• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • lillvilda

oj de hinner hända så mycket om man är borta härifrån en sväng.

• Jo79

Mystjejen: Ooohhh! Vilket rum!! IKEA är bra på förvaring, det är ett som är säkert! Får nog ta och tjata lite på sambon att börja renovera så jag kan få en liten hörna jag med... Och en såndär snurr grej, den verkar ju vara en typisk måste-ha sak!

Meli: Oj då, kanske lite mer spännande än vad man egentligen vill att det ska vara...? Bra med mer scraptid dock!

Nu ska jag in i utmaningstråden och rösta i Skumpis blogg!

Mamma till KaramEllen
  • Blue Vapor

Trodde att jag kunde få till-luat mig lite scraptid..... genom att flytta in Linn med babygym hit till det annars fullsmäckade arbetsrummet.... KNAPPAST. Hon såg sig omkring och började störtgråta! Så nu sitter hon i famnen och ömsom bankar på tangentbordet, ömsom hohoar åt de stackars marsvinen så de nog får en varsin hjärtattack snart!Kag som tänkte försöka beställa hundra miljarder bilder på onoffs digi-framkallning.... suck

• Blue Vapor

till-lurat - skulle det stå.. inte lätt med pekfingervalsen

• malin ulrika

En fråga:
    antar att jag är den enda i hela världen som fortfarande använder vanligt limstift att scrappa med? (Tycker inte det är idealt för limmet kommer lätt pa korten, man måste ha en himla massa tidningar som underlägg, och ta en ny sida till varje kort, så att det inte blir klister på korten... Och så sitter det inte alltid så jättehårt...)

Vad ska man ha?

Jag har gluedots till endel saker, men man kan ju inte gluedotta varenda kort, skulle gå åt en förmögenhet...?

Nån pratade om gluedot tejp, var får man tag i det?
    Nån annan pratade för ett tag sedan om en slags tejp eller så som det blir en massa små "glue prickar" av...?
    Jag gillar inte dubbelhäftande tejp, sån där med remsor, för omständigt, och jag tycker inte såna där klistriga hörn är nått vidare...

Vad använder ni?

Använder ni oika saker till t.ex. fotona och till bakgrundspappret (går åt mycket där...)?

Alla tips mottages tacksamt!

• Blue Vapor

gluedot-tejp måste ju vara idealiskt! såg annons om det i senaste Creating Keepsakes - kan kolla senare vad det är för fabrikat, tror d är samma som just gluedots! *arg bebbe i famnen*

• Blue Vapor

Har förresten sån dubbel-scraptejp till stora ytor , helt suveränt, och pritt-limpårulle till det mesta annat!

• Matriark

malin ulrika

Fotofix!! Kommer ut en ruta i taget med klister på ena sidan som man fäster på kortet/papperet. sen drar man inte av remsan på andra sidan fyrkanten förrän man är redo att fästa kortet/papperet.. Jag är storförbrukare av fotofix..Oskyldig

Till mindre detaljer, utstansningar och sånt sitter jag med limpenna i handen, den älskar jag med. Jag har funderat på att pröva andra alternativ, men varför byta när jag redan är nöjd?

• malin ulrika

Matriark:
    Limpenna,
    vad är det för nått?
    Fotofix vore kanske nått, men blir det inte liksom "glipande springor" om man bara har en i varje hörn?

• Matriark

malin ulrika:
    limpenna är en sån här
    http://www.minneskatten.se/butik/images/Zig/msb20m.jpg

jag slösar mer än så på fotofix.. det beror på hur stor grejen är jag vill limma fast. Jag tar hörnen + mitten + mellan hörnen efter kanterna.. räcker ändå ganska länge med 500 stycken. Ibland ritar jag lite snabbt med limpennan mellan fotofixbitarna. Det sitter väldigt bra, men går ändå att ta bort försiktigt utan att skada papperet under, om man ångrar sig/vill använda på ny LO/har gjort fel (det har hänt Oskyldig)

Svar på tråden Scrapträsket 2