• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen

2xa: Jag har oxå tänkt göra en sådan bok. Jag vill ha det organiserat så jag är lite inne på att köpa en pärm och ett passande register. Sedan skriva rubriker och sätta in tips och råd mm i plastfickor i pärmen... tror det blir bra...

• Amelié77

Mystjejen - har du förslag på rubriker?

Om man startar en tråd på Scrappiz, (typ för 3 dar sen) - hur hittar man den nu då? Om man inte minns i vilket forum man postade den? Kan man inte lägga till trådar i favoriter där eller spara sina egna trådar?

• Mystjejen

Någon som har tips på bra böcker om baby eller bröllops scrapping??
    Håller på med babyalbumet och till hösten ska jag börja med bröllopsalbumet.
    Kul med lite inspiration.
    Svårt med papper till bröllopsalbumet, vill ha det enhetligt, och med svårt menar jag : det finns ju sååå mycket fina papper att välja mellan...

• Mystjejen

2xA: Förslag till LO:s, alternativ scrapbooking, man kan ju ha olika rubriker för ett visst tema om man håller på med ett speciellt album: baby, bröllop, kalas, BOM, resor,kärlek, familj mm.
    Dikter, rubriker...
    Ja man kan ju ha massor, kommer inte på fler just nu...
    Och när man har det i pärm är det ju bara att fylla på allteftersom man kommer på en ny rubrik!!

• Amelié77

Jo, men jag har köpt ett färdigt häfte så jag måste nog ha flikarna något så när klara innan jag börjar skriva in i den. Sen kan man ju förstås lämna en del sidor tomma mot slutet där man kan sätta till fler rubriker efterhand..
    Tack för tipsen i alla fall!

• Mystjejen

hej igen...
    måste bara skriva en sak jag stör mig lite på...
    kollar runt på "shoparna" efter tidningar och böcker, men det är ju svårt att veta för på många står ingen eller väldigt lite om innehållet eller så är bilderna så små så man ser ju inget, på vissa är ju bilden som ska vara större mindre än den man ser först...

Oj vad konstigt jag skrivit men jag hoppas ni förstår ändå...

• Jo79

Ny Lo i galleriet.

Bissar, tansar, tansebissar är de ord för tänder vi använder här...

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Det är väl Matriark som har en idébok som vi alla vill kopiera...?  

Mamma till KaramEllen
  • Amelié77

Jo79 - trodde nästan du fotat karln och barnet på Basic Greys Urban Couture Brocade papper!!! Men det är väl en matta antar jag...?

• Jo79

2xA  Scrapskadad.... Haha Det är en gammal äcklig matta som ska åka ut när vi gör om det gamla äckliga rummet...

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2