• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • Eurydike
    Postman skrev 2023-02-25 23:13:03 följande:

    Det får bli en whisky till här. Det är kylslaget ute och jag behöver lite värme :)


    Låter härligt och värmande! Jag undrar om det inte är whisky Pluto och Bolivar super ner sig med i slutet här. Tror det brukar vara whisky räddningshundar bär med sig, eller så är det bara ett dumt påhitt i den tecknade filmens värld. Själv har jag svårt för öl och whisky, men dricker gärna sprit eller cider 🥂


    ">

  • Anonym (M)
    Eurydike skrev 2023-02-26 01:24:19 följande:
    Låter härligt och värmande! Jag undrar om det inte är whisky Pluto och Bolivar super ner sig med i slutet här. Tror det brukar vara whisky räddningshundar bär med sig, eller så är det bara ett dumt påhitt i den tecknade filmens värld. Själv har jag svårt för öl och whisky, men dricker gärna sprit eller cider 🥂


    ">

    Konjakskagge. Men som jag förstått ska det där vara bara en myt och räddningshundarna hade aldrig med sig en sån i verkligheten.
  • Postman
    Eurydike skrev 2023-02-26 01:24:19 följande:
    Låter härligt och värmande! Jag undrar om det inte är whisky Pluto och Bolivar super ner sig med i slutet här. Tror det brukar vara whisky räddningshundar bär med sig, eller så är det bara ett dumt påhitt i den tecknade filmens värld. Själv har jag svårt för öl och whisky, men dricker gärna sprit eller cider 🥂


    ">

    Haha ja det är nog bara på film det är så. Sprit kan förstås kännas värmande med, fast i små mängder förstås Glad

    Kul film, det var länge sen jag såg på tecknat så. Härlig input som man blir glad av Skrattande
  • Stooler

    Då var man på resande fot! Första stopp Casablanca, apropå film så är ju filmen med samma namn episk. Ingrid Bergman och Humphrey Bogart gjorde både film och stad odödliga! En bild från marknaden i staden också, man kan lugnt säga att det många sorters oliver...hade ingen aning! Glad

  • FredrikLiksom
    Stooler skrev 2023-02-26 17:25:36 följande:

    Då var man på resande fot! Första stopp Casablanca, apropå film så är ju filmen med samma namn episk. Ingrid Bergman och Humphrey Bogart gjorde både film och stad odödliga! En bild från marknaden i staden också, man kan lugnt säga att det många sorters oliver...hade ingen aning! Glad


    Wow!
  • Eurydike
    Stooler skrev 2023-02-26 17:25:36 följande:

    Då var man på resande fot! Första stopp Casablanca, apropå film så är ju filmen med samma namn episk. Ingrid Bergman och Humphrey Bogart gjorde både film och stad odödliga! En bild från marknaden i staden också, man kan lugnt säga att det många sorters oliver...hade ingen aning! Glad


    Men wow! Casablanca tycks inte bara vara sevärt filmhistoriskt, utan också för att kunna erbjuda en så ansenlig samling oliver på en och samma marknadsplats 🤩 Tyvärr har jag aldrig sett filmen, men blev sugen på att se den nu (och trycka i mig oliver samtidigt) 😋???? Tack för att vi får följa med på resan!
  • Anonym (M)
    Stooler skrev 2023-02-26 17:25:36 följande:

    Då var man på resande fot! Första stopp Casablanca, apropå film så är ju filmen med samma namn episk. Ingrid Bergman och Humphrey Bogart gjorde både film och stad odödliga! En bild från marknaden i staden också, man kan lugnt säga att det många sorters oliver...hade ingen aning! Glad


    Vilka överfulla högar, verkar inte så praktiskt? Lär ju svämma över när man börjar ösa med en slev eller hur de nu gör för att serva kunderna.
  • Eurydike
    Anonym (M) skrev 2023-02-26 01:59:50 följande:
    Konjakskagge. Men som jag förstått ska det där vara bara en myt och räddningshundarna hade aldrig med sig en sån i verkligheten.
    Spännande! När jag googlade på konjakskagge ramlade jag över hjältehunden Barry, som uträttade ett och annat hjältedåd i sitt liv. Han räddade livet på 40 människor. Vilken tapper hund! 🐶🤩

    https://www.svd.se/a/9abe5e86-7b00-34fc-a9bb-c19c7a317166/sankte-berry-sakrar-julfriden-i-alperna
  • Eurydike
    Postman skrev 2023-02-26 10:19:50 följande:
    Haha ja det är nog bara på film det är så. Sprit kan förstås kännas värmande med, fast i små mängder förstås Glad

    Kul film, det var länge sen jag såg på tecknat så. Härlig input som man blir glad av Skrattande
    Ja, ibland kan det liva upp med lite tecknat! Jag kan känna mig som Pluto (då han var stelfrusen) när jag kommer hem från jobbet vissa dagar. I brist på konjakskagge brukar jag återuppliva mig själv med en varm dusch 👌
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!