• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • tr3z

aell - jasså ja, det var ju där du köpte din!! hade ingen koll påa tt det fanns fler att välja mellan, det var maken som hittade dom
    En trim cat tog jag visst Var tvungen att testa den nu och den skär ju såååå rakt! *haha* Fast den känns lite livsfarlig, men så länge inte bebis kommer åt den ska det väl inte vara några problem
    Det måste ju vara räddaren i nöden när man mest scrappar 8*8, tänk att jag skurit för hand så här länge i onödan!! *nöjd*

• tr3z

Fnyz - ja, läskigt hur okunnig man är om vad som gör vardagen lättare för en

• Fnyz
    jajamen....

har ni märkt vilket krig det verkar vara mellan scrappare å digiscrappare??? kommer man in i fel tråd så blir de påhopp direkt...kanske är så att digiscrapparna är avundsjuka på oss som gör de på riktigt

• dramaqueen

Idag har jag varit på Panduro och gjort några "fynd" på halva reapriset sånt blir man glad av .... Är långt från mina scrapsaker (hos svärisarna) så då är det ju skoj att få lite nytt

Jag fick bla fyrkants- och cirkelschabloner som jag längtat efter ... Det blir ju aldrig riktigt runt för mig annars *fniss*

Jag köpte min skärmaskin på Clas O och den är en kär vän

Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • Lingonflickan
    Dramaqueen: Har oxå köpt min skärmaskin på CO. Helt oumbärlig. Har dessutom köpt till skärblad som gör kanterna formade. Älskar det!
  • annika5064
    Fnyz skrev 2006-07-20 14:34:30 följande:
    ja skärmaskinen är ju nya favoriten.... alla mina nya älsklingar som kom förra veckan så nöjd...håller på med en scraplift av en scrapsida som Annika5064 har gjort...hennes heter "titta va bra ja kör" å jag gillade upplägget på den så jag snodde den idén
    Känner mig hedrad, Fnyz, och väldigt nyfiken!

Jag tror jag frågar igen vad det mest udda ni har dekorerat era LO:s med är...jag har Joels sista navelsrest på min första LO, det är väl ganska ovanligt?
  • annika5064
    Fnyz skrev 2006-07-20 15:57:44 följande:
    jajamen....har ni märkt vilket krig det verkar vara mellan scrappare å digiscrappare??? kommer man in i fel tråd så blir de påhopp direkt...kanske är så att digiscrapparna är avundsjuka på oss som gör de på riktigt
    Jo, men visst känns det lite "oäkta" och inte hantverk att scrappa digitalt! Blir ju inte särskilt personligt, tycker jag, och riskerar påhopp om det råkar vara någon som håller på med det här...
  • Johannapanna

Hur ska man tänka när man gör 'dold journaling'? Vad ska man sätta fast det som man har ovanpå med?

• Lingonflickan
    Johannapanna: Det beror ju lite på hur mycket journaling det är fråga om. Själv har jag använt mig av dubbla tags som sitter fast med en öljett -se första klippningen. Går bra när det inte är så mycket. Överlag ger ju öljetten en bra möjlighet att "vrida fram" txten.
Svar på tråden Scrapträsket 2