• Fnyz

Scrapträsket 2

band fanns de mera av

• Fnyz
    Pyret78 skrev 2006-08-08 16:42:48 följande:
    ÅHHH jag som bara måste ha fler knappar!!!!!Kanske har de fått in till på torsdag??
    ja i annat fall kanske även röda korset kan ha... jag kom bara på de idag när vi åkte från krisitn att jag skulle svänga in där ltie snabbt å så frågade jag dem om knappar riktigt lyckoträff...blev ju hundratals knappar för 15 kronor
  • Fnyz
    Jica skrev 2006-08-09 10:09:55 följande:
    Kan någon hjälpa mig!!!! Har aldrig gjort scrapping förut men har samlat på mig lite grejjer och vill börja nu...frågor:Vilken storlek och sorts album rekomenderar ni? Vilka verktyg behöver jag för att kunna börja smidigt? Har man alltid ett enfärjat blad som botten och sedan bygger med andra papper och prylar? Många frågor men är tacksam för alla svar jag kan få...och även tips där jag kan handla billigast materiel och album!
    jag rekopmenderar postbound-album: det är album med plastfickor i som man kan flytta runt som man vill ha dem så måste man itne scrapap i ordning. man kan även fylla på med fler plastfickor i dem.

jag scrapapr i 12*12 men även 8*8 är en vanlig storlek. beror lite på hur många kort man vill få plats med på sidorna. 12*12 är 30,5cm*30,5cm å 8*8 är ca 20cm*20cm.

Jag använder inte jämt ett enfärgat som grund utan ibland använder ajg ett mönstrat som grund. om du tittar på de två länkar jag skrev i mitt tidigare inlägg så är ju "studentbalen gjord på ett mönstrat papper och den andra på et enfärgat.
  • Fnyz

kändes hemskt när de inte fanns några kort på mig å då kom ajg på att från balen har jag 200!!!! kort som jag är med på så då måste de ju finnas ett par osm jag tycker jag ser bra ut på å jajamen

nu skaj ag scrappa om studenten åxå tror jag för där finns de roliga kort på en full Fnyz med vingligt plakat (plakat*2)

• Fnyz
    Peggy O skrev 2006-08-09 18:29:36 följande:
    Hej på er.Har fått hem mitt första foamstamps alfabet nu. Så fina. Måste sätta igång och scrappa något där jag kan stämpla.Undrar om ni har några tekniktips att dela med er av. Hur man gör för att det ska bli så snyggt som möjligt. Eller några trix som gör bokstäverna lite olika eller nå´t. Hur håller man rent stämplarna? Helt enkelt : hur brukar ni använda era foamstamps?
    är inte en rutinerad stämplare men när jag använde pyrets foamstamps så hade jag en plastlåda med vatten framme som jag la dem direkt i när jag stämplat å när jag stämplat klart allt så gick jag å sköljde dem med varmvatten.
  • Fnyz

idag var jag in på hobbybutiken istan (igen) och då grabbade hon tag i mig på engång å sa: å jag har väntat på att du ska komma, nu ska jag sattsa på scrapbooking mera å jag vill ha ltie hjälp med  vad jag ska köpa in ! så nu ska jag hjälpa henne...

men då behöver jag lite hjälp...nån leverantör av scrapsaker för företagare??? annars har ju hon panduro som sin leverantör men de är ju inte super bra på scrapbooking så jag undra va de finns för nå?

• Fnyz

jo men det var de jag sa till henne med men sen vart man får tag på dem???

• Fnyz

kan man lägga upp kundkorg å ha kvar den nästa gång man kommerut på sidan på scrapoteket?

Svar på tråden Scrapträsket 2