• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

annika - Tack! Hur värmer man då? Värmepistol?

• bitte71
    Jo79 skrev 2006-07-15 22:23:26 följande:
    Men oj Bitte, ser jag nu, det var snabbt marscherat med den lilla bebisen.... Mamma till KaramEllen
    Ja, jag vet Generad... Så jag har lite ångest över hur jag ska hinna färdigt lilltjejens album innan den nästa kommer...

Men 2-3 september sade du - står det nåt på Scrappiz om det (antar jag att det gör, men var - är inte riktigt vän med den sidan...)
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • claudia79

gokväll!

en liten fråga(igen! ) Chipboard!? Är det typ att man ska klä dem me papper för att pappret ska komma upp lite från grundpappret eller vad är de till för:)??

• Fnyz

skumpis: tack men nä jag har ingen mall jag sissade på baksidan tills jag blev nöjd å så klöpp ja

håller på med en till LO just nu men blir itne helt nöjd... så den får ligga å vila tills imorrn tror jag...det är ett så himla fint kort som jag scrappar med så jag vill verkligen bli helnöjd.

• Fnyz

jag är på jakt efter min absoluta favorit LO som jag någonsin sett men jag minns inte vem av er de va som hade gjort den... det var någon här inne i träsket iaf...

den var i sandiga, beiga färger, ett liggandes foto med en tös i en mössa... tror de var ett band med åxå...nån som vet?

• Fnyz

å jag hittade den själv efter lite till letanden...de var cias älskade barn...

• annika5064
    Skumpis skrev 2006-07-15 22:31:39 följande:
    annika - Tack! Hur värmer man då? Värmepistol?
    Eeeeeh, jag tror det...jag kollade på Scrapaddicteds produkter och det stod bara att den blir permanent när man värmer...det är nog bättre att vända sig till någon som embossar och sånt där för det ligger utanför min sfär...
  • tr3z

Oj! Satt å pillade med en LO.. Jobbar ganska hårt för att ändra stil, så det är minsann inget snabbscrap här längre! Min stil är så barnslig, nu ska det minsann bli stil på stilen!
    Men ja, vad jag skulle komma fram till är att jag inte kommit särskilt långt och nu måste jag sova om jag ska orka morgondagens 14 timmarspass med Jolin! *puh* Hon har plötsligt ändrat vanor och sover inte längre än 20-30 minuter åt gången, vilket bara är precis tillräckligt längre för att pusta ut, inte tid till scrap, alltså...
    *bla bla bla*

• annika5064
    claudia79 skrev 2006-07-15 22:35:21 följande:
    gokväll!en liten fråga(igen!) Chipboard!? Är det typ att man ska klä dem me papper för att pappret ska komma upp lite från grundpappret eller vad är de till för:)??
    Det är helt enkelt dekorationer! Finns olika figurer, alfabeten, monogram, stjärnor, hjärtan, blommor etc...du kan måla dem, sätta på pärlor, paljetter, sandpappra dem, klä dem i papper, ja vad du vill! Det är bara din egen fantasi som sätter gränser!
  • Mystjejen

Skumpis: Jag har en dubbel LO (typ) det är den med magen och den bredvid med tre kort på mig som gravid. Den med magen ska dekoreras lite till vid kortet när jag bestämt hur...

Svar på tråden Scrapträsket 2