• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Niccipicci

Nu har jag äntligen fått färdigt min första lo. Bild finns i mitt galleri.
    Ni får gärna säga vad ni tycker.

• Kräftan74
    Har lagt ut några LO`s i mitt galleri om någon vill kika.Generad
    Dåliga bilder på dom blev det tyvärrLedsen

Risa och rosa gärna!
  • Niccipicci

Oj, tack alla ni för gästboksinläggen. Roligt att ni tyckte om den
    Nu ska det scrappas ännu mer. Har en hel del ideér men tyvärr alldeles för lite tid.

• bitte71

Hej hopp...
    Inspirerad av Fnyz som handlade sina knappar på Erikshjälpen (var det väl?) gick jag idag in på Myrorna och kollade. Fattar ni hur mkt knappar de hade?!!!! Hela korgar fyllda till bredden! 1 krona styck för de stora och 50 öre för de små knapparna, men nu ska ni höra det bästa: jag stod där och rotade till mig säkert 70-80 knappar eller nåt. Sedan när jag ska betala och lägger alla knapparna på disken säger hon som står där: "Herregud, det där orkar jag inte räkna - ska vi säga att du får dem för 30 kronor?" Vad säger man då? "Ja visst, självklart!" Nästa gång jag går dit ska jag helt kallt säga: "ska vi säga 100 kronor för hela den här korgen med knappar?" (eller nåt) så får vi se vad de säger - kanske går det med?

Skumpis skrev 2006-08-10 22:09:40 följande:
    Fnyz - -85 var jag en stenhård hårdrockare
    HAHA! Själv var jag hårgeléfabrikanternas främsta kund och gjorde att de förmodligen kunde köpa sig dyra sportbilar, båtar och utomhusswimmingpooler! Ja vadå, ett kilo hårgelé per dag var väl normalkonsumtion för varje tonåring på 80-talet? *ser oförstående ut inför varje annat påstående*
    Helt OT, jag vet *over and out från nostalgiskolan*
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • Carolina1979

Åhh, vilken trevlig dag - hade två paket att hämta på posten idag, dels från Scrapaddicted och dels från Scrapkammaren, massa fina saker!

• Johannapanna

Nån i Göteborg/Mölndal som har tänkt beställa från Scrapaddicted snart och vill sambeställa med mej? Jag tänkte beställa en del papper, rubons och chipboards. Lite blommor blir det säkert också. Typ lite av varje alltså.

• Carolina1979
    Johannapanna skrev 2006-08-11 15:37:17 följande:
    Nån i Göteborg/Mölndal som har tänkt beställa från Scrapaddicted snart och vill sambeställa med mej? Jag tänkte beställa en del papper, rubons och chipboards. Lite blommor blir det säkert också. Typ lite av varje alltså.
    Synd att jag redan beställt - fick ett stooort paket därifrån idag...
  • Johannapanna

Ajaj, ja det var synd! Kanske nästa gång!

• MAMMSY
    Johannapanna skrev 2006-08-11 15:48:47 följande:
    Ajaj, ja det var synd! Kanske nästa gång!
    Jag har svarat i din GB
  • Fnyz

bitte: bra"!! nån som lyssnat på mitt tips... alla secondhand får tydligen in massvis av knappar från dödsbon och även från gamlingar som flyttar tilll äldreboende eller lägenhet.

pyret har åxå handlat knappar på erikshjälpen nu så de får in ofta för jag rensade lagret i tisdags å hon handlade igår

funderar på åköpa ett spiralalbum till min bom ändå...

Svar på tråden Scrapträsket 2