• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • AndreaBD
    Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-02 07:59:00 följande:
    Din sista kommentar där är ju fel mot vad de säger i Sverige iaf där de råder även de som haft covid nu att ta spruta tre Och inte vänta.
    Kanske har de erfarenheten att man ska göra det så enkelt som möjligt, annars kommer folk inte ihåg?
  • Tow2Mater
    Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-02 07:59:00 följande:
    Din sista kommentar där är ju fel mot vad de säger i Sverige iaf där de råder även de som haft covid nu att ta spruta tre Och inte vänta.
    Precis. Men en del anser de kan plocka lite hur de vill bland FHM rekommendationer, allt medan de samtidigt hatar och skammar dem som t ex väljer att vänta med vaccinet.
  • Anonym (Postcovid)

    Strunta i Pentras inlägg, hon är känd antivaxxare som hämtar information endast från de mest rabiata antivaxxkällorna. Jag har anmält dem och de brukar plockas bort snabbt av moderatorerna.

    Nej, vaccin förstör inte immunförsvar.
    Jo, vaccinerade kan ge blod och donera organ precis som vanligt.

  • klyban
    Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-02 07:59:00 följande:
    Din sista kommentar där är ju fel mot vad de säger i Sverige iaf där de råder även de som haft covid nu att ta spruta tre Och inte vänta.
    Jaså, vart har du läst detta?
    Pentra skrev 2022-02-02 15:01:53 följande:
    För att då kan jag inte hjälpa mina medmänniskor genom att bli blodgivare, och inte organdonator heller för den delen, om jag skulle vilja det. ... 

    Mvh,
    Pentra
    Nonsens, men posta gärna källor på detta Tomte

    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Gullviva)
    klyban skrev 2022-02-02 16:12:32 följande:
    Jaså, vart har du läst detta?
    Pentra skrev 2022-02-02 15:01:53 följande:
    För att då kan jag inte hjälpa mina medmänniskor genom att bli blodgivare, och inte organdonator heller för den delen, om jag skulle vilja det. ... 

    Mvh,
    Pentra


    1177. 
    https://www.1177.se/Gotland/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/om-vaccin-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/fragor-om-pafyllnadsdos/ska-jag-vanta-med-pafyllnadsdosen-om-jag-har-haft-covid-19/


    Men känner jag dina svar här rätt kommer du nu vända det till att du också visst menade det här och att jag har fel på nåt vis.

  • Anonym (Covidvaccin, nej tack)

    Såja, 9 februari skrotas vaccinpassen! De flesta har redan haft covid eller kommer få snart, då covid kommer klassas som vanlig förkylning. Och det lutar åt att vaccinet kommer ges en gång om året och då framförallt till riskgrupper. Äntligen! 

  • EpicF
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-02-02 22:34:45 följande:

    Såja, 9 februari skrotas vaccinpassen! De flesta har redan haft covid eller kommer få snart, då covid kommer klassas som vanlig förkylning. Och det lutar åt att vaccinet kommer ges en gång om året och då framförallt till riskgrupper. Äntligen! 


    Det var väntat att det blir en årlig vaccination (om mam vill ha) och att vaccinpassen skrotas... 
  • broderbob

    Ja, nu är det snart dags att få höra om restriktionerna kommer ligga kvar någon till eller om man sakta öppnar upp,själv, önskar jag tt restriktionerna ligger kvar då vi fortfarande har hög smittspridning?det är inte bara att öppna dammluckorna och släppa på allt vatten på en gång, det tror jag inte på utan istället gör det långsamt om de måste skärpas. Hörde nyss på nyheterna att Sverige är väldigt delad i denna fråga ? det är fortfarande en vecka kvar  så 
    man får säkert hört om vad som kommer att gälla 

  • Kexsmula
    broderbob skrev 2022-02-03 00:39:56 följande:

    Jag tror att man sedan får bli
    vaccinerad en gång om året


    Vill du bli vaccinerad en gång om året?
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?