• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • bitte71

Hrmm, kvadratiskt vet jag inte om du kan "beställa", men övriga format finns att få på fotostället!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jo79

Ja, ja... jag får väl pröva mig fram! Men det är ju som alltid när man ska göra nått nytt, det är lite pirrigt! Flört Tack för hjälpen!!Kyss

Mamma till KaramEllen
  • Loppan79

Jo-jag brukar beställa från expert.se där väljer man format efter man har laddat upp bilderna. Det brukar finnas de vanliga fotoformaten typ 10*15 och vanliga förstoringar.

• bitte71

En sak att tänka på kan vara att inte beskära för mycket av bilden innan du framkallat den. Jag gjorde det misstaget när jag exempelvis ville ha en bild av lilltjejens fot: den var ju i mitten av fotot, jag beskar den jättemycket innan jag skickade iväg den (till den storleken som jag tyckte blev bra). Det var bara det att när jag framkallade den så var den i format 10x15 - vilket resulterade i en JÄTTEFOT som tog upp hela kortet! Så nästa gång framkallade jag originalbilden, beskar ingenting utan gjorde det när jag fick kortert istället!

• Marajjah

Jo
    Fotostället, vad är det för ställe??

Å nu har du bytt avatar. Kommer genast inte ihåg vad du hade innan... *glömsk*

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Jo79

Alltså, har bara varit inne på ett ställe alldeles nyss, och det var korthuset som nån rekommenderade här.
     §

Mamma till KaramEllen
  • bitte71

Jag brukar använda www.framkalla.com : bra bilder och snabb leverans! Man får dock inga miniatyrbilder där

• knäppgök

tack för alla svar, det finns ju en del ställen att välja bland...
    Det jag menade med indexbilder var inte typ negativ, fast i bilder, utan små foton. Någon som vet nåt om det?

• Jahaja

Om jag beskär mina bilder som jag ska framkalla och dom inte blir exakt samma storlek som korten man framkallar ska vara vad händer då? Om jag tex råkar skicka in ett kort som är med kvadratisk blir då kortet kvadratiskt med vita kanter eller vad händer?

• Loppan79

Jahaja - jag tror att det blir vita kanter runt. Men jag är itne helt säker, jag ska hämta mina första kort jag gjort så på inmorn så då kan jag meddela hur det blev

Svar på tråden Scrapträsket 2