• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY

Haha jag vill allltid ha nya grejjer

Fick precis bevis på att jag har en händig liten tjej... Tyckte hon var lite väl tysst medans jag kollade in här en snabbis.. å jodå mycket riktigt på två röda har hon lyckats få upp locket till såpbubbelburken å hela min vardagsrums matta e numera full av såbubblevatten med en liten tjej sittandes med ett litet flin å ett "Oj"...   

• Pyret78

Mammsy: "Ja så kan det gå när inte locket är på"

• Pyret78

Vad gör alla idag??? Det är liten aktivitet här inne.
    Sitter ni o scrappar

• tr3z

Japp, blev ett födelsedagskort till en ettåring som vi ska på kalas hos i morgon

• Johannapanna

Jag har kollat runt lite på en Fiskars shapecutter. Är det nåt att satsa på eller räcker det med en vanlig skalpell och schabloner? Det blir ju inte riktigt bra när man klipper cirklar o hjärtan mm för hand.

• dramaqueen

Jag har fotat till scraputmaningen idag ... det är väl det närmaste pyssel jag kommit Min tös har fått sin första vaccination idag och det har INTE varit skoj ... Finns en bild på henne MED plåster (för första plåstret måste ju scrappas) i mitt galleri

Prinsessan tre månader -- ny månadsbild i galleriet!
  • Peggy O

Hej på er.
    Slänger längtansfulla blickar mot mina scrapgrejor.
    Surfar runt och beundrar mängder av supersnygga LO:s
    Läser tidningar och bläddrar i böcker.

Så plockar jag fram mina foton och tänker scrappa lite......
    Men jag får inte till det.
    Ingenting blir fint.
    Idétorkan blir bara värre och värre.
    Trots att jag är sååååå sugen.

Hur gör man för att komma loss ur detta klister?
    Några tips?

• annika5064
    Peggy O skrev 2006-08-04 17:15:03 följande:
    Hej på er.Slänger längtansfulla blickar mot mina scrapgrejor.Surfar runt och beundrar mängder av supersnygga LO:sLäser tidningar och bläddrar i böcker.Så plockar jag fram mina foton och tänker scrappa lite......Men jag får inte till det.Ingenting blir fint.Idétorkan blir bara värre och värre.Trots att jag är sååååå sugen.Hur gör man för att komma loss ur detta klister?Några tips?
    Byt format; minialbum går fort och man hinner flera på samma kväll...scraplifta...gör ett kort istället...gör en förstoring och använd färre dekorationer...surfa mer och spara...skriv upp idéer i en anteckningsbok...skissa LO:s...
  • Marajjah

Vet att det har pratats om detta tidigare, men jag har glömt.

Sk framkalla en massa foton och undrar nu var ni brukar göra det? Läste innan i veckan tror jag om ngt ställe som hade ngt bra erbjudande nu. Vilket var det? Det får också gärna vara så att man kan beställa "klippa ihop" fyra mindre foton på ett vanligt 10x15. Vet ni ngt sånt ställe?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
Svar på tråden Scrapträsket 2