• Anonym (Hm?)

    Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!

    Borde polisen ha gett tillstånd till detta spektakel idag?

    Yttrandefrihet på bekostnad av NATO-ansökan i ett så kritiskt skede vi står i nu med Erdogans hets och kriget som pågår

    Vad tycker ni? Har yttrandefriheten gått för långt i Sverige?

  • Svar på tråden Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!
  • ClumsySmurf
    Aniiee skrev 2023-01-21 22:50:16 följande: #23
    Att de som gör saker som har som syfte att uppvigla ska lagföras för uppvigling? Naturligtvis... 
    Om han lyckats hetsa alternativhögern till upplopp hade jag hållit med men om det handlar om att bli attackerad för att ha elda en bok tycker jag inte att avsikten är relevant och de som inte tål det ska hållas ansvariga för sitt beteende.
  • Anonym (greger)
    ClumsySmurf skrev 2023-01-21 23:55:51 följande:
    Om han lyckats hetsa alternativhögern till upplopp hade jag hållit med men om det handlar om att bli attackerad för att ha elda en bok tycker jag inte att avsikten är relevant och de som inte tål det ska hållas ansvariga för sitt beteende.
    Hade appropå det där med böcker varit itnressant att se medias, poltikers och diverse olika grupperingar reaktioner på om nån säg islamist eller dyl ställde sig utanför Storkyrkan eller Riksdagen och började elda på en bibel... Har svårt att tro att det skulle få samma uppmärksamhet, vilket också i sig är väldigt skrämmande i ett land med egentligen kristen grund att man blundar för hotet mot sin egen religion och värderingar, men ser rött mot andra hot.
  • ClumsySmurf
    Aniiee skrev 2023-01-21 22:50:16 följande: #23
    ClumsySmurf skrev 2023-01-21 22:18:24 följande:
     Hade du tyckt samma sak om det gällt en annan grupp?
    Att de som gör saker som har som syfte att uppvigla ska lagföras för uppvigling? Naturligtvis... 
     Pelle blev svårt misshandlad av hells angels när han eldade upp sin harley, blev dömd till 2 års fängelse för uppvigling av brott mot sej själv.
  • Anonym (Cliff)

    Ja, jag tycker att han borde fått tillstånd. Tycker däremot att en person som är politiskt anknuten inte borde betalat för kalaset (Chang frick) sd vill då inte att Sverige ska gå med i Nato är budskapet. Var ärlig med det. sd tillhör den ledande politiska konstellationen. Man kan inte vara ett oppositionsparti då. 

  • Anonym (Hin håle)
    Aniiee skrev 2023-01-21 23:20:55 följande:
    Ja, det är väl det som är polisens bedömning. Min bedömning är en annan, men jag är inte rättsexpert. 
    De har en hel rättsavdelning som bedömer den här typen av frågor, så nej det är inte uppvigling. 
  • JanusPanus
    Aniiee skrev 2023-01-21 23:20:55 följande:
    Ja, det är väl det som är polisens bedömning. Min bedömning är en annan, men jag är inte rättsexpert. 
    Du är ganska ensam om den åsikten 

    Bara för att nåt inte passar dig ger det inte dig rätt att bränna bilar och kasta sten på polisen 

    Det är alltid dom som bråkar och slåss som har skulden , inte att nån råkade kränka deras på hittade sago figurer 

    Eller skulle du kalla det uppvigling om nån sa att tomten inte fanns och våldsamma julfirare vart så arga att dom börja härja? 

    Uppvigling är när man uppmanar andra att begå brott och inget annat 
  • JanusPanus
    Aniiee skrev 2023-01-21 23:20:55 följande:
    Ja, det är väl det som är polisens bedömning. Min bedömning är en annan, men jag är inte rättsexpert. 
    Det är en jäkla tur. Hade såna som du haft makt över rättsväsendet hade vi inte haft demokrati 
  • Anonym (Yh)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-01-21 23:06:27 följande:
    Ingen som bryr sig? Har inte hundratals poliser blivit skade för att folk som tyr sig till kärleken och fredens religion är extremt lättkränkta och lätt tar till våld?
    Nu skrev jag ju att det bästa vore om ingen brydde sig, inte att de inte gör det.
  • Anonym (MuhammedsHoe)

    Men alltså, kan inte muslimerna bara ladda ner hela koranen i sina mobbar? Varför måste de ha just den där Paul-whatevs koran för att läsa sin sagobok? 

    Annars, i Sverigedala bränner vi det vi känner för. Hur fan ska man annars hålla sig varm med dessa elpriser?

Svar på tråden Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!