• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY

Var lite för snabb hehe la in fel bild.. snart fixat

• Cia o krabaten

Blä ingen inspiration allsa att göra något...

Om man inte ens orkar leta fram foton att scrappa, då är det ganska kört va?

Ska nog leta fram godispåsen och krypa upp i soffan istället.

• MAMMSY
    malin ulrika skrev 2006-08-04 19:42:41 följande:
    nallegumman, här är länken till "scrappa på datorn":www.familjeliv.se/Forum-5-179/m9678523.htmlFast visst är det jättebra att använda photoshop även till "normal" skrappningmmed papper etc! Jag skriver ut alla mina bilder själv på min skrivare, mha photoshop, då kan jag göra dem mindre eller större som jag vill, innan jag skriver ut dem, jag kan retuschera dem om jag skulle vilja, eller ta bort röda ögon etc. Sen skriver jag ut dem, och scrappar "vanligt" med dem!Ibland scrappar jag hela layouten på datorn, det beror lite på.Själv är jag inte så duktig på att skriva texterna heller, funderade på att använda Quikcutz för att "stansa" ut bostäver till titlar etc, men det är fasansfullt dyrt, så igen jag använder photoshop för att skriva ut texter, iblöand direkt på bakgrundpappret innan jag klistrar dit bilderna!(Jag kallar det för "hybrid skrappande", efter som det är halvt på datorn haövt vanligt! )
    Men hjälp vad hemskt hoppas ni mår bra!
  • Pyret78

MMMMMM godis!!! Vill oxå ha

Har faktiskt scrappat liiite nu ikväll, men nu har jag lagt det åt sidan. Tänkte vara lite social med min ikväll.

Sen ska jag, Fnyz o Pylle (nybörjare här idag) ha scrapträff på söndag, så jag har börjat förberede de LO:sarna som jag ska försöka hinna då

• Meli

Cia o krabaten

Hihi, jag kommer precis från soffan och godispåsen.

vad kul det var att ändra lite på fotona, önskar verkligen att vi haft digitalkamera när Anton var bebis.... Har inte vågat mig på det innan, men det var inte speciellt svårt, och jättekul att få fram de delar av fotona som man är intresserad av.

• Mystjejen

Har fixat en scrapphörna idag!! LYCKLIG!!

Ska lägga in bolder imorgon...
    Nu ska jag poppa popcorn och krypa upp i soffan och kolla på en film med Jennifer Aniston...min favorit...(kanske ska scrappa om det...).
    Rumor has it...om någon vill veta!!!
    Ha en bra kväll!!!
  • MAMMSY
    Mystjejen skrev 2006-08-04 21:49:41 följande:
    Har fixat en scrapphörna idag!! LYCKLIG!! Ska lägga in bolder imorgon... Nu ska jag poppa popcorn och krypa upp i soffan och kolla på en film med Jennifer Aniston...min favorit...(kanske ska scrappa om det...). Rumor has it...om någon vill veta!!! Ha en bra kväll!!!
    Scraphörna popcorn och JeniferAniston!!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ på dig*muttrar avundsjukt* alla mina favvisar på en gång..
  • MAMMSY

jaha ja själv sitter jag upkruprn i datastolen med en baylies i handen å njuter av att det e lite tyst.. Skruttan sover å sambon e på sondtrack of our lives..

Svar på tråden Scrapträsket 2