det skulle vara för komplicerat att inte försäga sig i längden annars. 
  • molly50
    EpicF skrev 2022-01-06 12:02:50 följande:
    Oregelbunden mens påverkar fertiliteten och ffa barna-göranden i allra högsta grad eftersom man inte vet när man har ägglossning. Och ägglossning är själva limet i graviditeten. Utan ägglossning och spermier kan det aldrig bli barn. Lite märkligt att du inte förstår det?
    Nu är ju vaccinet frivilligt att ta.
    Så planerar man att skaffa barn så kan man ju bara låta bli att ta vaccinet.
    Så den här diskussionen om mensrubbningar som biverkning känns ganska onödig,tycker jag.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?