• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • kela81

Äntligen så har man både kort och scrappgrejer så att det räcker (eller nå ja...räcker gör det väll allrig, men några sidor borde det ju bli) och vad händer då? Jo...hjärnan får kortslutning och slutar fungera och jag har nu i två dar suttit och stirrat på korten utan att fatta vad jag ska göra

• minEllie

Är det någon som har scrappat mumindalen?
    Ska börja med det i kväll och känner att det hade varit kul att se hur ngn annan gjort. :)

• Blommig

Pyret78: Skönt med en scraphörna! Fin såg den ut!

• MAMMSY

MiniElle: Hur menar du ska du scrappa i en muminbok eller hur hade du tänkt att göra?

• Blue Vapor

Guuuuud så vaaaaaaaaaaaaarmt.... *dör*

Igår lyckades jag göra färdigt alla tackförgrattistillbebisen-kort, har inte fotat än, men det ska jag göra... kanske t o m nu på direkten. Får se om jag hinner ladda upp i galleriet.......*återkommer hundra mintuer senare, pga plötsligt VAKET barn i säng.. * .. ja, just, får se om jag hinner ladda upp senare!

Fyndade på Åhléns igår! Ett superfint liksom liggande avlångt album, svarta fasta sidor med såna tunna skyddsblad emellan, klätt med sidenband i olika bredder i färgerna ljusrosa,ljusblå, gråblå, ljusgrågrön, mörkare grön och så chokladbrunt! Så himla fint! 30% på reapriset (som var 93 spänn, btw) Och så hittade jag små rea-album med offwhite fasta sidor, med mönstrad utsida (går ju att göra om lätt som en plätt) - perfekt för ett vanligt foto på varje sida och lite deko! Bra för snabba presenter alltså! Hittade även såna spiralbundna "foto-böcker" med vit pärm och svarta sidor! Har letat som en galning efter detta, men så fort det varit vit eller beige utsida, ja då blir plötsligt innesidorna vita istället för svarta. Vi tänkte ta en massa bilder på dopet och så göra två likadana små böcker med dem i och ge till min farmor/farfar resp sambons mormor - de kan inte närvara nämligen. Nu hittade jag äntligen rätt böcker - NÖJD! Billiga var de också, bara 50 spänn!

Nu ska jag få hemlagad pyttipanna! *slurp*
    Pyssla duktigt!

• malin ulrika

kela81,
    hoppas blockeringen löser sej, jag tyckte det var lite sådär först när jag hade köpt en massa saker, jag var rädd för att "använda upp dem" liksom, tänk om jag gör fel...
    Men sen upptäckte jag att om jag t.ex. INTE använde upp kistermärkena så började de "fastna" i pappret de satt fast på liksom, de blev svåra att få loss, och mina andra saker tyckte jag också började bli "gamla", fanns så mycket nytt...
    Så helt plötsligt tänkte jag bara att "nu måste jag använda upp det här" och då släppte det liksom!

ALLA sidor BLIR inte jättebra, det får man leva med, men vissa blir man ju nöjd med! Man kan tänka som så också att om man inte gör nått så ligger bara korten där i lådan, och så blir det ingenting av det.

Mitt bästa tips när man har noll inspiration är att kolla en fin sida nån annan gjort, kan vara "reklam" på nån websida eller nån annans i galleriet.
    Sen kan man byta ut papper etc, till sitt eget tema!
    Jag hittade en "favorit" layout som jag säkert har "kopierat"
    och varierat 10 ggr minst...

Lycka till!

• Sagomamma

Ville bara kika in och hälsa lite *hej hej * med tanke på att jag IGEN inte hunnit vara här inne på hundra år typ...

Kan ni fatta att jag FORTFARANDE efter att ha bott i nya huset en månad, sitter på MODEM!?!? Allt tar ju sån eeeevig tid, hur tusan gjorde man INNAN, när modemet var NORM!? Huuuu *ryser*

• Sagomamma

Förresten, nu när alla ändå tipsar, så måste jag tipsa om min nya kärlek -gluedot-tejp!!! Dubbelhäftande tejp från Gluedot, som är toppen att sätta fast papper med eftersom det blir NOLL nivåskillnad!

• MAMMSY

Kela när jag har scrapblock brukar jag försöka mig på att rita skisser ibland blir det bara pannkaka men ibland kommer jag på att den här skissen kan jag ju använda till dom å dom korten å snart är hjärnvärksamheten igån igen det å surfa runt på tex twopeasinabucket.com Hoppas det släpper snart!

Svar på tråden Scrapträsket 2