• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jo79

Jag är oxå ett blomfreak, det är svårt att göra en Lo utan blommor... Tycker en lo ser så naken och tom ut utan blommor... men andra klarar ju det, så jag BORDE ju oxå klara att göra en Lo utan. Men isf får jag nog låsa in blomlådan, för annars slinker det nog med nån ändå....

Mamma till KaramEllen
  • Matriark

Jag har först på senare tid börjat använda blommor, just för att tidigare hade jag inga, och verkade inte gå att få tag på... (har dock spanat in vart jag ska beställa nästa gång jag vill ha blommot... ett bra ställe där det gick att få hem en stor variation av blommor istället för en dyr flaska med massor av en och samma sort )

Nu när jag har används dom allt mer, men passar det bättre utan.
    Innan jag började använda blommor var favoritdekorationerna brads, spiralgem (hittar inga såna nu, nån som vet vart?), dekorativa fotohörn (gärna metall), doodling (billigt och bra), stickers, urklippta motiv från mönstrat papper, ramar, band, utstansade motiv.... finns ju hur mycket som helst egentligen

• Jo79

Ja, doodling är ju faktiskt ganska likt blommor.... så det kan ju vara ett bra substitut...

Mamma till KaramEllen
  • Meli

Jo79

Jo, men vad skulle man kunna sätta dit istället? Kan inte komma på det bara

ganska snart är det väl CHAmässa igen, och då får man väl reda på om blommorna håller en säsong till

• Matriark

annika5064 - jag har också beställt stora Heidi Swapp.. (minneskatten )

• Jo79

Meli : Nä, jag vet inte.... men det som Matriark rabblade upp är ju ganska bra grejer.. Jag tycker bara att det är så enkelt Oskyldigoch snyggt med blommor.. så lätt att få det bra! Så egentligen är jag inte supertrött på mina kära blommor, men det är helt klart roligt att variera sig lite...Fundersam

Mamma till KaramEllen
  • Jen 82

Jag har också på senare tid börjat med blommor som deco, är ju inte så luttrad och har ju inte hållt på så länge . . .
    För mig spelar det ingen roll att det är mycket blommor på allas LO's, jag scrappar ju för mig sjäv liksom. . .

Men en annan favvis förutom blommor e BG rubons' så snygga Me like! ! ! Köpte på mig en massa från lifetime och är supernöjd!!

• Tbulle

Ingen som vet?...
    *puffar min fråga*
    "Det pratas om mässan i Gbg, men vad finns det i Sthlmstrakten? Är det någon som varit på Hantverksmässan i Sollentuna? Kollade på deras utställare, men det verkade inte vara nån med srapbookinganknytning.
    Vad ska en stackars Sthlmstös göra för att kunna gå på mässa?.. "

Svar på tråden Scrapträsket 2