• Anonym (Vad göra nu?)

    Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?

    Jag och denna killen fick kontakt via en app för cirka en månad sen. 


    Vi träffades och spenderade en jäkla mycket tid tillsammans. Vi föll helt enkelt för varann även fast det gick lite för fort.

    Han ställde ett krav. Han ville att vi skulle vara exklusiva och att appen skulle tas bort. Vilket jag gick med på.

    För några dagar sedan när jag var hemma hos honom så stod han i duschen. Nyfiken som jag är så såg jag hans mobiltelefon ligga på bordet. Jag kunde hans lösenord så jag började snoka.
    Och jag blev ganska förvånad när jag såg att han hade appen kvar även fast att han bad mig att ta bort den och skulle också göra det.

    Jag kollade hans chatt och såg att han hade skrivit med en del tjejer. 
    Jag hann inte se så mycket eftersom jag hörde att han var klar i duschen så jag stängde bort appen och la tillbaka telefonen på bordet.

    Jag visste inte hur jag skulle konfrontera honom. Vad skulle jag säga liksom? Att jag snokade i hans telefon och såg appen? Jag vet att det är mycket fult eftersom det är hans privata egendom. 


    Så senare när jag kom hem den dagen så registrerade jag mig om på nytt på appen. Men jag hade inte min bild. Jag ville inte att han överhuvudtaget skulle kunna se att jag har skapat en profil så jag lämnade profilen blank. Så inga bilder och inget namn.

    Efter lite letande så hittade jag hans profil och la till honom som favorit för att kunna se hur ofta han är aktiv. 

    Igår var han inte aktiv alls.

    Idag pratade jag med honom på telefon som vi brukar göra och han skulle hjälpa en kompis med några saker.

    Och ja jag gick in på appen för att kolla och han var väldigt mycket aktiv idag.

    Vid 20 tiden när jag kom hem efter handlat så gick jag gick in för att titta och han var aktiv. 

    Jag skickar ett sms till honom och frågar hur läget är och han svarar att han hjälpt kompisen med några saker, att han precis kommit hem och ringer mig strax, vilket han gjorde. 

    Då kände jag att jag behövde konfrontera honom.

    Så jag säger till honom att jag skaffade appen igen eftersom jag var nyfiken och ville se ifall han hade tagit bort den. 

    Han säger att han har tagit bort den.

    Då säger jag till honom att det inte kan stämma eftersom jag har hittat hans profil och sett flera gånger att han har varit aktiv.
    Jag tar även en screenshot och skickar till honom.

    Han blir tyst i några sekunder och säger att det är omöjligt. Han säger att det måste vara någon som har tagit hans bilder och använder dessa.

    Jag hann inte säga något mer eftersom han la på luren. I örat på mig.

    Så jag försökte ringa upp. Men då har han stängt av telefonen? 


    Jag har ringt nu 8 gånger och telefonen är fortfarande avstängd.

    Jag vet inte om han är arg för att han blivit påkommen?

    Men jag vet inte heller vem som har gjort fel här? Det snurrar mycket i huvudet på mig just nu.

    Hur går man vidare? 
    Hur och Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 13:32:44 följande:
    Jag kanske var det.
    Jag tycker om honom och vill satsa på honom. Även fast han ljög. Men människor här inne har så snabbt att säga att man ska göra slut :/
    Vet inte hur gammal du är, eller hur mycket du varit i relationer. Du kommer nog märka rätt snart att han ljuger för dig igen (om samma sak eller om nåt annat). 
    Du skrev i TS att ni setts en månad bara, det är väldigt kort. Ni är knappt ihop så antagligen är det där han är i tanken. Ni ses bara, han tycker det är helt ok att han kollar efter andra i appen. Det kunde ha varit ok - om han inte bett dig ta bort appen och sen ljugit om saken för egen del

    Många har kvar appen längre, och kommer fram till att man är ett par om några månader till, så visst är det snabbt med en månad. Men just att han fick dig att ta bort din (antagligen visste han hur mycket du gillar honom så han förstod att du skulle gå med på det), men sen inte gjorde det själv - den grejen visar att han är en som lätt kan ljuga om saker. Förhoppningsvis mognar han så småningom, men du är den som kommer fara illa i detta. Han kommer säkert vara jättefin mot dig nu ett tag, men du kommer inte kunna lita på honom vad gäller dejtingappar. 
    Han vet var han har dig i och med dit väldigt snälla och rara sms. 

    Be en kompis som hänger på appen, att ha lite koll på honom, så kan hon nämna för dig om han är aktiv där igen. Detta OM du bestämmer dig för att träffa honom igen. Sen finns det ju andra siter och appar också. 
  • pyssel
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 13:32:44 följande:
    Jag kanske var det.
    Jag tycker om honom och vill satsa på honom. Även fast han ljög. Men människor här inne har så snabbt att säga att man ska göra slut :/
    Du vill satsa på fler svek? Ja, suck. Människor här inne som säger släpp var antingen så klarsynta och starka från början de blivit utsatta för minsta antydan till en sådan glasklar asshole-manipulation, eller blivit klarsynta efter att ha gått på pumpen några gånger. Man vill bespara dig mer olycka och att bli nedbruten. Han är fullständigt opålitlig. 

    Var du glad att din magkänsla var fullt fungerande till nyss, och sluta bjuda in till att den här killen förstör den. 
  • molly50
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 13:32:44 följande:
    Jag kanske var det.
    Jag tycker om honom och vill satsa på honom. Även fast han ljög. Men människor här inne har så snabbt att säga att man ska göra slut :/
    Men om han kan bete sig så här och ljuga efter bara en månad så kan han ju inte vara speciellt kär i dig eller respektera dig.
    Eller så har han ett kontrollbehov och vill att du ska vara exklusiv med honom men att han ska kunna bete sig som han vill.
    Om du är rädd för att bli sårad igen så tror jag att det bästa är att göra slut.
    För din egen skull.
  • Anonym (Jurgen)

    Nu nämner du inte i fall ni är ett gay par, du skriver bara din pojkvän.

    Är ni ett gay par och han skriver med kvinnor så behöver du mest troligt inte oroa dig.

  • Anonym (Ellinor)
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 13:32:44 följande:
    Jag kanske var det.
    Jag tycker om honom och vill satsa på honom. Även fast han ljög. Men människor här inne har så snabbt att säga att man ska göra slut :/
    Fast du var inte "snäll". Du var en dörrmatta. Även om man tycker om någon måste man ju visa att man vill ha basal respekt och att man inte kan bli behandlad hur som helst. Det är också helt okej att berätta för ens partner att man tyckte att de betedde sig riktigt illa och att man blev sårad utan att förhållandet måste vara över för den sakens skull.

    Genom att du själv tog på dig allt ansvar och i princip bad om ursäkt för din existens visar du att du är okej med att han behandlar dig som skit och du kommer ändå springa dit som en hundvalp. Det är ingen inställning som man bygger ett hälsosamt förhållande på. Ska ni faktiskt fortsätta ihop måste ni kunna prata om även jobbiga ämnen och berätta när den andre gjort något som sårat er.
  • LFF
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 13:32:44 följande:
    Jag kanske var det.
    Jag tycker om honom och vill satsa på honom. Även fast han ljög. Men människor här inne har så snabbt att säga att man ska göra slut :/
    Varför vill du satsa på någon som ljuger för dig efter så kort tid? Varför vill du satsa på någon som slänger på luren i örat på dig? 
  • MammAmma
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 13:32:44 följande:
    Jag kanske var det.
    Jag tycker om honom och vill satsa på honom. Även fast han ljög. Men människor här inne har så snabbt att säga att man ska göra slut :/
    Det är då inte undra på att du blivit sårad så mycket förut. DU lär andra hur de ska behandla dig genom att visa vad du finner dig i att ta emot. Dags att ta lite eget ansvar och inte bara klaga över hur andra behandlar en illa
  • Anonym (...)
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 11:06:11 följande:

    Jag skrev detta 


    Självklart ska du få dig din tid du behöver.


    Jag vill be om ursäkt ifall jag har sårat dig på något sätt. Ingen människa är perfekt. Vi har alla våra brister, inklusive jag. 


    Det känns som att det har blivit en sån stor sak gällande appen. Det var inte alls meningen att det skulle utspela sig såhär. Om jag kunde ta tillbaka det hade jag gjort det. Jag kan förstå att det upplevdes som påträngande för dig. Jag var helt enkelt bara nyfiken och ville se om du var online. Jag har lovat mig själv att inte göra om det. Därför har jag raderat min profil och appen. 


    Jag förstår att det var jobbigt när jag försökte nå dig flera gånger häromnatten. Jag blev väldigt ledsen när du la på luren i örat på mig och sen stängde av telefonen. Jag ville verkligen nå dig så vi kunde prata med varann. 


    Du kommer säkert ihåg när du har frågat mig innan om jag har blivit sårad nångång. Vilket jag aldrig svarade på. Jag kan svara på det nu. Och svaret är Ja. Jag har blivit sårad ganska många gånger. Så därför är jag försiktig med att släppa in folk i mitt liv. När jag ger så ger jag för att jag verkligen vill och för att jag gillar personen.


    Jag ska inte störa dig mer. 


    Hör av dig när du känner dig redo.


    Kram! 


    Vad lider du av ts? Du kommer att bli sårad många gånger. Du ber om det..
  • Anonym
    Anonym (Vad göra nu?) skrev 2022-08-04 11:06:11 följande:

    Jag skrev detta 


    Självklart ska du få dig din tid du behöver.


    Jag vill be om ursäkt ifall jag har sårat dig på något sätt. Ingen människa är perfekt. Vi har alla våra brister, inklusive jag. 


    Det känns som att det har blivit en sån stor sak gällande appen. Det var inte alls meningen att det skulle utspela sig såhär. Om jag kunde ta tillbaka det hade jag gjort det. Jag kan förstå att det upplevdes som påträngande för dig. Jag var helt enkelt bara nyfiken och ville se om du var online. Jag har lovat mig själv att inte göra om det. Därför har jag raderat min profil och appen. 


    Jag förstår att det var jobbigt när jag försökte nå dig flera gånger häromnatten. Jag blev väldigt ledsen när du la på luren i örat på mig och sen stängde av telefonen. Jag ville verkligen nå dig så vi kunde prata med varann. 


    Du kommer säkert ihåg när du har frågat mig innan om jag har blivit sårad nångång. Vilket jag aldrig svarade på. Jag kan svara på det nu. Och svaret är Ja. Jag har blivit sårad ganska många gånger. Så därför är jag försiktig med att släppa in folk i mitt liv. När jag ger så ger jag för att jag verkligen vill och för att jag gillar personen.


    Jag ska inte störa dig mer. 


    Hör av dig när du känner dig redo.


    Kram! 


    Jag blir orolig för dig ts när jag läser detta svar.
    Jag skulle råda dig till några samtal hos en professionell för du behöver övning i att stå upp för dig själv.  
    Man ska bli arg när man blir utsatt för det som den killen håller på med. 
Svar på tråden Vem har gjort fel? Jag eller pojkvännen?