• Minimalla

    Norrköpingstråden del 7

    Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

    Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

    Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!


    Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • concordia

    Ja värmen tar på krafterna.. Vi har vart en sväng på badhuset nu och Ella älskade det Skrattande hon var helt extas! Simma med armringarna för fullt. Sen gick vi in till det där lilla bad landet de har gjort för de allra minsta och åkte vattenrutchbana och det var en kul grej tyckte hon! Konstigt att det gick så bra på badhustet hon vägra åka vatten rutchbanan på babysimmet! Glad

  • Matilda86

    Tack tjejer & de två grabbarna=) för trevlig fika...fasan ta dom om de inte har potatis på tordag...
    Jag & Ester är oxå helt slut...fick ka hem till mamma har så himla varmt hemma*suck* så vi får sova här hela högen...tur att pappa jobbar i stockholm så man har en skön säng att löigga i...macke får ta soffan ...nog om mej!!

    1malle:...vad började du med för puré till Ola?? grönsaks eller frukt??..vilken frukt/grönsak??

  • 1malle

    Matilda..
    Ola fick börja med majs-potatis purén... den är mild men samtidigt är majsen lite mer söt...
    Nu kör vi på potatis-palsternacka... mumsfillibabba.
    Ola gillade inte potatis-blomkål...
    Har testat litepäronpuré men det var ingen hit...
    Ska börja med gröt efter dopet i helgen...
    Ville inte börja med allt på en gång.
    Har hört flera som börjat med gröten...
    Vi köpte majs-havregröt...den har en mild o skonsam invänjning vad det gäller gluten.

    Ska du börja ge Ester lite smakisar snart?
    Bunkra haklappar kan jag ju tipsa om...hehe...

  • Matilda86

    oki...köper du eller gör du själv???
    Ja jag ska börja vartefter..hon blir ju inte mätt mitt lilla flickebarn=)
    Jasså de kladdar mycket??

  • 1malle

    Matilda86...

    Har hittills köpt men ska börja göra själv... gjjorde all mat till storebror så det ska väl gå bra även denna gång hoppas jag.

    Kladdar???... ehhh....nae, inte ett dugg

    KENZIE
    Öppna förskolan?
    9.30... vi går vid 9.30 så kom någon minut innan typ...

    Natti natti nu allisammans...

  • Tingan

    Gud va imponerad jag är att ni klarar av att va ute i värmen! hoppas jag också klarar av det sen när jag fått mitt lilla barn... men just nu e det sååå seegt, klockan e mycket och det e 23 grader ute och hundra inomhus även om fläkten e på.... ska det va så när man e gravid?

  • 1malle

    Tingan..
    :-J
    Jaa det ska det, allt ska vara jäkligt så man kan njuta dessto mer sen..

  • Tindrande

    På torsdag ska jag nog kunna komma. Får se om grabben kanske hakar på.

    Tingan,
    värmen är jobbig när man är gravid, den gör ju så man svullnar mer också.
    Fast första tiden efter så kommer du hata värmen med, för man svettas så mycket av alla hormoner.
    Nu har du inte långt kvar gumman!!!!

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7