• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jo79
    2xA Mässan i Göteborg är inte förrän oktober... sorry. Och Scraproom är en "riktig" jättebra affär har jag hört. Scrapaddicted har ju oxå öppnat nytt i Löberöd. Skåne nånstans... Fundersam
    Mamma till KaramEllen
  • samsara

2xa: Såg att du frågade om scraproom Det är en jättebra butik, massor med grejer och jättegoa tjejer som hjälper till med allt. Den ligger i Helsingborg.

• Amelié77

Ahaa, först i oktober...
    Vi kommer att bila 2 veckor i Sverige och jag vill gärna ha tips på vilka scrapbutiker jag "bör" besöka. Vi kör från Sthlm till Jönköping första dan, sen vidare mot Malmö och Köpenhamn. Då tänkte jag slinka in på Scraproom i Helsingborg, speciellt nu när ni skrivit att den är så bra!
    Sen är vi ett par dar i Göteborg. Visst ligger Uddevalla ganska nära Gbg? Där finns Scrap and giftcorner - är den värd ett besök?
    Sen åker vi till Borlänge och sen till Umeå - så om ni känner till några scrapbutiker längs den rutten är jag tacksam för tips!

Lite OT - vilken väg är finast att köra från Jönköping till Malmö? E4, E20 eller nån annan? Vi vill ju gärna se massa fina vyer och det kanske man inte gör på E4:an?

• Jo79
    2xA Om ni tar lite mindre vägar så kommer ni ju att köra förbi scrapaddicted´s affär, så där hade jag ju helt klart gått in! Jag hade nog inte åkt stora vägar, kanske E4:an en liten bit, men sedan småvägar. Det är ju inte så himla stora avstånd...
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Kullens Fyr är jättefint, det ligger högt vid havet, i närheten av Ängelholm och Höganäs. Sedan är ju Båstad och alla stränderna vid Varberg, Halmstad..... Tylösand tex.  osv jättefina... Och äta glass i träslövsläge... nu kan jag inte sluta....!!Hemlis

Mamma till KaramEllen
  • Amelié77

Bra tips Jo79. Vi ska försöka planera rutten lite mer ingående i helgen så därför undrar jag...Och så klart planerar vi ju rutten utifrån var scrapaffärerna ligger I alla fall jag...

• Jo79

Bobline: Oooo det är ju snart! (eller ja...) fick för mig att det var mer på hösten! Men jag tar mer än gärna en mässa i september...!

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Ja, alltså, gillar ni hemmagjord kulglass med nygräddade våfflor så ska ni ju helt klart åka till Tre Toppar i Träslövsläge. Fast det gör ALLA så det är skitlång kö, oftast... Men supergott!! Räcka ut tungan

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2