• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • skrutthumlan2

jaha, då vet jag! Tack så mkt skumpis! visste inte att de där kallades fotofix...

• Skumpis

Skrutthumlan - Den översta bilden är fotofix. Vet inte om det kan heta något annat... den andra bilden heter taperunner eller fotofix på rulle. Helt grym!!!

• malin ulrika

Skumpis, vad heter mojängen du har på bild ovan?
    Ser väldigt behändigt ut!
    (Jag är inte mycket för att sitta och pilla av fotohörn, även om det säkert är praktiskt...)

• skrutthumlan2

tack för alla tips, har köpt en massa grejer till scrappingen, men det är nästan så att jag inte vågar börja och göra den första LOn:) har snygga idéer i huvudet, sen gäller det ju att få ner det på pappret....

• malin ulrika

Jaha tack, du hann svara innan jag frågade!

• solstraalen

Hej tjejer
    Nybörjare totalt.
    Kan ni rekomendera någon sida på nätet som inte har minimumbelopp som man måste beställa för och som inte tar en förmögenhet i frakt?

Är ute efter dekorationer och pappersark.

Ska göra en varsin scrapbook åt mina barn tänkte jag :)

• malin ulrika

Allmänt om bilder:
    Kommer ihåg att nån nämnde att man blir så nojjig på att ta bilder och filma och dokumentera allt att man liksom missar "händelsen", man är int med själv, man bara plåtar...
    Så var det alltid för mej i början, särskilt med digital kamera när man kan ta hur mycket bilder som helst.
    Men sen när jag börjat scrappa känner jag inte lika mycket press, man vill ju inte scrappa ALLA bilder, det räcker med en dubbelsida per händelse tycker jag, och för en dubbelsida räcker det med kanske 5-6 kort, har man bara ett par bra går det jättebra att förstora upp dem och bara använda kanske en stor bild på en sida! Så pressen på "att dokumentera allt" tycker jag har minskat i och med scrapping!
    Dessutom tar jag ofta bilder med scrapping i tanken nu, typ "den här ska jag förstora" och sen "tre småbilder i en serie" etc!

Nördigt kanske, men det har blivit roligare att fota!

Och tänk, om 20 år så har alla CD skivor med bilder rostat sönder (eller hur lång tid det nu tar) och det enda som består är alla scrapböcker som vi alla har gjort!
    Kul för barn och barnbarn att titta i!!!

Jag har det lite i bakhuvudet när jag scrappar, tar med lite priser t.ex. på saker eller annat som kan vara kul att ha när man blir gammal, typ "va, kostade det SÅ lite att göra det-och-det"!!! Även "vardagliga" saker kan vara kul att nämna, när man tänker på att man tittar på albumet 20 år i framtiden...

Lite allmännt dillande bara, men jag ville dela med mej!

Tack för alla klistertips, här ska klistras!

• Fnyz
    Skumpis skrev 2006-07-31 18:03:41 följande:
    Fast en sån här är KLART BÄST Fast dyyyyyyyr
    Sånna använder jag de kostar lite men jag kan inte låta bli...använder även fotofix till själva fotona...gluedots till knappar och dylikt och sen fäster man ju mycket med brads åxå.
Svar på tråden Scrapträsket 2