Idrottsföräldrar

34470 visningar
77 svar

Som idrottsförälder ställs man ofta inför olika frågor och funderingar, och det är inte alltid lätt att veta vem man ska fråga. Hur ofta tränar andras barn, hur gör man med matchkläderna, vem ska skjutsa och hämta och hur gör andra med träningsläger?

Här kan du ställa frågor till andra idrottsföräldrar anonymt eller inte, du väljer själv. Det viktigaste är att alla hjälps åt och delar goda råd och erfarenheter med varandra!

Du kan även ställa frågor om barnidrott till experterna Aila och Peter från Riksidrottsförbundet.

Varmt välkommen till medlemsgruppen för idrottsföräldrar!

Aktivitet i gruppen
Ny medlem
Ny medlem
Skapad av: Webbr­edakt­ör Annel­ie Äldre 30 May 14:20 Senaste: Hanna­thu Äldre 11 Aug 01:46
Ponnyföräldrar (vilket flera vänner är och mina föräldrar var) kör hästar och allt på träning 1-3 gånger i veckan och är på tävling minst varannan helg.
Ny medlem
Skapad av: Webbr­edakt­ör Annel­ie Äldre 1 Aug 14:40 Senaste: Yinsa­n Äldre 8 Aug 22:21
Att det finns de som har svårare att lära sig simma än andra är ju självklart och så kommer det alltid vara oavsett om det är inom idrott eller skolan etc. Min tanke var mer vad man vinner på att vänta.
Skapad av: Webbr­edakt­ör Annel­ie Äldre 25 Jul 09:01 Senaste: elinv­ille Äldre 7 Aug 15:44
Idrott och idrott men min dotter började på babysim när hon var 3 mån och har gårr i simskola sedan dess. Först satte jag upp oss för att det är mysigt, sen för att ge henne vattenvana och nu när hon.
Skapad av: Webbr­edakt­ör Annel­ie Äldre 16 Jul 14:02 Senaste: Themi­s Äldre 16 Jul 17:13
Vi vill vara öppna för att man kan vilja hänga på en kompis aktiviteter, men vi tänker också på att träna både hjärna och kropp tillsammans. Kampsport har vi båda hållit på med.
Ny medlem
Skapad av: Webbr­edakt­ör Annel­ie Äldre 12 Apr 08:35 Senaste: Maja2­01203 Äldre 17 May 23:22
Maja20­1203
på minitennisskola som min son provat.(tennis med mjukboll).Får barnen verkligen stärkt självkänsla.Så fort de lyckas få bollen över nät får de poäng,känna sig som vinnare allihopAlla får.
Skapad av: Forum­värd Äldre 3 Apr 09:32 Senaste: thani­sa Äldre 25 Apr 09:54
Vad är en elitsatsning egentligen? När dottern gick i förskoleklass eller om det var i ettan så började gymnastiken med att sätta ihop en grupp tjejer som ville träna mer. De tävlar nu i truppgymnastik.
Skapad av: Forum­värd Äldre 3 Apr 09:29 Senaste: Forum­värd Äldre 25 Apr 09:40
Jag har tyckt att det har varit svårt att hitta en balans. Mina barn har tränat allt från hockey, konståkning och kampsporter. De har också hållit på med hästar men för oss har det varit en utmaning.
Ny medlem
Ny medlem
Ny medlem