• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Cia o krabaten

Skumpis: Undrar hur jag ska packa... Tur att jag åker bil!!!

Annika: Vilken härlig scrapstil hon hade!!! Me Like!!!!!!!!

• tr3z

haha Skumpis

Mamalicious - pysselpunkten har ju också och de har dessutom fraktfritt denna veckan...

• Sagomamma
    Jo79 skrev 2006-07-05 07:25:03 följande:
    Orkar inte surfa runt så jag frågar.... vilka svenska butiker har faktura? Scrapbookbutiken är den enda jag kommer på såhär med sömn i ögonen.... Men det finns väl fler? Mamma till KaramEllen
    Tror att det ska finnas någon mer faktiskt... scrapandgiftcorner kanske...?
  • Blommig

Hej på er! Är ganska tyst i den här tråden. Men jag läser och tar till mej av alla era bra tips.*Tack*
    Idag har jag gett bort fotoalbumet som jag hållt på med en tid. Mina första försök till att scrappa. Har lagt in de sista sidorna i mitt galleri om ni vill titta
    Någon tipsade om Pappersbitens månadspaket. Har just beställt ett för att prova. Ska bli spännande att se vad det är för något. O så ska jag på min första scrapträff på tisdag det ska bli himla kul. Ha det fortsatt bra i sommarvärmen!

• Marajjah

Hallå där! Är det scrapträff i Mammsys stuga eller va? Missat det totalt isåfall...

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Amelié77

Vem av er var det som hade gjort en "inspirationsbok" med olika tips nedskrivna? Jag skulle också behöva renskriva alla mina nedklottade lappar och samla all viktig information på ett ställe. Men hur har ni lagt upp den? Vilka olika flikar eller underrubriker har ni med? Jag har funderat lite...t.ex. recensioner av olika scrapbutiker jag handlat från, fina dikter, ordspråk, titlar man sett på nån LO, tekniktips...Sen tar fantasin slut! Skulle vilja strukturera upp den färidgt och inte bara klottra ner allt i en enda röra så att man inte hittar det när man söker nåt speciellt.
    Kan ni inte komma med några smarta tips på hur man kan göra en sån bok?

• Skumpis

Hjälp jag behöver synonymer på Tänder, än så länge har vi Tandsingar, Bissingar, Huggisar,Risgryn...

• kela81

Skumpis-oj vilken stor scrappväska *avis*
    Själv sitter jag och sorterar kort....
    Ska snart börja scrappa igen

• PamPam 83

2xA
    Jag har en idébok, men jag har inte någon ordning alls i den utan skriver ner det just där det är tomt. Fast på en sida blandar jag inte t.ex. skisser och dikter. Men annars är det en sarlig röra. Sa bara för en liten stund sedan till sambon att jag måste köpa en ny bok och organisera det hela och göra det lite snyggare. Men den funkar ok ändå men visst man får sitta och bläddra lite. Jag vet att det är minst en till som har gjort en sådan bok, kommer dock inte ihåg vem. Men hon hade iaf organiserat det! Hon dyker nog upp när hon läser här

• PamPam 83

Skumpis
    gaddar, betar och tuggverktyg är synonymer på tänder

Svar på tråden Scrapträsket 2