• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

Fynz - På scrappiz i receptswappsforumet. Man får ansöka om "medlemsskap". Det finns även bilder i galleriet under receptswappar om man undrar hur de kan se ut.

trez - Va smart Jag lovar att det här är den bästa medicinen mot scrapblock om man någon gång skulle få en sådan

trez - Du anmälde dig till rätt swapp nu va? Det finns en vanlig swapp och en receptswapp.

• sanndris

Åh, först måste jag säga vilka fina saker ni gör!!
    Här kommer en fråga från en oerfaren..
    Gör man "bara" så att man tar ett papper o sen limmar på dekorationer o korten?
    För ibland ser det ut som allt sitter ihop om ni fattar vad jag menar.. (alltså typ som om man limmar fast en bild o sen kopierar-då sitter det ihop..)
    Kanske en konstig fråga..

• Skumpis

sanndris - Man bara tar ett par papper, klipper, klistrar och så är det klart

Någon som har tips hur man kan göra en dubbelLO om man inte har två likadana papper??? Nån som har bild i galleriet på sådan LO?

• dramaqueen

Skrumpis, kan du inte ta papper i samma nyans men som är olika?! Jag har inget bra exempel men om du tex har en vänsterLO som går i ljusgult så kanske högerLOn kan gå i orange ... eller nåt?! Är det blommor på papperen på vänstersidan kan du kanske ha en annan sorts papper och smycka med blommor på högersidan.

Hm, jag har kanske ett exempel på en enkel dubbelLO som är två "olika" papper. Ska se om jag hittar den så kan jag lägga den i galleriet.

Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • Johannapanna

Skumpis: Jag har tänkt att man kanske kan göra en dubbel-Lo utan samma papper genom att ordna papprena i samma mönster på de båda Lo'sarna om du förstår vad jag menar? Vet inte om det är brukligt att göra så, men jag har tänkt testa i alla fall.

• dramaqueen

Så här gjorde jag en dubbelLO genom att använda samma sorts deko (diamanter ) och samma sorts "snirkel" (jag doodlade lite ... ) och samma typ av bild ... Fast det är olika grund liksom.

Större finns i mitt galleri på sid 1 och sid 2

Sida 1 om den stora magen ...sida 2 om stora magen

Man ser ju att de hör ihop fast de är olika ... tycker jag iaf

• dramaqueen

Oh, de blir visst större om du klickar på dem. Enkelt och fiffigt då

• Skumpis

drama - Skrumpis? Mycket har jag blivit kallad i mina dar

hmmm... kanske ska testa era förslag. Det är min gravkort så jag vill ju att LOn ska bli bra. Fast å andra sidan är det ju bara att göra om ifall man inte gillar den.

• dramaqueen

Men SORRY *garv* skumpis ... Ber om ursäkt !! Kyss

• Skumpis

Va fina de var!!! Har tyvärr inga såna fina bilder på mig Men det blir nog bra ändå. Jag har ju snyggt papper
Svar på tråden Scrapträsket 2