• Andromeda326

    Bf november

    Hej! :)

    Skapar en tråd för oss med bf i november.

    Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

    Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

  • Svar på tråden Bf november
  • t123

    Är vi fler som väntar på NIPT-svar just nu? Sååå otålig väntan 😅 Vi har inte gjort KUB utan NIPT direkt och vill bara få bekräftat att allt, förhoppningsvis, ser bra ut!

  • Anonymcola

    Hej på er! Hoppas allt går bra för er!:)

    Jag gjorde KUB för några veckor sedan då alla erbjuds detta där jag bor. Jag fick 1:20 000 på t18 och 13. På t21 fick jag 1:2200 vilket BM sa va väldigt bra siffror på båda. Med min första graviditet kommer jag inte ihåg siffrorna men de var kanske 1:18 000 för t21. Jag har inte riktigt kunnat släppa detta.. Det Var 3 år sen jag gjorde Kub sist men det har inte med min ålder att göra. Det har inte med nackspalten att göra då hon sa att den såg jättebra ut. Jag frågade inte vad som fick ner mina siffror eftersom hon sa att allt var bra men sen började jag såklart googla och förstod att det måste vara mitt blodprov som drar ner resultatet. 1:2200 är ett bra resultat men jag jämför det med min första graviditet. Jag funderar på NIPT för att slippa tänka på det men får man göra det om man fått ett bra resultat? Kan man få reda på sitt blodprov svar? Kan man ringa till BM och fråga? Nu blev det väldigt långt och många frågor😅

  • Anonym (Elsy)
    Anonymcola skrev 2023-05-25 19:57:00 följande:

    Hej på er! Hoppas allt går bra för er!:)

    Jag gjorde KUB för några veckor sedan då alla erbjuds detta där jag bor. Jag fick 1:20 000 på t18 och 13. På t21 fick jag 1:2200 vilket BM sa va väldigt bra siffror på båda. Med min första graviditet kommer jag inte ihåg siffrorna men de var kanske 1:18 000 för t21. Jag har inte riktigt kunnat släppa detta.. Det Var 3 år sen jag gjorde Kub sist men det har inte med min ålder att göra. Det har inte med nackspalten att göra då hon sa att den såg jättebra ut. Jag frågade inte vad som fick ner mina siffror eftersom hon sa att allt var bra men sen började jag såklart googla och förstod att det måste vara mitt blodprov som drar ner resultatet. 1:2200 är ett bra resultat men jag jämför det med min första graviditet. Jag funderar på NIPT för att slippa tänka på det men får man göra det om man fått ett bra resultat? Kan man få reda på sitt blodprov svar? Kan man ringa till BM och fråga? Nu blev det väldigt långt och många frågor😅


    Du kan säkert ringa och fråga om det oroar dig. Jag fick också 1 på 2200 på t21 och jag tänker att det är bra siffror. Är 38 år, när jag var 30 och väntade andra barnet fick jag sämre siffror, under 1000 på alla tre.

    Jag fick nu 1 på cirka 6000 för t18 och 1 på 20 000 för t13. 
  • Anonymcola
    Anonym (Elsy) skrev 2023-05-25 20:48:23 följande:
    Du kan säkert ringa och fråga om det oroar dig. Jag fick också 1 på 2200 på t21 och jag tänker att det är bra siffror. Är 38 år, när jag var 30 och väntade andra barnet fick jag sämre siffror, under 1000 på alla tre.

    Jag fick nu 1 på cirka 6000 för t18 och 1 på 20 000 för t13. 
    Tack för svar! Ja det är ju väldigt bra siffror, men ska nog ringa och prata med BM om mitt blodprov och få lite klarhet i det:) 
  • Maymom
    Anonymcola skrev 2023-05-25 21:06:36 följande:
    Tack för svar! Ja det är ju väldigt bra siffror, men ska nog ringa och prata med BM om mitt blodprov och få lite klarhet i det:) 
    Gör det, ring och prata. Du kommer inte bli erbjuden nipt med det resultatet. I min region erbjuds det till de som har 1:200 eller högre risk. I några regioner tror jag de erbjuder det upp till 1:1000, dvs 0,5% och 0,1% risk. Ibland är det bättre att räkna om till % för att förstå hur låg siffra man faktiskt har.

    Sen kan man ju alltid välja att göra nipt privat, kostar väl ca 5000 kr. (Tror nipt görs fram till v14)

    Hoppas det känns bättre efter du pratat med bm.
  • barnlängtan2021


    Gjorde KUB igår och allt såg bra ut, men vad tror ni? Flicka eller pojke? Har en pojke sen innan så hade varit kul med en flicka denna gång 🙈 Vecka 13+4 på bilden. 
  • Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-05-26 09:06:46 följande:
    Gjorde KUB igår och allt såg bra ut, men vad tror ni? Flicka eller pojke? Har en pojke sen innan så hade varit kul med en flicka denna gång 🙈 Vecka 13+4 på bilden. 
    Gissar på pojke. 😊
  • Nellygirl93

    Hej hörni!

    Länge sen jag va aktiv här!

    Är nu i vecka 15+1 och mår mer och mer dåligt över de så kallade spökveckorna. För ca 2 veckor sen kände jag fladdret tydligt, men sen dess har de inte känts något. Alla symptom har också avtagit och tycker magen nästan blir mindre de två senaste veckorna? Har tid hos BM på måndag så ska ta upp detta då eftersom det äter upp mig inifrån. Men att vänta 3,5 vecka till RUL känns som en evighet 🥵 Har ni upplevt liknande? Hur hanterar ni det? 


    Hade kub i vecka 12+3 och då såg allt bra ut! 

  • barnlängtan2021
    Nellygirl93 skrev 2023-05-27 05:13:58 följande:

    Hej hörni!

    Länge sen jag va aktiv här!

    Är nu i vecka 15+1 och mår mer och mer dåligt över de så kallade spökveckorna. För ca 2 veckor sen kände jag fladdret tydligt, men sen dess har de inte känts något. Alla symptom har också avtagit och tycker magen nästan blir mindre de två senaste veckorna? Har tid hos BM på måndag så ska ta upp detta då eftersom det äter upp mig inifrån. Men att vänta 3,5 vecka till RUL känns som en evighet 🥵 Har ni upplevt liknande? Hur hanterar ni det? 


    Hade kub i vecka 12+3 och då såg allt bra ut! 


    Jag är i vecka 13+6 och känner inte heller så mycket. Rörelser är ju vanligast att känna runt vecka 18 som tidigast, så tror inte det är någon fara! Men prata absolut med din BM om din oro, det är därför dom finns 😊 
    Maymom skrev 2023-05-27 02:28:45 följande:
    Gissar på pojke. 😊

    Tror också det men sambon är helt säker på flicka denna gång för hela graviditeten är annorlunda 😂 Men jag har fått för mig att jag bara kan få pojkar haha. 


     

  • Anonym (Emma)

    Jag har gått ini vecka 17 (16+1), min mage har växt till sig senaste två veckorna så att det inte går att dölja längre. Är normalt sett väldigt platt om magen och nu sticker en liten kula ut innanför kläderna. Kollegor har börjat säga grattis. Är ju samtidigt 5:e barnet och då brukar magen växa snabbare. Har känt något emellanåt, men vet inte om det är bebis eller bara bubbel. Utifrån ultraljudet så hade jag en väldigt aktiv filur där inne iaf.  

Svar på tråden Bf november