• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

Dumma Götebort som bara har _en_ liten scrapbutik

Fast 2xA räkna med att bli besviken. När man står där och håller i grejerna så blir man snål när man vet hur mycket mindre de kostar i nätbutikerna. Åtminstone blir jag det Fast det är ju alltid trevligt att känna på allt innan man går tomhänt därifrån

• annika5064

Men det finns ju Scrapbutiken i Fjärås/Åsa och Scrapperiet som väl ligger i Onsala...sedan finns Kickis Pyssel i Västra Frölunda...och Pysselpunkten i Halmstad icke att förglömma...Alla dessa kan man väl ringa innan och fråga om man kan få handla direkt, om jag inte minns fel...fast nu i semestertider kanske det inte är så lätt.

• Amelié77

Tackar för alla fina tips!
    Skumpis - menar du att de har högre priser på varorna i den fysiska butiken än i nätbutiken? Eller jämför du med andra billigare nätbutiker? Fast man slipper ju betala frakten på grejerna när man är där personligen, och frakten till Finland brukar vara ganska hög så jag räknar med att "tjäna" på att handla där i alla fall

• bitte71

2XA: Ja, Pysselpunkten finns ju i Halmstad och det är inga bekymmer att hämta grejer där som man beställt - bara man avtalar tid först!

Nu har jag lagt in den senaste veckans skrala LO-skörd i galleriet: en (1) LO har jag lyckats knåpa ihop mellan trötthetsattackerna. Den heter "Linnéa sitter själv" och är gjord efter en skiss från en av skissutmaningarna här i Scrapträsket. Risa och rosa gärna

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Lingonflickan

Uppdaterar gräddvisp-LO:n och Poolpremiär. Låter de gamla vara kvar ett litet tag som jämförelse. Dessutom ny LO.

• Sunny83

vet nån vart man kan hitta alfabets mallar?
    Hittade en butik på nätet som ligger i gbg och hade tänkt åka dit nu om ett par veckor då jag ska till gbg..men då är det naturligtvis semesterstängt.

Vill så gärna hitta såna där mallar för jag kan inte göra fina bokstäver annars

Nån som vet? Kan det finnas i en vanlig leksaksaffär kanske??

• Lingonflickan

*Otålig*. Jag vill ha mina blommor nuuuuuuuu!Skrikandes Har inte ens fått mail om betalning än. Allltid lika struligt hos vixxxans men de var ju på erbjudande. Kunde inte motstå...

• penni

nu har jag lämnat ifrån mig mitt fina album jag kämpat med de senaste 6 månaderna..saknar de redan

* älskar min maxen *
  • penni

kan ju tillägga att det blev en succé! hon so mfick den blev tårögd!! Yeees jag har lyckats hehe

* älskar min maxen *
Svar på tråden Scrapträsket 2