• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

Nu har jag satt ihop en ny LO de bara rasar ut från mig nu känner jag...måste lugna mig snart känner attt jag scrappar alldeles för många sidor till gummans album

• skrutthumlan2

jag är säkert helt korkad, men jag har letat efter fotofix i flera affärer utan att hitta det o personlen vet ej vad jag pratar om, kan ingen lägga in en bild så jag vet vad jag ska leta efter:)

• Cia o krabaten

Fnyz: Ett tips är att börja kolla igenom och strukturera upp hur du vill ha albumet.
    Jag flyttade en del sidor från Englas till familjens efter min rensning. Och sen visste jag ju dessutom mer vad jag ville ha med och ta kort på i framtiden.

• skrutthumlan2

en annan fråga, har sett att flera har fina kanter av ett tex enfärgat papper runt fotot, klipper ni då ut en stor ruta som ni klistrar fast fotot på, eller klipper ni till 4 smala kanter som ni klistrar på? Känns slösigt med papper att använda en stor ruta...men samtidigt blir det lite pilligt med kanter....

• Skumpis

Fnyz - Jättefin LO. Vad fint du klippt ur blommorna! Jag har också lite problem med att få plats med alla LOs i Vilgots första år-bok. Jag gör ju inget familjealbum utan bara till honom. Vill ha ett speciellt album till hans första år och sen spelar det inte så stor roll längre hur långa tidsperioder de olika albumen har. Men nu är fösta albumet nästan fullt och jag har minst 10 LOs kvar att göra i det

Skrutthumlan - Om ingen hinner före så kan jag lägga ut en bild senare ikväll.

• Skumpis

skrutthumlan - En stor ruta som man fäster fotot på. Kallas för fotomatta. Väldigt effektfullt om man plockar upp en färg ur fotot.

• skrutthumlan2

skumpis-tack det vore jättesnällt! eller om du vet ngn sida som säljer fotofix...så kan jag kolla där.

• Cia o krabaten

Skrutthumlan: Kika in på vilken som helst av nätbutikerna så har du under lim och klister fotofix på varenda affär. Finns såklart olika märken.

Fotomatta använder jag oftast ett helt papper, förutom om det är till en förstoring och jag ska ha samma papper till mindre bilder också, för då skär jag ut till de mindre utifrån den större så det inte syns bakom det stora kortet liksom.
    Tar man 4 remsor så får man ju hörn...

• Skumpis

Fast en sån här är KLART BÄST Fast dyyyyyyyr
Svar på tråden Scrapträsket 2