• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY
    DianaJ skrev 2006-08-09 18:39:25 följande:
    Jen82 - gahhhh! blir galen om det ska bli strul!Vart har du köpt ditt KIM album? KIM är en av mina favorittillverkare :)
    Skulle ALDRIG beställa därifrån igen, så många inklusive jag själv som haft problem med dom
  • Fnyz

idag var jag in på hobbybutiken istan (igen) och då grabbade hon tag i mig på engång å sa: å jag har väntat på att du ska komma, nu ska jag sattsa på scrapbooking mera å jag vill ha ltie hjälp med  vad jag ska köpa in ! så nu ska jag hjälpa henne...

men då behöver jag lite hjälp...nån leverantör av scrapsaker för företagare??? annars har ju hon panduro som sin leverantör men de är ju inte super bra på scrapbooking så jag undra va de finns för nå?

• DianaJ

Fnyz - jag gissar att hon måste vända sig direkt till de amerikanska tillverkarna, för vad jag vet så finns ingen scrap-agentur i sverige utan alla butiker importerar själva? Rätta mig någon om jag har fel...

• DianaJ

Mammsy - Näe, hur har det gått då du beställt?
    Det var ingen liten summa jag beställde för heller :(

• Fnyz

jo men det var de jag sa till henne med men sen vart man får tag på dem???

• DianaJ

Fnyz - i princip alla tillverkare har ju egna hemsidor och där finns oftast en Retailers -länk där man antingen kan fylla i ansökningsformulär om att bli återförsäljare eller i annat fall få info om hur man ska gå tillväga.

• MAMMSY
    DianaJ skrev 2006-08-09 19:01:23 följande:
    Mammsy - Näe, hur har det gått då du beställt?Det var ingen liten summa jag beställde för heller :(
    Saker som har stått att dom har funnits inne har typ aldrig ens existerat hon bytte ut lite som hon ville så man fick lite annat istället, pengar som skulle tillbaka till mitt konto fick jag ringa å tjata om... Tyvär
  • Jen 82
    DianaJ skrev 2006-08-09 18:39:25 följande:
    Jen82 - gahhhh! blir galen om det ska bli strul!Vart har du köpt ditt KIM album? KIM är en av mina favorittillverkare :)
    Det köpte jag på www.scrapperiet.se 
    På rea 159:- för ett rött 8*8 ... är så sugen på ett grönt 12*12 till familjens album men det verkar vara svårt att hitta i svenska nätbutiker...
    Hoppas du får dina saker från dream snart! Håller tummarna  
  • DianaJ

Hmmm... nu har jag mailat Magnolia, får jag inget svar imorgon eller paket på posten får jag prova att ringa under deras telefontid. Är mammaledig just nu så i värsta fall åker jag ner till butiken och ställer till lite liv! Skulle hört mig för här INNAN jag beställde. Valde bara Magnolia för att de hade lite grejer som inte fanns någon annanstans...

Svar på tråden Scrapträsket 2