• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • tr3z

Sunny83 - köp fotofix, billigt! 9 kr per ask. Annars vet jag inte, fanns inget direkt när jag var där, vilket iofs var i februari

• Skumpis

trez - Jag _är_ snabbare än dig. Har vi inte konstaterat det förrut?

Färdig med mina två receptswappar. Kan inte börja på den tredje förrän gruppen är full. Igen som är sugen på receptswapp??? Kan locka med att visa att de blev så här fina:

Receptswapp nr 1 - Chokladkaka med kokos.

Receptswapp nr 2 - Snabba havrerutor.

• tr3z

Skumpis - ahhhh, hade inte maken ringt innan jag hann trycka på skicka hade jag varit snabbare

Är inte så förtjust i kakor .. fast det är väl inte det som är grejen iofs Hur funkar såna härna receptswappar då?

• Skumpis

tr3z - Man anmäler sig till en intressant grupp. Kan vara kakor, pasta, sallader, picknick-mat osv. Det är 8 stycken i varje grupp så du ska göra 8 likadana kort (dela ett cardstock i 4 bitar). Sen skickar man in dem till värdinnan och så får man hem 8 olika recept. Fina att ha framma i en ask eller nåt.

• tr3z

hmm.. hur vet man vad man ska göra för recept då, om man gör tex kakor? jag är ju usel på att baka å sånt, ska man då behöva baka OCH fotografera OCh framkalla.... kanske bäst att nån annan tar sista platsen i din swapp, det där låter som ett årsprojekt för mig  

• Skumpis

trez - Man behöver inte fotografera. De flesta gör inte det. Man väljer själv vilket recept man vill göra, bara det passar in i kategorin så att säga. Klart att du inte ska vara med om du inte gillar kakor Jag är ju tex inte med i salladsswapparna Gruppen kommer bli full ändå. Gruppen är nystartad och recepten ska inte skickas in förrän i september

• tr3z

Skumpis - aha Men jag ansökte iaf om att vara med i swap-forums-grejen, så får vi se Min käre gubbe är ju bagare i grunden och HAN gillar både att baka och äta kakor, så jag tänkte att jag kunde scrappa om han bakar Så kan han ta recepten sen å baka ännu mer! Jag är sååå smart! *klappar mig själv på axeln*

Svar på tråden Scrapträsket 2