• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • DianaJ

Har någon här beställt produkter hos Magnolia/Dreamcottage någon gång (med förskottsbetalning)? Hur lång tid efter er inbetalning fick ni ert paket?
    Jag betalade in i torsdags förra veckan men har fortfarande inte fått paketet :(

• Jen 82

Har fått mitt röda  8*8 album från KI mem idag Det är vigt till BOM ska bli så kul att göra! ! !

Har fö gått med i RAK gruppen på scrappiz; ska leta igenom mina ALLA prylar idag o se vad jag kan hitta, det är ju så mycket man aldrig anv. . .

• Jen 82
    DianaJ skrev 2006-08-09 18:21:05 följande:
    Har någon här beställt produkter hos Magnolia/Dreamcottage någon gång (med förskottsbetalning)? Hur lång tid efter er inbetalning fick ni ert paket?Jag betalade in i torsdags förra veckan men har fortfarande inte fått paketet :(
     Har aldrig beställt därifrån men jag vet att folk haft problem med dom... Kanske nånannan här inne har tips om vad göra!?!
  • Carolina1979

Såg att någon för någon vecka sedan pratade om att ha suttit och förminskat bilderna innan hon skulle beställa framkallning, jag är nyfiken på vilken storlek det är man ska förminska korten till för att det ska bli "bra" 10 * 15 kort - är det någon som vet?

• Peggy O

Hej på er.
    Har fått hem mitt första foamstamps alfabet nu. Så fina. Måste sätta igång och scrappa något där jag kan stämpla.
    Undrar om ni har några tekniktips att dela med er av. Hur man gör för att det ska bli så snyggt som möjligt. Eller några trix som gör bokstäverna lite olika eller nå´t. Hur håller man rent stämplarna? Helt enkelt : hur brukar ni använda era foamstamps?

• Fnyz
    Peggy O skrev 2006-08-09 18:29:36 följande:
    Hej på er.Har fått hem mitt första foamstamps alfabet nu. Så fina. Måste sätta igång och scrappa något där jag kan stämpla.Undrar om ni har några tekniktips att dela med er av. Hur man gör för att det ska bli så snyggt som möjligt. Eller några trix som gör bokstäverna lite olika eller nå´t. Hur håller man rent stämplarna? Helt enkelt : hur brukar ni använda era foamstamps?
    är inte en rutinerad stämplare men när jag använde pyrets foamstamps så hade jag en plastlåda med vatten framme som jag la dem direkt i när jag stämplat å när jag stämplat klart allt så gick jag å sköljde dem med varmvatten.
  • Pyret78

Foam stamps gör man rent med vatten bara. Jag brukar ha en bytta med vatten stående bredvid mig, så lägger jag bara ner dem i den när jag använt de färdigt.
    Det blir extra effektfullt om man sedan tar en vit gel-penna o ritar in "blänk" i bokstäverna.
    Kolla i skumpis galleri, hon har många lo:s som hon stämplat.

WEEEE!! Fick paket från scrapbookbutiken idag, tack sagomamma . Beställde igår. Det var prima-blommor, förlängningsskruvar o mixed alfa-foamstamps Nu ska här scrappas

• DianaJ

Jen82 - gahhhh! blir galen om det ska bli strul!
    Vart har du köpt ditt KIM album? KIM är en av mina favorittillverkare :)

Svar på tråden Scrapträsket 2