• Anonym (Hm?)

    Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!

    Borde polisen ha gett tillstånd till detta spektakel idag?

    Yttrandefrihet på bekostnad av NATO-ansökan i ett så kritiskt skede vi står i nu med Erdogans hets och kriget som pågår

    Vad tycker ni? Har yttrandefriheten gått för långt i Sverige?

  • Svar på tråden Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!
  • Anonym (Hm?)
    Anonym (Pop-Johan) skrev 2023-01-21 18:20:54 följande:
    Lär dig att inte särskriva för himmelens skull!

    Och vad vet du om vad Paludan pysslar med?
    Vad vet du om hans eventueller vänner?

    Och sen stavas det "enda" om det inte är röven du tänker på.
    Håll dig till ämnet!
  • Anonym (Hm?)
    Anonym (Nej ändå) skrev 2023-01-21 15:44:22 följande:

    Jag tror inte Turkiet kommer säga ja oavsett vad Sverige eller såna som Paludan än gör eller inte gör. Håller med ovan att om man ignorerar Paludan så blir det inte lika kul för honom. 


    Du har nog rätt. Om inte de andra länderna sätter hård press på honom. Att neka oss är ju också en fara för resten av Europa om Ryssland skulle invadera oss.
  • Anonym (Hm?)
    Aniiee skrev 2023-01-21 14:47:53 följande:

    Nej, yttrandefriheten har inte gått för långt, det är bara någon som inte fattat att detta borde gå under uppvigling. Paludan får säga vad han vill, självklart vet han och vill han att hans koranbränningar leder till upplopp. 


    Håller med i din analys. Konstigt att det är så högt i tak i vårt naiva land för provokatörer och rörelser som är ett direkt hot mot demokratin och folket.Ex Almedalen och NMR under flera år som stökat och hotat.
  • Tukt

    Yttrandefrihet har man, eller inte. Svårt att bara ha den i bland när det passar vissa.
    I perspektiv med Turkiet och NATO-ansökan känns det nästan skönt att få visa att demokratin står stark, även för idioter.

  • ClumsySmurf
    Aniiee skrev 2023-01-21 14:47:53 följande:

    Nej, yttrandefriheten har inte gått för långt, det är bara någon som inte fattat att detta borde gå under uppvigling. Paludan får säga vad han vill, självklart vet han och vill han att hans koranbränningar leder till upplopp. 


    jag förstår inte vad du menar.
    Är det uppvigling att elda en bok?
  • Anonym (Ui)

    Yttrandefrihet och koranbränning är väl inte samma sak?

    Att bränna en helig bok är extremt respektlöst. Såna dårar ska låsas in!

  • Anonym (Yh)
    Anonym (Hm?) skrev 2023-01-21 19:48:47 följande:
    Nej förvisso men som ovanstående skriver så är det ju uppvigling till brott och farliga situationer, samt att det kostar enorma summor för poliser och vakter som måste vara i beredskap om saker utvecklar sig illa.

    När det kommer till Turkiet och NATO ansökan håller jag med dig och hoppas jag innerligt att politikerna slutar fjäska och lämna ut kurder som stridit mot IS och flytt förtryck och diktaturer. Om det kostar oss ett militärt beskydd så kommer det ju även påverka närliggande länder och Europa varför jag inte tror att vi behöver bry oss så mycket om Erdogan.

     


    Jag tycker att yttrandefriheten måste få ha sitt pris. Det kommer heller inte kosta något om folk inte låter sig provoceras.
    Låt honom bränna lite papper om han nu tycker det är så kul.

    Jag tror att om nu Sverige skulle bli invaderat skulle vi få massor av hjälp även om vi inte är med i Nato.
    Inte för vår egen skull utan pga var vårt land ligger. USA skulle aldrig gå med på att låta ryssarna få kontroll över Östersjön.

  • Anonym (Yh)
    Anonym (Ui) skrev 2023-01-21 20:29:28 följande:

    Yttrandefrihet och koranbränning är väl inte samma sak?

    Att bränna en helig bok är extremt respektlöst. Såna dårar ska låsas in!


    Det är lite papper med massupptryckta ord. Om folk inte låter sig provoceras av det kommer färre böcker att brännas.

    Vi ska inte låsa in folk för att de bränner upp papper, du hör väl hur det låter?
  • Aniiee
    ClumsySmurf skrev 2023-01-21 20:24:01 följande:
    jag förstår inte vad du menar.
    Är det uppvigling att elda en bok?
    Syfte, kära Klunssmurf, syfte. Hans syfte är att uppvigla, även om han inte säger det rätt ut.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Camarosmurfen

    Även om jag är helt för ett Nato-medlemskap (äntligen) och såna här aktiviteter ev kan ställa till det (men tror inte det, Turkiets tjafsande handlar om andra grejer) så tycker jag det är helt rätt att tillåta hans koranbränning.

    Både Erdogan och muslimer i allmänhet måste förstå att de inte har några religiösa rättigheter som står över våra lagar och vår yttrandefrihet 

    De får väl bränna en bibel eller en lagbok så är det kvitterat om de tycker det känns bättre. 

Svar på tråden Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!