• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jen 82
    Tbulle skrev 2006-07-19 15:37:08 följande:
    Ingen som vet?...*puffar min fråga*"Det pratas om mässan i Gbg, men vad finns det i Sthlmstrakten? Är det någon som varit på Hantverksmässan i Sollentuna? Kollade på deras utställare, men det verkade inte vara nån med srapbookinganknytning.Vad ska en stackars Sthlmstös göra för att kunna gå på mässa?.. "
    Har inte varit på hantverksmässan så den vet jag tyvärr ingenting om men det var för nån månad sen mässa i stockholm, Skapa Stockholm, som var ganksa liten men ändå bra! Tyvärr är det nog så att nästa mässa här i Stockholm blir Hantverksmässan så jag hoppas att den är bra!
    Hoppas du fick lite svar i alla fall !
  • Meli

litentyko

det är när man ritar för att dekorera LOn jag testade på det på min senaste LO tex, litegrann

• Tbulle

Jen 82 - tack! Jag får väl vänta tills nästa gång Skapa har nåt eller kanske det kan finnas nåt kul på Syfestivalen?...

• malin ulrika

...det här med blommor...
    För ca ett år sedan tyckte jag att jag var alldeles fasansfullt originell som satte fast TYGBLOMMOR på min scrapsida! Vilken ide!!! Hade inte sett nån göra det förut, eller sett i scrap affärer eller så.
    Jag tänkte mej en ny affärside, att sälja blommor för scrap booking...
    Fniss!
    Jag var visst inte den enda som kommit på det där med blommor...

...och, vet ni vad jag har kommit på mera, man kan sätta dit gamla knappar också!

• Meli

malin ulrika

Då var du nästan först då tänk om du hade haft patent på det

• malin ulrika

Meli,
    ja tänk, då vore jag rik nu och kunde scrappa hela dagarna...

Allvarligt talat, vad mera kan man använda som man förmodligen redan har hemma? I scrap afärerna säljer de ju numera "färdig tillplattade" flask-kapsyler (som inte är "riktiga" utan som det står små gulliga saker på som "sommar" och så...) samt gitarrplektrum med färdiga små meddelanden på (som nån gitarrist aldrig hållit i!)... Med mera med mera... LITE tråkigt tycker jag det är samtidigt med dessa "färdig gjorda" saker...

Vad mer finns det, som man redan har?
    Undrar om Vin-etiketter är syrafria?

Var fick ni förresten tag på sådana där syra-testnings-pennor, det verkar ju vara en ovärderlig hjälp!

• Johannapanna

Matriark: Vilken butik kan man köpa blommor styckvis i?

• malinka2

malin ulrika: Det där funderar jag mycket på...har använt fjädrar på några Lo's, alltså inga påsk fjädrar utan mer indian Men det borde ju finnas MASSOR av grejjer att använda...kommer bara inte på vad....

• annika5064
    Matriark skrev 2006-07-19 14:42:04 följande:
    annika5064 - jag har också beställt stora Heidi Swapp.. (minneskatten )
    Jag måste erkänna att jag blev lite chockad när jag plockade upp dem, för de är STOOORA! Hur ska jag använda dem? Och vad många det var !!!!
  • annika5064

Tbulle,
    hittade denna...du har nog redan skrivit om den ovan, men kolla lite till...

3-5 november - Sollentuna, Syfestivalen se http://www.syfestivalen.se/

De har nytt tema för i år, scrapbooking och stämplar, kanske inte så mycket, men ändock en mässa...

Svar på tråden Scrapträsket 2