• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064

Johannapanna, vi har ju pratat om chipboard förut, så det skippar vi nuSkrattande, men ett tips för att slippa den "platta" känslan är  att använda 3d-klisterlappar; de är tjockare och gör att dekorationer, text, foton hamnar "längre ut" från papperet och ger ett större djup på LO:n...

Och jag tjatar väl vidare om att ta tillvara papperens mönster; skär ut figurer, blommor, stjärnor, hjärtan ja, vad man nu gillar, chalka kanterna och sätt fast med brads, öljetter, knappar...gärna i lager, så får man ytterligare en känsla av att slippa det "platta"...

• Johannapanna

Annika o Malin Ulrika: Tack för tipsen! Jag ska se vad jag kan åstadkomma ikväll.
    Fler tips emottages tacksamt!!

• annika5064

Har lagt in en ny...doodlar glatt vidare...

Joels Bok Februari 2006 2.jpg

• annika5064

Nu ska jag ge mig på vit Bazzill och göra en variant på den här, som jag tycker är helt underbar!

915382.jpg

Fast, först ut i solen....

• Meli

Tack till alla som varit inne och berömt min senaste LO, man blir ju riktigt peppad ju

Se om man hinner med en till i kväll, vill ju vara färdig med Turkietalbumet innan bebisen kommer och Turkietbilderna blir ointressanta

• Meli

annika5064

Den var ju helt underbar, din blå alltså, kan inte doodla, men nu vet man vilket galleri man ska kika i för att lära sig

• dramaqueen
    annika5064 skrev 2006-07-15 11:45:16 följande:
    Har lagt in en ny...doodlar glatt vidare...
    Jättefin!! Vad är det för pennor du använder?!
    Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • annika5064
    915382.jpg

Den försvann visst när jag tog bort den från galleriet...den här ska jag göra en variant på...

dramaqueen,
    använder Sakura Gel-pennor...billiga på www.minneskatten.se

Tack Meli!
  • dramaqueen
    annika5064 skrev 2006-07-15 12:41:19 följande:
    Den försvann visst när jag tog bort den från galleriet...den här ska jag göra en variant på...dramaqueen,använder Sakura Gel-pennor...billiga på www.minneskatten.seTack Meli!
    Den var jättehärlig den där med!! Ska bli skoj att se hur din variant blir Tack för tipset om pennorna. Trooor att jag har nåt sånt här hemma men de blir inte så där bra ... Kanske jag gör fel *fniss* Ska kolla in minneskatten annars.
    Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • Skumpis

Pappersbiten har fraktfritt på ordrar över 300 fram till i morgon om någon missat detta Själv låter jag bli. Tror jag

Svar på tråden Scrapträsket 2