Fråga experten forum

Familjelivs expertforum. Här kan du ställa frågor och få svar av våra experter. Du kan välja att vara anonym.
Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Blödningar av Anony­m (Sols­t­råle) Barnmors­kan 389 0 Jag är 35 år ,har fått 2 barn pch slutat amma för 5 månader sedan.Nu har jag haft 3 ägglo... Barnmors­kan Obesvarade
0
389
Massage under graviditeten. av Anony­m (Anna­-­Panna­) Barnmors­kan 417 0 Är det ok att få massage under graviditeten? Barnmors­kan Obesvarade
0
417
Skydda SGI av Anony­m (Anon­y­m) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Feb 16:39
498 1 Hej! Har förstått att SGIn är skyddad fram till barnet är ett år men att man därefter mås... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Feb 16:39
1
498
Aktiebolag och föräldrapenning av Anony­m (Akti­e­bolag­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Feb 15:20
2,2k 3 Hej!Vi ska få barn i maj. Min sambo driver ett eget aktiebolag, och tar vanligtvis ut över... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Feb 15:20
3
2,2k
Föräldrapenning av Anony­m (Anon­y­m) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Anonym)
Äldre 5 Feb 12:48
605 2 Hej. Har fundering kring det här med att gå hem tidigare från jobbet. Har jobbat i över e... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Anonym) Äldre 5 Feb 12:48
2
605
Föräldrautbildning av Anony­m (Anon­y­m) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Anonym)
Äldre 5 Feb 11:19
1,1k 4 Hej. Är det föräldrapenning jag ska ansöka om för att få ersättning när vi ska gå föräldr... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Anonym) Äldre 5 Feb 11:19
4
1,1k
Får jag procent på ob om jag är sjuk då? av Anony­m (Sjuk­) Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försäkringskassan
Äldre 4 Feb 13:53
1,2k 2 Hej, jag har varit sjuk i 2 veckor nu och kommer förmodligen bli fortsatt sjukskriven. D... Inaktiva­: Fråga om sjukförs­äkringen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Feb 13:53
2
1,2k
Avslag på graviditetspenning? av Anony­m (undr­a­r) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (undrar)
Äldre 4 Feb 12:14
1,9k 5 Hej, jag har fått avslag på min ansökan om graviditetspenning och har skickat in en begära... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (undrar) Äldre 4 Feb 12:14
5
1,9k
Nytt ägglossningsproblem av Anony­m (Yrse­l­) Barnmors­kan 570 0 Hej! Sedan vi fick vårt andra barn för snart ett år sedan har jag hunnit med fyra menscykl... Barnmors­kan Obesvarade
0
570
Varför vänta efter missfall? av Anony­m (Otål­i­g) Barnmors­kan Anonym (Otålig)
Äldre 3 Feb 19:44
629 1 Fick en dotter i december 2013 och vill gärna ha tätt mellan syskonen. När kroppen kom igå... Barnmors­kan Anonym (Otålig) Äldre 3 Feb 19:44
1
629
Rätt att gå ner i atbetstid? av Anony­m (Grav­i­d v 16) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Feb 17:19
622 1 Hej!Jag har förstått det som kan man gå ner i arbetstid inom 6 månader innan förlossningen... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Feb 17:19
1
622
Överföra sgi dagar mellan barnen? av becca­g­ranen Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Feb 16:34
814 4 HejUndrar om föräldrapenningsdagarna man har, är låsta för just det barnet man har dagar t... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Feb 16:34
4
814
föräldraledig och vab? av Anony­m (Förä­l­drale­d­ig) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Feb 13:28
722 3 Jag är föräldraledig med bebis som är nyfödd. Nu har min äldre son blivit sjuk. Vad gäller... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Feb 13:28
3
722
Sjukpenning - föräldrapenning av Anony­m (Bea) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Feb 13:22
846 1 Jag har varit sjukskriven med sjukpenning på normalnivå i 6 år. Vi planerar nu barn och ja... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Feb 13:22
1
846
vab istället för föräldrapenning av stenb­o­ck85 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Feb 13:18
1,5k 1 Är föräldraledig med min dotter som är 7veckor. Är inlagda på sjukhus pga att hon fått rs-... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Feb 13:18
1
1,5k
10 dagar vid BF av Anony­m (Anon­y­m) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Anonym)
Äldre 3 Feb 09:07
1,3k 7 Hej. Min sambo har nyss anmält att han vill ta ut 10 dagar i och med BF. Vi har ca 2 månad... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Anonym) Äldre 3 Feb 09:07
7
1,3k
vab-sjuk-vab och läkarintyg? av alfsd­k­jao9p­s­ugia Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen alfsdkjao9psugia
Äldre 2 Feb 15:35
1,8k 2 Hej! OK - nu blir det rörigt. För två veckor sedan var dottern sjuk tis - fre. Hon blev fr... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen alfsd­k­jao9p­s­ugia Äldre 2 Feb 15:35
2
1,8k
Får man inte ta en fp dag på ens lediga dag, mellan sjukdagar? av Anony­m (förv­i­rrad) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 2 Feb 14:50
764 1 Hej,först och främst måste jag klaga på fk och hoppas ni för det vidare! Ringer en handläg... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 2 Feb 14:50
1
764
Vidareutbildning studielön SGI? av Charl­o­ttent­o­tten Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 2 Feb 13:51
825 1 Hej, Jag är ssk och ska läsa vidareutbildning till barnmorska. Landstinget betalar då en... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 2 Feb 13:51
1
825
Vilande SGI av Anony­m (**-) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 2 Feb 13:34
505 2 Jag har läst mig till att man har vilande SGI när man studerar med studiestöd. Vad händer... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 2 Feb 13:34
2
505