Min sambo förstår inte vikten av pengar och arbete
Jag har ett välbetalt arbete. Min sambo är arbetslös sedan många år tillbaka. Så vår ekonomi hänger på mig. Jag arbetar med infrastruktur och system för internethandel. Så vår högsäsong har nyss börjat. Vi har deadlines att hålla.
Våra barn har varit sjuka. Men nu är en av dem frisk så då tycker hon att jag ska ta ledigt från jobbet för att hon ska kunna lämna det friska barnet på förskolan. När jag säger hur viktigt det är att jag blir klar med saker idag så säger hon: men vår dotter är också viktig.
Sen förstår hon inte heller att bara för att jag kan sitta vid datorn vid köksbordet ibland så fungerar det inte med alla arbetsuppgifter eller möten. Hon sa bestämt idag: du kan sitta här och jobba så tittar barnen på TV. Hon frågade inte alls mig om det fungerade.
Jag vet inte hur jag ska nå fram till henne. Tar jag upp att vi kanske inte har råd att bo kvar om jag blir arbetslös så säger hon bara: jag kan leva på 1 krona. Jag behöver inte bo så här stort (vi bor ganska stort men relativt billigt). Hon verkar inte bry sig om resten av familjen.
Vet inte hur jag ska nå fram till henne.