• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • nallegumman

är det photoshop man använder var kan man ladda ner det eller kan ni hjälpa mig att komma igång skulle vilja prova på Scrapbooking ser så skojigt ut....eller om ni har lite tips till en nybörjare

• Johannapanna

nallegumman: I den här tråden scrappar vi med papper och sax. Det finns en annan tråd om digital scrapping om det är det du menar. Där kan du få bättre svar.

• Peggy O

Annika5064:
    Tack för tipsen. Försöker med allt.......

• dramaqueen

Nuuuuuu ska jag börja med utmaningen!! Va skoj det ska bliiiiii!

Prinsessan tre månader -- ny månadsbild i galleriet!
  • tr3z

Marajjah - du kan själv klippa ihop till fyra bilder på samma kort, så brukar jag göra iaf. I Photoshop. Kolla scrappiz, där finns det en artikel om hur man gör, väldigt lätt faktiskt när man fått in snitsen  Sen är det pixaco.se som har erbjudande, 50 bilder gratis om du anger koden HP-summer. Dessutom brukar man få en "ny kund"-rabatt där på typ en tia, så du kan få en hel del kort för nästan ingen peng alls.

• minEllie

Var nere och handlade lite idag ( små ångest för detta men men...).
    Köpte bla chalks, ska nu klura ut hur jag ska anv detta.
    Ingen som skulle kunna tänka sig försöka förklara???

• Marajjah

tr3z
    Ok, tack så mkt! Vet du om det är bra kvalitet på de bilderna från pixaco?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • malin ulrika

Hej på er,
    har haft tornado här, eller näst intill i alla fall, en masssa träd har blåst omkull (på el ledningarna, de gräver inte ner dem här...), och vi har varit utan el i 3 dagar (känns som längre...) Det är 28 grader varmt inne...
    Nu fick vi just tillbaka strömmen...
    Har just tömt frysarna, bland annat ca 50 brukar hemgjord barnmat, som är så träligt att göra och sleva upp på små burkar...

Usch, ja skönt att elen är tillbaka i alla fall, hoppas verkligen jag hinner "tröst skrappa" lite i kväll när ungarna sover. Saknade scrappandet och familjeliv mera än TVn och NÄSTAN mera än luftkonditioneringen!
    Känner mej helt isolerad när jag inte kan titta in här hos er ibland!
    Hade i alla fall lite bilder osm jag kunde "preparera" fast hand texta ville jag inte ge mej på, så jag ska göra klart dem med texterna på datorn ikväll, hoppas jag, så kanske jag kan lägga ut nått nytt.
    Nu måste jag läsa bakåt i tråden och se vad ni hållit på med på sistone!

• malin ulrika

nallegumman, här är länken till "scrappa på datorn":
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m9678523.html

Fast visst är det jättebra att använda photoshop även till "normal" skrappningmmed papper etc! Jag skriver ut alla mina bilder själv på min skrivare, mha photoshop, då kan jag göra dem mindre eller större som jag vill, innan jag skriver ut dem, jag kan retuschera dem om jag skulle vilja, eller ta bort röda ögon etc. Sen skriver jag ut dem, och scrappar "vanligt" med dem!
    Ibland scrappar jag hela layouten på datorn, det beror lite på.
    Själv är jag inte så duktig på att skriva texterna heller, funderade på att använda Quikcutz för att "stansa" ut bostäver till titlar etc, men det är fasansfullt dyrt, så igen jag använder photoshop för att skriva ut texter, iblöand direkt på bakgrundpappret innan jag klistrar dit bilderna!
    (Jag kallar det för "hybrid skrappande", efter som det är halvt på datorn haövt vanligt! )

• MAMMSY

Hej
    Hasr färdigställt en LO som bara har legat å hånflinat åt mig sen i måndags Fundersam... jaja säger som skumpis ibland e det skönt att bara ha en sida gjord.. Finns i galleriet Risa å rosa bäst ni vill.

Marrajha efter vad jag har hört så har dom som framkallat på pixaco var jättenöjda jag väntar å längtar efter mina bilder!!!

Svar på tråden Scrapträsket 2