• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

funderar på en BOM här för jag rotade reda på masa gmala kort på mig men ajg vet inte om jag ska göra i 8*8 eller 12*12...

har ju gjort studentbalen i 12*12 men den akn ju vara med i familjealbumet å så kan jag göra en BOM i 8*8....

om man gör i 8*8 (har ju inget album än) vilken strlk ska jag skära ner papprena till? så de kommer ner i plastfickorna sen.

• claudia79

govkäll! Så många som lagt ut nya LO:s och kort som är otroligt FINA!!
    Själv fick jag idag två stoora paket från scrapaddicted och scrapkammaren!Så nu ska bara minstingen somna sen "måste" jag sätta mig och göra klart utmaningen. Men en fråga ang insändningsformatet; hur vet jag att jag skickar in rätt format och vad beror det på att det ska va ett visst sådant??

Happy srapping-kväll allihopa

• Pyret78

claudia79: bilderna får max vara 500x500 pixlar. Du kan lätt se hur stor bilden är om du går in där du sparat din bild o sen markerar den. Då kommer det upp en liten gul ruta som talar om bildens strl o vilket format den är sparad i m.m.

Fnyz: 8*8 är 20,5 x 20,5 cm

• Pyret78

Gahh: Ville scrappa, för att göra ett brejk i dop-planerna, o har hittat ett kort jag vill scrappa. Men nu har jag inte ett enda papper som passar till
    Måste lägga det kortet åt sidan o leta upp nåt annat att scrappa.

• tr3z
    Fnyz skrev 2006-08-10 20:57:07 följande:
    funderar på en BOM här för jag rotade reda på masa gmala kort på mig men ajg vet inte om jag ska göra i 8*8 eller 12*12...har ju gjort studentbalen i 12*12 men den akn ju vara med i familjealbumet å så kan jag göra en BOM i 8*8....om man gör i 8*8 (har ju inget album än) vilken strlk ska jag skära ner papprena till? så de kommer ner i plastfickorna sen.
    jag tycker att en BOM i 8*8 känns alldeles lagom. 12*12 är så stort och verkligen ego, min BOM blir dessutom ett album där jag kan flippa ut lite och testa nya saker
  • Jen 82

Tack för allt beröm

O jag skriver själv alldeles för sällan när jag tycker nån e bra! Ska bättra mig!

• StockholmsPärlan

Är det någon som känner till Skapa hobby? och har varit inne i affären? Vad har du för åsikter om dem? Tacksam för svar!

• Marajjah
    MAMMSY skrev 2006-08-10 10:31:28 följande:
    Fnyz skrev 2006-08-10 10:29:43 följande: jaa nu kom mitt paket från scrapkammaren Huuuuuuuuuuuuuur tidigt får inte du posten!!! Här är man lycklig om den kommer innan 13.00!
    Vi får posten innan 9 här.
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Fnyz

nu ahr jag knåpat ihop min första LO i 8*8 den blev väl typ 20.3cm. de gick ju jäkligt snabbt å göra en LO i 8*8...

• Matriark
    tr3z skrev 2006-08-10 21:29:21 följande:
    jag tycker att en BOM i 8*8 känns alldeles lagom. 12*12 är så stort och verkligen ego, min BOM blir dessutom ett album där jag kan flippa ut lite och testa nya saker
    Haha.. mu får jag skämmas, jag är ego Oskyldig
    Jag scrappar 12x12 för min BoM är både gamla minnen i mitt liv, och en utforskning om vem jag egentligen är. Har så ruskigt mycket foton från olika tillfällen i mitt liv, att jag knappt får plats med kort från ett tillfälle på en dubbel-LO Skrattande

Kul föressten att göra en BoM. Jag lär mig en hel del om mig själv. Bland annat har jag insett att jag faktiskt har en viss stil. Eller snarare två vissa stilar, men genom scrappandet lär jag mig kombinera de två Cool
Svar på tråden Scrapträsket 2