• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Carolina1979

Blev FÖRVÅNAD idag - gick en sväng i ett köpcenter och tog en tur in på Wettergrens - o springer på massa sprapbooking-grejer!
    Har de verkligen haft det innan? Jag har då inte sett det *S* Fanns massor me fint iallafall!

• malin ulrika

malinka2,
    får hålla med MAMMSY,
    himla fina papper och tillbehör.
    Det där med chipbord har jag aldrig prövat, men ser att många här har gjort det, och det blir ju jättefint...

Annars är röd card stock det som är högst på min lista nu, helst bazzils, har gjort slut på min vanliga röda cardstock, och naturligtvis är det just DEN färgen jag behöver nu, till ALLT!

Nytt klister är också högt på önskelistan, ska försöka få tag i sån där fotofix runner, det lät himla smidigt...

• penni

carolina: gjorde samma sak som du, och nu köper jag alla mina enfärgade papper på wettergrens! mkt billigare o snyggare!!

* älskar min maxen *
  • solstraalen

Typiskt, kanske skulle köpt ett album med plastfickor istället :/

Nybörjare som jag är så hade de vart bättre.

Vet någon om någon vanlig butik på stan har passande album med plastfickor? Som har rätt format menar jag.

Vilken strl på scrapbook e vanligast?

Ska göra ett varsitt åt mina barn.

• bitte71

Ok, har fått tummen ur och svängde ihop ett grattiskort till min svåger som fyllde år idag...
    Har påbörjat en LO oxå som ska handla om lillkickans namn (lite liftad från alla som gjort "kärt barn har många namn-LO:s ).
    Men här är kortet iaf:
    framsida: Framsida grattiskort         insida: Insida grattiskort

Vågade prova på att doodla, blev inte så bra eftersom jag bara hade svart penna men nu har jag testat iaf...

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • Marajjah

Fnyz
    Jag har också problem med att rymma mina LO:s från Filips första år i ett album. Nu har jag mer eller mindre gett upp att det ska rymmas i ett och därmed tagit beslutet att ha dem i två.

Malinka2

Jag har en Shapeboss. En Shapecutter är det en sån där runt mojäng som skär ut efter olika schabloner som man köper till eller? Finns i runda, hjärtan, fyrkanter etc. Har faktiskt funderat på en sån, men den är lite för dyr. Vad är det förresten som du har hört för dåligt med den?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Fnyz

högst upp på min önskelista står ett nytt album att ha som famljealbum och sen alla de nya papprena som Sagomamma fått in på scrapbookbutiken.se de var verklgien min stil på papper kan jag looova-... sen behöver jag någon slags förvaring men jag väntar tills mitt scraprum börjar inredas så jag vet hur jag vill ha de...

• malin ulrika

Ny dubbel i galleriet!
    Nu ska vi ut och göra lite, så jag har mer att scrappa!

• pylle

ojoj så mycket fina papper det var på scrapbookbutiken.se vet jag vart jag ska kika senare, nu vill jag att alla mina scrapgrejer ska komma så jag kan sätta i gång,

Svar på tråden Scrapträsket 2