• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • claudia79

Blommig: Välkommen hem!! Kan du rekommendera Bulgarien? Man kanske blir sugen sen när man ser dina bilder därifrån som du scrappat

• Fraise

Vad är det för "skärmaskiner" som finns på Claes Ohlson? Har de skärmatta? Som är bra? Vilket tycker ni är bäst? Matta Skalpell/rullverktyg eller ngt annat?

• emma2006

Hej!
    Jag har en liten fråga. Kan man använda akrylfärg på rubber stamps istället för dynor? Hittills har jag bara använt akrylfärg till mina foam stamps.

• MAMMSY
    emma2006 skrev 2006-08-11 11:29:02 följande:
    Hej!Jag har en liten fråga. Kan man använda akrylfärg på rubber stamps istället för dynor? Hittills har jag bara använt akrylfärg till mina foam stamps.
    har för mig att man inte ska använda akryl på vanliga stämplar, färgen fastnar i alla skrymmslen å vrår...
  • emma2006

MAMMSY - det var det jag misstänkte. KAnske inte ska prova då.

• Skumpis

Scrapskadad!!! Står och provar kläder till ett bröllop och tycker det fattas en Bazzill-blomma på kjolen Funderar på om man kan chalka en vit blomma till samma turkosa färg som finns på linne och skor och sen sy fast på kjolen

• Blommig

Claudia79: Jag kan varmt rekomendera Bulgarien! Härlig värme, billigt och en del trevligt att se och uppleva. Jag är en såndär som blir rastlös av att bara ligga på stranden och min hud tåler det inte heller (blir röd som en kräfta) så då är det bra att det finns annat att göra också.
    Billigt var det också en halvliter öl kostade ca 5-6 kr på restaurang och man kunde få en riktigt god middag för 70 kr inkl vin.
    Vi bodde lite utanför partystället sunny beach. Det var bra! Skönt att slippa se alla dyngraka 18åringar och höra skrän och musik hela natten. Är nog ett tecken på att man börjar bli gammal när man känner så?

• MAMMSY
    Skumpis skrev 2006-08-11 11:38:08 följande:
    Scrapskadad!!! Står och provar kläder till ett bröllop och tycker det fattas en Bazzill-blomma på kjolen Funderar på om man kan chalka en vit blomma till samma turkosa färg som finns på linne och skor och sen sy fast på kjolen
    Jag har satt fast två bazzilblommor på mina öppna högklackade skor Skrattande det blev jättesnyggt å alla frågade vart jag hade köpt skorna
  • Mystjejen

Fnyz: Jag har också börjat scrappa litet format. Det är ju jättekul! Gör en BOM och har ett spiralalbum som jag köpt på ordning o reda. Men jag har beställt två 8x8 som jag ska hämta i em ( JA!! Jag har fått mitt paket från scrappkammaren idag!!) kommer ej ihåg namn men jag återkommer om hur de verkar... Ska vila lite nu...har städat, strukit, bakat bullar och stått i hela dagen så måste ta igen mig innan dottern ska hämtas på dagis...

• claudia79

blommig: åhh det låter ju perfekt - särskilt när det inte är så dyrt att leva där heller**vill åka**...får se om jag kan sluta köpa så mycket scrapsaker så vi kan ha råd m en liten tripp

Svar på tråden Scrapträsket 2