• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Humla78

Jag håller just på med en lo när mina små tomtenissar här hemma bakade pepparkakor i julas (jag känner verkligen hur julstämningen kommer smygandes här i värmen ). Nu har jag fått för mig att jag vill göra ett genomskinligt hjärta att fylla med glitter (nåt rött pulver jag hittade här). Men hur tusan gör man? Hur får man det tätt liksom? Någon som har en idé?

• malin ulrika

Humla78,
    vet inget om glitter, har aldrig vågat mej på det (än...), men när du nu skrev att du gjorde pepparkaksbak-sida: Jag gjorde ett par sådana för ett tag sedan, och inkluderade recepten på pepparkakor och saffransbullar i en liten kolumn på sidan av. Kan ju vara kul för de små att ha recept på "mammas pepparkakor" när de blir stora!

En ny fundering jag har för kommande pepprakaksbak är, jag undrar om man kan göra "fejkade" pepparkakor i nån slags modellera eller nått som man sedan kan fästa på sidan som dekoration?

Nån som har nån ide?

• malin ulrika

Malinka2,
    ja fjädrar har jag ett par sparat i min scraplåda, men har inte använt än, måste pröva!
    Men visst måste det finnas mer grejer som vi "missar"?

En gång i tiden höll jag på med dockskåp, jag funderar på att plocka upp mina grejer och kolla om jag kan använda nått av det, men å andra sidan vill jag inte "scrappa upp dem" heller för mycket, vill en gång i tiden sätta upp mitt dockskåp igen...

Men vad mera finns det... "Back to basics" scrapping, liksom, saker man redan har... Undrar om julklapps lack funkar? Det går kanske sönder? Finns ju annat "lack" nuförtiden, mera plastigt, men som ser ut precis som riktigt lack... Kanske skulle testa det för jul-sidorna...

-Majblommor har jag också, som jag vill pröva att dekorera med!

-Har funderat på vad man kan ha små glaspärlor till, såna där pytte ni vet... Kanske trä upp dem på tråd, och sen "forma" bokstäver med dem på nått sätt?

-Gamla fiskedrag kanske man kan använda, om de är tillräckligt platta (och man tar bort krokarna!)

-Örhängen och andra smycken man inte längre vill ha.

-Ofärdiga handarbeten, typ små korstygns grejer, virkade rutor (som man gjorde bara 4 av istället för 40, som skulle bli en hel duk...)

-Gamla nålbrev

...vad mera kan ni komma på?

• Fnyz

malin ulrika: jag har använt små gladpärlor på min Monogram...har trätt dem på scrappers floss å snurrat den runt bokstaven..syns lite dåligt på bilden bara..

• Fnyz

ja just de..saker från "playmo" är åxå bra....vi hade tallrikar å bestick å allt man kan tänka sig till playmo och mycket av de går å använda...

å de där med lacket var ingen dum idé de heller... hmmm...ska fundera ut fler saker som man har hemma..

• Mystjejen

Hej!
    Har kikat in på er som lagt ut nya LO:s. Jättefina!
    Jag håller på med mitt babyalbum, är sååå trött på det nu. Blir ju aldrig klart känns det som.

Kom att tänka på en sak...
    Man kan ju undra vad de som döper pappren tänker på...
    Tex pappret "Billy gets it"... Hur kommer man på det liksom...
    Vad kul!!!

• Matriark

jag har också glaspärlor på scrappers floss, på högra sidan av min student dubbel-LO..

Malin Ulrika (jag vill skriva MU men då låter det ju som en kossa.. ) du bara spottar ju ur dig idéer.. jag får svårt att komma på nåt...

Svar på tråden Scrapträsket 2