• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • tr3z

såja, efter mycket om och men och en trög dator är mina fem nyaste uppe

• Lingonflickan
    Lillvilda: Ja, hua vad duktig hon är! Dit lär man väl inte komma. Men... kan ändå se att jag utvecklats.

Håller just på att avsluta min första dubbel-LO. Vill få dit datum men vet inte hur. Vill inte sabba allt genom att skriva för hand. Så nu ropar jag efter hjälp! Har lagt in ena sidan i galleriet, den där jag tänkte ha datumet - svagt markerad ruta under mittfotot. Alla idéer mottages tacksamt.
  • tr3z

mamma i Småland - Tack!! Det är från Basic Grey Oh Baby Girl-kollektionen.. 'Sarah' heter det...

• Sabika

Från Jenny Sandbergs sida hamnade jag på Pysselgummans sida (som jag totalt missat förut - hur nu det gått till...) Är det någon som vet var man kan köpa hennes designade papper? Hittade dem inte på Scraproom...

• bitte71

Nu har jag lagt ut en ny LO i galleriet: delvis scrapliftad från ngn LO jag såg på Papprika...
    Är inte speciellt nöjd, vet inte riktigt varför: lite mesiga färger och kanske lite plottrig?? Antog iaf Skumpis utmaning och gjorde ngt jag inte gjort innan: denna gång sydde jag faktiskt med symaskinen på LO:n. Titta gärna in, rosa och risa och kom med förslag vad som kan göras bättre på den!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Cia o krabaten

Hmmm, jag försökte med Skumpis utmaning och det ser ut som skit...
    Självklart var det en sida som blivit liggande för fotona var svåra, men men.
    Jag besparar er den upplevelsen iaf

• Cia o krabaten

Jag använde fibers (Tråd/garn) istället för mina älskade band!
    Och det gav inte alls den effekt jag ville... Så jag gled över på band på andra dubbelsidan och då blev det mest kaos och de två sidorna ser inte ut att höra ihop

• Skumpis

Usch och fy. Kan du inte byta?

Jag håller på att leta foton på datorn till en dubbel-LO. Det har jag aldrig gjort förrut Det kan behövas en dubbel för alla miljarder foton jag tog på Liseberg i onsdags

Svar på tråden Scrapträsket 2